hengst voor mijn merrie!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 14:03

Zannekin schreef:
En in Verden zie ik 4x Florestan maar toch ook weer 3x Weltmeyer.


Neemt niet weg dat veel Weltmeijers schaatsen achter. Is een constatering geen veroordeling.


petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 14:08

Zannekin schreef:
dat ze iets gaan presteren. Hou Florencio maar goed in de gaten.



Zal ik doen want wat kan dat beest lopen zeg. Heb ik met mijn eigen ogen mogen aanschouwen in Januari van dit jaar.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 14:11

Ronja schreef:
Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb persoonlijk liever een paard wat traag loopt en bewéégt, dan een paard wat rent. Dat heeft dan niets te maken met bodem pakken, maar wel met terughoudendheid, kracht en balans.

Ieder zo zijn eigen smaak,
ik vind dat over het algemeen trapzakken.
Ik zie graag een paard wat bodem pakt maar wat heel electrisch beweegt. Eventueel mag het wat rennerig zijn.
Zodra ze balans krijgen en sterker worden heb je dat er zo uit en dan hou je paarden over die tenminste kunnen schakelen ipv zweven.

Id zie het schaatsen erg veel bij Weltmeyers,
ze kunnen er blijkbaar wel mee functioneren alleen ik vind het geen pan.

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 16:28

carola schreef:
Ik denk dat wanneer je de rug en hals (bovenlijn) flink verbeterd, dat het achterbeen ook een minder groot probleem wordt. Een paard met zo'n rug (sorry, het is geen belediging) zal meer moeite hebben met juist achterbeengebruik.
Ook de hals en de halshoofdverbinding kan de nodige verbetering gebruiken.



Ben ik volkomen met je eens en zie het ook niet als belediging.
Toen ik haar kocht was ik al niet weg van haar rug maar omdat ze verder toch wel een fijn bewegend paard was heb ik het toch gedaan wetende dat ik onder het zadel tegen dat probleem aan zou gaan lopen.
moet zeggen dat het verder gelukkig een fijn paard is om te rijden alleen moelijker te sluiten. vandaar dus ook dat ik idd een hengst zoek die haar minpunten verbetert. Rijtechnisch gezien heb ik geen problemen met haar halshoofdverbinding ze is goed zowel laag als hoog te rijden waarbij ze haar bovenlijn goed aanspant dus dat is mijn ogen meer een uiterlijke verbetering.
heb dan ook de hengsten hier genoemd goed bekeken op exterieur en beweging en daarnaast die van mijn merrie gehouden.
het blijft moelijk voor nu kwam metall en special -D er het beste uit gezien de bloedlijn en gezien bouw en beweging .
kenedy daarintegen vererft toch niet echt maat maar vindt ik wel een mooie hengst.
Alabastro vindt ik ook een mooie hengst maar idd dan ga ik wel van mijn pad af aangezien mijn eerste itentie was te gaan voor een kwpner.
Afijn ik ben er dus nog niet uit.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd !!

Eindelijk mijn profiel weer up to date!!

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:32

Nou wij hebben een Special veulen dit jaar. Foto's kan je zien in mijn profiel. We vinden dat de hengst veel heeft verbeterd op onze merrie. daarom hebben we hem dit jaar gewoon terug gebruikt.

Alvast veel succes in je zoektocht Knipoog

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 16:37

DeesDeBest schreef:
Lekker offtopic allemaal.


kun je zeggen ik ging even kijken naar eventuele reacties en vond dit Verward
Ik wil alleen maar heel graag meningen en eventuele kandiaten(hengsten)die wel geschikt zouden zijn voor mijn merrie.
En zie hier een hoop heen en weer gewar en welles nietes.
Een discussie prima maar over smaak en een mening valt niet te twisten toch Lachen
Laten we het dan ook niet te persoonlijk opvatten!!!

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd !!

Eindelijk mijn profiel weer up to date!!

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 16:38

Jan_VT schreef:
Nou wij hebben een Special veulen dit jaar. Foto's kan je zien in mijn profiel. We vinden dat de hengst veel heeft verbeterd op onze merrie. daarom hebben we hem dit jaar gewoon terug gebruikt.

Alvast veel succes in je zoektocht Knipoog



ooh dat vind ik heel leuk ga gelijk even kijken.

Bedankt OK dan!

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd !!

Eindelijk mijn profiel weer up to date!!

albertnap

Berichten: 264
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:55

Zo zo, er is heel wat te doen he over die ster Haha! merrie van jouw he Git?! Nu nog even naar Heerjansdam de 9de! Zal mijn best voor je doen als jij lekker in de zon zit!

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 17:10

albertnap schreef:
Zo zo, er is heel wat te doen he over die ster Haha! merrie van jouw he Git?! Nu nog even naar Heerjansdam de 9de! Zal mijn best voor je doen als jij lekker in de zon zit!


Heb alle vertrouwen in je vindt het jammer dat ik in de zon zit hooor veel Cheese! maken ok??

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd !!

Eindelijk mijn profiel weer up to date!!

albertnap

Berichten: 264
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 17:17

Gitta schreef:
Heb alle vertrouwen in je vindt het jammer dat ik in de zon zit hooor veel Cheese! maken ok??


Komt helemaal goed, kan het trouwens helemaal vinden hoor in je keus voor Special D. Wat ik tot nu toe van 'm gezien heb waren erg leuke veulens!

Misschien dat mensen nog een mening hebben over het feit dat ik denk dat Prestige ook wel een aardige hengst zou zijn. Zij het niet dat de kleur niet overeen komt en dat ik niet zou weten of hij maat doorgeeft.

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 17:22

albertnap schreef:
Komt helemaal goed, kan het trouwens helemaal vinden hoor in je keus voor Special D. Wat ik tot nu toe van 'm gezien heb waren erg leuke veulens!

Misschien dat mensen nog een mening hebben over het feit dat ik denk dat Prestige ook wel een aardige hengst zou zijn. Zij het niet dat de kleur niet overeen komt en dat ik niet zou weten of hij maat doorgeeft.


Jeetje nog een hengst om te gaan bekijken maar zou hem eens bekijken ken hem eerlijk gezegd niet

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd !!

Eindelijk mijn profiel weer up to date!!

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 03:14

Tot nu toe allemaal bedankt voor jullie reacties en ook pbtjes ik ga alles is op een rijtje zetten.
HeB nu van bijna alle hengsten genoeg info en wil nou eens kijken welke hengsten ik in het echt kan gaan zien heb je toch een nog beter beeld.
Als je uitgaat van exterieur en beweging van mijn merrie en die van de hengsten zijn er wel een paar bij die (op papier) mijn merrie haar minpunten goed zouden kunnen verbeteren. Omdat mijn merrie zelf in de stap en galop goed scoort is het mooi als de hengst voor de draf hoger scoort (blijft natuurlijk natte vingerwerk)
Al bij al heb ik er wel heel veel zin in

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd !!

Eindelijk mijn profiel weer up to date!!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 08:58

Cute_12"]
Kwam dit tegen op een site, voor degene die nieuwsgierig zijn naar de punten.
Veel succes op de centrale keuring.


140 JASMIJN 91.6756, VB, 21 MEI 1991, DONKERBRUIN
Stkmt: 1.69 Ext: 70, Bew: 71, Springen: 65, Ster: ja, CK: ja
v. FRUHLING , v. LANDADEL
m. ZVERKA
v. MARINIER, m. ROOSMARIJN KEUR
mv. L'ESPOIR -- PORTER
[/quote]

Als je deze uitslag ziet voldoet je merrie aan het nieuwe beeld van het bolletjes scoren. Wat voor mij overkomt als het oude type paard weer terug brengen in deze tijd. (Wat natuurlijk in mijn ogen niet verkeerd is)

[url=http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=246770][ITP] Veel foto's van Jasmijn op de keuring: 1ste premie[/url]

Nl. de Jury voorzitter van Rijswijk likte waarschijnlijk zijn lippen af bij het zien van deze merrie.
Dit was voor hem "het "herkenbare bloed" vooral zijn favoriet L'Espoir.
Dit bloed maakte onder hem ( Jury) nogal furore op de keuring in combinatie met Voltaire of Ubisbloed.
Ik denk als je weer wil scoren op de keuring zou ik hem toch maar eens bellen voor advies. En kon Concorde of de kampioen van de laatste hengstenkeuring wel eens een optie zijn.

Ik vindt het jammer dat je paard niet hoger beoordeeld werd voor springen want dat is op papier de volledige richting.

[quote]
Omdat mijn merrie zelf in de stap en galop goed scoort
[/quote]

[quote="Franske schreef:
Jammer dat je op zo'n merrie niet een springhengst zet Lachen

Het was maar een idee Knipoog


p.s
En wanneer je Frans zijn zin doet ben je bij een geboorte van een hengstveulen verzekerd van de afzet (koop) Knipoog

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 10:47

Als je het niet erg vindt ben ik je even kwijt, wat bedoel je met de nieuwe methode van bolletjes scoren?Zoals ik eerder toelichtte ben ik niet erg thuis in de fokkerij reden voor mij om hier een topic te openen om mensen met meer inzicht dan ik eens om een mening te vragen .
Moet zeggen die opzet is gelukt. juist omdat ik niet bekend ben ermee vindt ik het belangrijk zoveel mogelijk info te verzamelen.
ben met mijn merrie naar de keuring gegaan voor stamboekopname en tegen ieders verwachting (vooral de mijne) werd ze daar dus ster.

Vond het ook jammer dat ze met springen niet hoger scoorde ,heb ook jammer genoeg geen gelegenheid gehad het losspringen te oefenen dus vanuit mijn oogpunt ging het daar best goed. verder wordt er trouwens in geheel weinig mee gesprongen ze is mij (dresuurgerichter dus) een beetje te heet met springen.

En als laatste is mijn opzet een veulen te fokken voor mezelf !!

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd !!

Eindelijk mijn profiel weer up to date!!

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 15:13

Alabastro vindt ik ook een mooie hengst maar idd dan ga ik wel van mijn pad af aangezien mijn eerste itentie was te gaan voor een kwpner.
Afijn ik ben er dus nog niet uit.[/quote]
Even nog vermelden dat zijn veulens gewoon in het KWPN opgenomen worden vanwege zijn SBS keuringsresultaten en dat in de meeste hengsten die vernoemd werden toch wel buitenlands bloed zit.

harryvdz
Berichten: 195
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 15:32

ceasario schreef:
En wanneer je Frans zijn zin doet ben je bij een geboorte van een hengstveulen verzekerd van de afzet (koop) Knipoog


Verward

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 16:38

alabastro schreef:
Alabastro vindt ik ook een mooie hengst maar idd dan ga ik wel van mijn pad af aangezien mijn eerste itentie was te gaan voor een kwpner.
Afijn ik ben er dus nog niet uit.

Even nog vermelden dat zijn veulens gewoon in het KWPN opgenomen worden vanwege zijn SBS keuringsresultaten en dat in de meeste hengsten die vernoemd werden toch wel buitenlands bloed zit.
[/quote]

Kijk weer wat geleerd dat weet ik dus allemaal niet vandaar dit topic om van anderen wat te leren Lachen en natuurlijk een leuke hengst te vinden voor mijn merrie.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd !!

Eindelijk mijn profiel weer up to date!!

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-04 11:49

Ben natuurlijk nog steeds om me heen aan het kijken en kwam deze hengst tegen.. Tolan R
Een nog beginnende hengst die dit jaar pas voor het eerst gaat dekken.

http://www.horses.nl/lauwvanvliet/2003/tolan.htm

Hier nog meningen over? Was aan het zoeken naar hengsten met maat en met springbloed en toen rolde oa hij eruit.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd !!

Eindelijk mijn profiel weer up to date!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 11:54

Die heb ik dit jaar op de show gezien,
dit schreef ik er toen over:
Sjuimpje schreef:
Diepte punt vond ik de 4 jarige springer met het achtervoegsel R.
Wat een naar voorbeen, bah. Hij liet ze ongelijk hangen en vouwde veel te vroeg uit. Wel veel vermogen maar een ontzettende krabbelaar in draf.


Rash R is wel een goed bewegende uit de Roelofsen stal.

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-04 12:33

Sjuimpje schreef:
Die heb ik dit jaar op de show gezien,
dit schreef ik er toen over:


Rash R is wel een goed bewegende uit de Roelofsen stal.


Ok, dat is een duidelijk geschreven ,ik moet ook zeggen dat ik alleen een beschrijving van hem had gevonden vond nergens iets over zijn beweging
alleen over zijn springvermogen .
En ik zoek dus zeker geen hengst met een mindere draf aangezien dat juist een punt is wat wel verbetert kan worden bij mijn merrie.

Bedankt dus zou eens kijken bij die Rash R

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd !!

Eindelijk mijn profiel weer up to date!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 12:41

Cantos is ook een optie,
dat is ook springbloed maar geeft wel heel goed bewegende paarden, Cantos trekt, net als zijn halfbroer Contango, steeds meer de aandacht van de fokkers van dressuurpaarden. Ook zijn grootvader Goodtimes geeft heel goed bewegende paarden. Beide hebben een zeer goed achterbeen gebruik wat ze ook doorgeven aan hun nakomelingen.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 12:41

Caresino is ook een springer die goed kan bewegen! Alleen niet KWPN goedgekeurd.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 12:42

Sjuimpje schreef:
Cantos is ook een optie,
dat is ook springbloed maar geeft wel heel goed bewegende paarden, Cantos trekt, net als zijn halfbroer Contango, steeds meer de aandacht van de fokkers van dressuurpaarden. Ook zijn grootvader Goodtimes geeft heel goed bewegende paarden. Beide hebben een zeer goed achterbeen gebruik wat ze ook doorgeven aan hun nakomelingen.


Yes Cantos is gaaf alleen moet je dan wel een merrie met maat hebben!

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-04 12:58

Ben even wezen kijken bij Cantos inderdaad mooie hengst maar!!

Cantos is een eerlijke, betrouwbare hengst.
Hij heeft veel bereidheid om te werken en laat zich goed bewerken.
Dit stukje klinkt heel goed maar dit stukje!!

De draf heeft voldoende ruimte. Cantos heeft ruim voldoende afdruk, maar het achterbeen zou meer ondergebracht moeten worden

Mijn merrie heeft ook genoeg ruimte in haar draf maar dat achterbeen moet er ook meer onder dus dat is een minder punt !

Mischien denk je erg kritisch maar aangezien het toch een gok blijft wat eruit gaat komen wil ik de minpunten in mijn merrie zelfs niet in mindere mate terugzien bij de hengst..

Aangezien ik het mischien niet in het geheel gekopieerd hebt van de site waar ik deze info vandaan heb over Cantos hieronder de link!!

http://www.joshouwen.nl/cantos-verr.htm

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd !!

Eindelijk mijn profiel weer up to date!!

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-04 19:17

Even nog een vraagje heeft iemand voor mij het afstammelingenraport van Cantos???

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd !!

Eindelijk mijn profiel weer up to date!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: denisesilver, Ubermetrics en 72 bezoekers