Fokkers niet meer welkom bij stamboek..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:41

Weer een broodje aap verhaal...Ik denk dat iemand de chip hier met een siliconenimplantaat door de war haalt...

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:47

of ze hebben een reader geimplanteerd en gaan daar dan met een chip langs Clown

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:16

pearl_tje schreef:
Kunnen fokkers niet meer welkom zijn bij bepaalde stamboeken???
En zo ja hoe komt dat dan..

Bij ons in de buurt zit zo een fokker die de porties sperma die hij krijgt als dekking voor 1 bepaalde merrie, gebruikt voor meerdere merries. Hij zegt steeds dat de merrie niet dragend is en krijgt bijgevolg nieuw sperma en gebruikt dat voor volgende merries te insemineren. Later verkoopt hij de veulens alszijnde van die bepaalde hengst maar dat hij het dekbewijs verloren had. Die mensen komen dan bij de desbetreffende hengstehouder en vragen een duplicaat en komen er dan achter dat ze in het zak gezet zijn. Dergelijke mensen vinden steeds weer een manier om mensen op te lichten en er ongestraft vanaf te komen.

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:17

Ook ken ik een man die hengsten klaarmaakt voor de keuring op allerlei onorthodoxe manieren waardoor hij niet meer naar de BWP keuring mag komen. Ik heb zijn werk dit jaar gezien op de hengstekeuring van het SBS en begrijp de beslissing van het BWP.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 14:18

Van http://www.ezidavid.com/Frequently%20As ... tions.html Animal Indentifying Systems:
' ... The microchip has no power supply, battery, or moving parts. It is designed with an operating life of over 25 years and is guaranteed for the life of the animal. Once injected, the microchip is anchored in place as a thin layer of connective tissue forms around it. The chip requires no care. It does not pass through or out of the body. ...'

johanna13
Berichten: 221
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: in een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 21:50

Ik denk dat het probleem meer bij het stamboek ligt dan bij de fokkers

Superkip

Berichten: 37
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Lummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 23:54

Als ik mij niet vergis is Zangerheide toch ontstaan omdat de stamboeken niet te vreden waren met Melchior zijn praktijken (inteelt).
Maar ik kan natuurlijk verkeerd zijn, er wordt zoveel gezegd.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 08:12

Superkip schreef:
Als ik mij niet vergis is Zangerheide toch ontstaan omdat de stamboeken niet te vreden waren met Melchior zijn praktijken (inteelt).
Maar ik kan natuurlijk verkeerd zijn, er wordt zoveel gezegd.



Maar ik kan natuurlijk verkeerd zijn

Inderdaad.