Verplicht chippen KWPN-fokmerries met Z... veulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cil_
Berichten: 807
Geregistreerd: 20-02-04

Verplicht chippen KWPN-fokmerries met Z... veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 16:49

Recentelijk ontving ik voor de registratie van een dit jaar geboren veulen een acceptgiro van het KWPN, daar is op zich niks mis mee, maaaaarrr er zat een brief bij met uitleg over het chippen. In deze brief staat:

De chipverplichting, die dit jaar ingaat geldt voor alle paarden en pony's, dus ook voor fokmerries die niet aan evenmenten deelnemen. Dit betreft de merries, waarvan dit jaar een veulen ter registratie bij ons is aangeboden. Deze merries vallen binnen de chipverplichting voor dit jaar.

Wat is jullie mening over het bovenstaande en gaan jullie eraan meewerken?
Weet iemand een manier om onder het chippen van fokmerries die niet aan evenementen deelnemen, uit te komen?
Zijn er al topics over het chippen van fokmerries geweest (waar kan ik die vinden)?


Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:55


Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 18:49

Mijn merrie heeft ook een Z....veulentje en ze is dus een paar weken geleden, tegelijk met haar veulen, gechipt.
Ik heb geen moeite gedaan om er onder uit te komen, want persoonlijk ben ik er niet echt op tegen.

Suzanne F.

Berichten: 48888
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:30

Tja Lotje was al gedaan dus dat scheelt maar Zotje moet er al aan geloven...arm ding... Scheve mond

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 11:57

Nou zo zielig is het niet hoor. Maar als je perse niet wil kan je volgens mij DNA onderzoek laten doen, gewoon even met KWPN afdeling stamboek bellen en je hebt het enige juiste antwoord.

Culemborg here I come!!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 11:58

Gail schreef:
Nou zo zielig is het niet hoor. Maar als je perse niet wil kan je volgens mij DNA onderzoek laten doen, gewoon even met KWPN afdeling stamboek bellen en je hebt het enige juiste antwoord.



In antwoord op uw e-mail kan de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) u het volgende berichten.

Het chippen van paarden is sinds kort verplicht bij het vervoer, koop of verkoop van paarden, ongeacht de mening van anderen. Met betrekking tot de discussie die in de lande speelt heeft de LID niets van doen. Wij handhaven aleen maar de wet. De Dierenbescherming is overigens van mening dat chippen een diervriendelijker manier is dan het brandmerken. Vanuit de LID zal er ook verder geen actie genomen worden op het geen op internet staat.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,
LANDELIJKE INSPECTIEDIENST DIERENBESCHERMING

V.M. Aberson
plv. teamleider


Steun de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming,
geef een gift op giro 9870 tnv de LID te Den Haag!
Kijk op http://www.dierenbescherming.nl

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 12:35

Snap ik niet. Kreeg je deze mail van het KWPN?

Ik weet alleen dat op de site van nl paardenpaspoort ook iets staat over gewetensbezwaarden ofzo, en je kan bij het KWPN gewoon vragen naar de alternatieven.

Culemborg here I come!!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 12:40

mischien dat LID eens wat vaker op andere sites dan bokt moet gaan kijken...zolang er een overgangsregeleing is mbt het hebben van paspoorten bij paardachtigen kan chippen niet verplicht zijn volgens de wet....echter mag een stamboek wel reels opstellen ter identificatie van hun paarden.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Talishe en 13 bezoekers