Info gz Dillenburg (Zeus)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Info gz Dillenburg (Zeus)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 10:05

Voor een vriendin van mij ben ik op zoek naar informatie en foto's van de hengst Dillenburg (KWPN, v. Zeus)

Wie kan me helpen?

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 10:58

Volgens mij kan ik jou wel weer helpen Tong uitsteken

Dillenburg 85.5286 Stb
Rijpaardtype
Geboren: 04-06-1985
Kleur: Bruin
Stokmaat: 1.72 m
Pijpomvang: 22 cm

Verrichting 1988
Stap 6
Draf 7
Galop 7
Rijproef 7
Springen ohz 6,5
Springen vrij 7
Terreinproef 6,5
Karakter 8
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 7

Totaal: 71 punten
Plaatsing: 16e van 25 (16)

Fokker: A. Florijn, Geesteren (Gld)

Nurzeus x Tareska Ster van Naturel Keur x Breska Keur van Markgraf Hann x V. van Atatürk x onbekend

Verrichting Ermelo 1988
Vriendelijk, gehoorzaam, eerlijk met goed humeur. Bij begin onderzoek zadelmak. Gaat graag te diep en probeert zich te onttrekken. Heeft in de eerste weken een moeilijke mond en trok toen dikwijls zijn lippen op. Later is de mond verbeterd. Houdt in stap zijn achterbeen erg recht, stap is tamelijk kort. Draf voldoende ruim met mooie tact, zou krachtiger mogen draven. Galop ruim maar hij blijft te hoog in het kruis. Bij het springen voldoende ruggebruik, beentechniek ruim voldoende. Presteert in terrein ruim voldoende. Voldoende bereidheid om te werken, ervaart werk als licht. Ruim voldoende aanleg als dressuur-, spring- en terreinpaard. Bij aankomst goede voedingstoestand, is tijdens onderzoek opgedroogd. Rustig stalgedrag.

Afstammelingen 1990 (veulens)
De hengst toonde een collectie veulens, waarbij op verschillende onderdelen onderscheid gemaakt dient te worden tussen de uitgezochte en geprikte veulens. De uitgezochte veulens bleken op tal van punten beter te zijn. Over het geheel genomen bleken de veulens goed te zijn ontwikkeld. De geprikte veulens bleken juist voldoende rijtypisch te zijn gebouwd, maar deden nog wat hoogbenig aan. Bij de uitgezochte veulens geldt die opmerking niet en deze bleken ook goed rijtypisch te zijn gebouwd. Het hoofd is voldoende gevormd, maar doorgaans wat lang en weinig sprekend. De hals heeft een goede lengte, maar is dikwijls wat aangestoken. De schoft is goed ontwikkeld en loopt lang door. De schouder is steeds goed van lengte, maar kon er meermalen wat schuiner in liggen. De rug is zonder uitzondering lang, overgaand in armgespierde lendenen. De croupe is voldoende gevormd, heeft ook voldoende lengte, maar wordt visueel wat nadeling beïnvloed door de vrij hoge staartinplant. Bij de uitgezochte veulens kan die opmerking niet worden gemaakt. Bij de uitgezochte veulens is meermalen een steile voorstand waargenomen en lange koten. Het achterbeen is lang en heeft een armgespierde schenkel. De stap laat voldoende ruimte zien, maar is veelal stug door weinig kootvering. De geprikte veulens stapten beter. De draf is doorgaans makkelijker met voldoende ruimte. Bij de geprikte veulens had het achterbeen wat beter onder de massa kunnen komen; de uitgezochte veulens waren in draf beter. In de groep geprikte veulens liepen verschillende zeer eenvoudige merries, waarbij de hengst duidelijk verbeterend bleek te hebben gewerkt. De veterinaire bevindingen hebben betrekking op het spronggewricht dat aan de buitenzijde strakker afgewerkt had kunnen zijn. In één geval is een voorvoet vastgesteld, die hoger en steiler is dan de ander. Twee veulens bleken zonder aanwijsbare oorzaak kreupel te zijn.

Kort samengevat: goed ontwikkelde, voldoende tot goed rijtypisch gebouwde veulens, die ruim en gemakkelijk kunnen draven, waarbij het gebruik van het achterbeen vaak sterker zou kunnen zijn.
Getoond: 16 veulens uit 55 dekkingen.

Competitie
1989/1990 Springen Cat. A -- 292 punten, 4e plaats

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

Foto kan per mail.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 11:06

Ik had ook niet anders verwacht Knipoog

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 22:05

Afbeelding

Middelste is een Dillenburg uit Wolfgang x Amor.
Mooie twenter met extra beweging en vrijwillig springen. Te koop.
Maar gratis te bewonderen Haha!

De vos is [naam verwijderd], die is van mij Knipoog