Lillehammer naar Edward Gal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Lillehammer naar Edward Gal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 16:51

Lillehammer naar Edward Gal

Sinds enkele weken staat de 7 jarige Russische Trakehner hengst Lillehammer bij Edward Gal op stal. Deze hengst is goedgekeurd bij het AES.

Edward zal Lillehammer gaan trainen en hem uit gaan brengen in de Lichte Tour. Wanneer Edward de hengst zal starten is nog niet bekend. Lillehammer is netjes getraind, maar het kost natuurlijk tijd om een combinatie te vormen.

www.edwardgal.nl

Wie kent deze hengst? Info? Foto's?


amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 16:58

Verder dan dat Havbek zijn vader is kom ik niet op google....

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:01

Wouter24 schreef:
Lillehammer naar Edward Gal

Sinds enkele weken staat de 7 jarige Russische Trakehner hengst Lillehammer bij Edward Gal op stal. Deze hengst is goedgekeurd bij het AES.

Edward zal Lillehammer gaan trainen en hem uit gaan brengen in de Lichte Tour. Wanneer Edward de hengst zal starten is nog niet bekend. Lillehammer is netjes getraind, maar het kost natuurlijk tijd om een combinatie te vormen.

www.edwardgal.nl

Wie kent deze hengst? Info? Foto's?


Aeshengst.!!

Kan niks zijn . Zeker als het ook nog een Trakehner is.
En helemaal niet als Russische interventie. OK dan! Haha!

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:05

Ik las het bericht vorige week, volgens mij was het in de meest recente Hoefslag.
Ben wel benieuwd Lachen !

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:19

Ik heb de hengst een paar keer in training gezien, heeft in Nijkerk op stal gestaan sinds de kerst denk ik. Het is een prachtig paard, met een erg goed karakter. marcel schoenmakers (mijn instructeur) heeft m in zwolle gereden. Hij staat nu bij Edward gal, hij is daar nu in training. ik hoop echter dat ze hem de tijd gunnen. Dit paard is qua bewegen een natuurtalent maar heeft nog niet veel trainingservaring en kan dus niet heel veel spierbelasting gebruiken. marcel reed hem heel losjes, 1 keer een wedstrijd en dan drie weken alleen maar losrijden. De kans zit er dus in dat hij overvraagd gaat worden, we zullen het dus zien. Ze plaatsen binnenkort foto's van hem op de site van Edward Gal. Lillehammer komt trouwens uit dezelfde merriestam als Biotop. (verder super vers bloed voor de fokkerij).
Helaas geen foto's, ik heb al eens topics geplaatst of iemand een foto van hem heeft, maar kreeg geen reactie. Er zal toch vast wel iemand zijn die een foto in zwolle gemaakt heeft????

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:26

Volgens mij is Edward niet iemand die zijn paarden overvraagd..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:33

nee ik beschuldig ook niemand, maar de kans zit er natuurlijk in, omdat hij zo ontzettend goed alle oefeningen loopt, dit paard is echter pas driekwart jaar onder het zadel. Hij toont veel spiermassa maar heeft dit van nature, hij is erg gemotiveerd om te werken, dit paard kun je niet zomaar 7 of 6 dagen per week trainen, dit is hij nog niet gewend. De berichten gaan nu al dat hij op zeer korte termijn lichte tour gaat lopen (binnen een maand?????) lijkt me dat dat iets te snel is.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:43

Is dat ook bevestigd.. Arie1 waar ben je Haha!??

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:47

in de hoefslag staat staat binnenkort, maar van marcel begreep ik eind juli, ik weet niet of Arie er officieel een melding van maken.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:51

Issy schreef:
marcel schoenmakers (mijn instructeur) heeft m in zwolle gereden


Dat is zo'n wereld africhter!

Die man kan echt gruwelijk rijden, op zo'n vriendelijk manier, en zo simpel.

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:57

Hij richt ook niet af! rijdt geen jonge paarden in!
Hij kan erg goed rijden traint niet voor niks de young riders in oostenrijk, en niet voor niks worden de paarden bij hem gestalt. Ferro, Junior, lillehammer, Exclusive, komen o.a. bij hem vandaan. hij geeft les door heel de wereld. en zijn paarden worden super verzord, hij heeft echt hart voor de paarden, is er dan ook 7 dagen per week 24 uur per dag mee bezig.

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:00

Issy schreef:
omdat hij zo ontzettend goed alle oefeningen loopt, dit paard is echter pas driekwart jaar onder het zadel. Hij toont veel spiermassa maar heeft dit van nature, hij is erg gemotiveerd om te werken, dit paard kun je niet zomaar 7 of 6 dagen per week trainen, dit is hij nog niet gewend. De berichten gaan nu al dat hij op zeer korte termijn lichte tour gaat lopen (binnen een maand?????) lijkt me dat dat iets te snel is.


Ik weet niet waar je deze onzin vandaan haalt maar dit paard is al jaren in training. Natuurlijk moet hij omgeschoold worden naar een ander systeem maar hij heeft in Rusland al LT gelopen en 1.40m parcoursen gesprongen.

Foto's heb ik niet voor je maar ik heb wel op dezelfde stal gestaan als de hengst (nou ja m'n paarden dan) en ik ken de eigenaren dus als je vragen hebt....

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 18:02

Euhm... Dit is nog steeds [FA]? Knipoog
Als er 1 stal goed is in het manegen van top sport en fokhengsten is het Stal Werner/Gal wel!

Maar dat was niet echt mijn vraag, er is niet veel bekend dus over dit paard? als ie uit de moeder van Biotop komt is het dus een Havbek x Hockey x Paks?

Ennuh durf het bijna niet te vragen, maar is het een zwarte?! Knipoog

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:04

Nee, bruin. Wat wit op hoofd en benen.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:05

Issy schreef:
Hij richt ook niet af! rijdt geen jonge paarden in!


Gek dan een vriendin bij hem lest, en die zegt en hij zelf dat hij paard africht.

Africhten is anders als inrijden Knipoog

Voor de rest van je reactie he je helemaal gelijk, en ga ik helemaal in mee Lachen

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:05

ik heb begrepen dat Lillehammer voornamelijk als natuurlijke dekhengst gebruikt is, en nog maar driekwart jaar onder het zadel is, maar misschien is het wel leuk als je de eigenaar om meer informatie kan vragen en een fotootje? Er is namelijk qua documentatie praktisch niet te vinden over dit paard in Nederland, enneh russich ben ik niet goed in.

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:09

hij is volgens mij ook niet zo hoog, onder het zadel lijkt hij groter dan dat je er naast staat

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:28

Ja had t al gelezen in de bladen. Ben weer zwaar jaloers op Edward "The hair" Gal!! Men waarom krijgt hij al die gave bokken te rijden?? Hij heeft er toch al zoveel??

Die man slaapt op die knollen!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:38

Issy schreef:
ik heb begrepen dat Lillehammer voornamelijk als natuurlijke dekhengst gebruikt is, en nog maar driekwart jaar onder het zadel is

Lijt me stug als er dan op de site van Edward Gal staat dat hij de hengst LT gaat uitbrengen. Ik bedoel, hij kan echt toveren met paarden, maar een paard dat driekwart jaar onder het zadel is LT gaan uitbrengen.........
Rolleyes
Misschien dat je bedoeld dat de hengst pas driekwart jaar in Nederland staat. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:40

Issy schreef:
Hij richt ook niet af! rijdt geen jonge paarden in!
.

Africhten is tot het hoogste nivo.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:41

Tjees,
nòg een hengst erbij...

Volgens mij heeft Edward net zoveel eelt op zijn zitvlak als de gemiddelde mens onder de voetzolen *LOL*

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:43

Africhten is in dit geval misschien wel het juiste woord, maar zelf vind ik die term "teveel van één kant komen"......
....... ik spreek liever over trainen, opleiden, scholen.
Dat klinkt een beetje vriendelijker.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:45

CGJ12 schreef:
Africhten is in dit geval misschien wel het juiste woord, maar zelf vind ik die term "teveel van één kant komen"......
....... ik spreek liever over trainen, opleiden, scholen.
Dat klinkt een beetje vriendelijker.


Managen, motiveren, stimuleren, corrigeren, enthousiasmeren.........klinkt nog vriendelijker Haha!

Het is maar hoe je het bekijkt. In dit geval ging het mij meer om het feit dat hij volgens iemand hierboven niet africht omdat hij geen jonge paarden meer rijd.

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:58

Sjuimpje schreef:
Tjees,
nòg een hengst erbij...

Volgens mij heeft Edward net zoveel eelt op zijn zitvlak als de gemiddelde mens onder de voetzolen *LOL*


Wanneer moet hij al die hengsten uitbrengen op wedstrijd? Zijn arme zitvlak Haha!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:01

Daarvoor heeft hij zo'n hele mooie grote vrachtwagen en misschien wel een masseur die zijn zitvlak onder handen wil nemen.. Je weet het niet..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers