Hengst Rubels iemand ervaring??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 20:53

ga gewoon met renate kletsen...hele leuke meid,en die kan je alles over rubels vertellen(is de eigenaresse)hij is een echte hengst,maar is absoluut niet gemeen,ik heb een aantal nakomelingen op video gezien,die zijn errug leuk.
hij is klein,maar straalt grootheid uit.
is niet snel geblesseerd,en is onder het zadel super braaf!!!
tja,verder:hpm is gewoon DE ruiter voor rubels,en als ie zo vervelend zou zijn,zouden zowel renate als happie er echt niet zomaar opstappen en er zo mee wegrijden hor.

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 21:35

Ach het is ook nogmaals helemaal niet de bedoeling om negatief te zijn over deze mooie man..
Hij zal gerust heel braaf zijn anders werd hij niet gereden.. Maar de voors van Rubiquil zijn er meer dan die van Rubels... Maar ik wil wel gaan kijken op het station misschien ga ik toch voor zijn ooh zooi mooie kleur!!!!!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 08:32

Het enige dat ik vind en zei was dat Rubels aan de een klier is voor de rest vind ik hem onder het zadel heel erg braaf en dat verwondert mij zo vaak. Een hengst mag fris staan op een show maar wat gedram zou beter zijn. Want een steigerende hengst kan je moeilijk beoordelen op zijn gangen. Maar goed dat ze Rubels altijd 2x tonen. Aan de hand en onder het zadel waar hij wel braaf is.

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:16

dat is ook de reden dat ze hem 2 keer tonen...het is wel een dekhengst,behoorlijk verwend door renate zo nu en dan en toch geen gemeen paard.ja,hij heeft klarakter,maar dat is toch ook wel erg leuk.

Marie31
Berichten: 1
Geregistreerd: 06-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 22:36

Hoi,

Een vriendin van mij heeft een hengstveulen van rubels van een half arabische merrie van Vrey's Sedan van rond de 1.54. Hij is nu een jaar en is supergaaf. Als veulen is hij 1e van zijn rubriek geworden met een 1e premie bij de rijpaardveulens en veulenkampioen van assendelft geworden met een doorverwijzing naar Ermelo, vooral vanwege zijn super beweging. Hij is helemaal niet week in de rug en superlief omdat hij veel in handen is geweest. Er staat nog een foto van hem op de nrps site van de keuring van vorig jaar. Ik kan kijken of ik een fotootje van hem kan plaatsen, maar ik weet niet zo goed hoe dat moet, dus als je me mailt kan ik ze je mailen als je dat wilt ! En zijn moeder is wat minder vriendelijk, maar hij heeft daar tot op heden niks van laten merken. Hij blijft tot volgend jaar hengst en als hij voldoende verder ontwikkelt gaat hij naar de hengstenkeuring. En hij is zeker niet klein, we denken dat hij de 1.60 zeker wel moet gaan halen.

Groetjes,

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 00:14

Rubels = Rubinsteinbloed x Amethist
Rubinstein bloed is braaf, of beter, braver dan kwpn.
Amethist daarentegen is er eentje van Nimmer-door en Erdball xx. En als er eentje een draak was... juist... Erdball xx.

Het kan dus linksom of rechtsom met de nafok van Rubels, al naar gelang welke genen in jouw veulen winnen Nagelbijten / Gniffelen
Met een brave merrie waar geen Nimmerdor of Erdball in zit kan je het rustig proberen.

Aandachtspuntje bij Rubels vind ik de wat lagere halsaanzet. Dat geeft Rubiquil toch een heel stuk luxer.
Rubiquil is ook Rubinstein, maar dan ook nog Roemer. Is toch een betere uigangspositie.

Succes met je keuze!

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 21:26

Sorrie heb niet het hele topic gelezen dus als ik nu wat zeg dat al gezegd is bij voorbaat mijn excuses.
Maar in de bit stond laatst het profiel van Rubels en hierin zij HP zelf dat Rubels altijd erg fris was en dat hij er vaak zonder longeren niet op kon gaan zitten omdat hij dan in het zand eindigde.
Misschien iets om rekening mee te houden als je een koeler paardje wilt fokken.
Succes met je keuze.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 21:53

Ik heb rubels pas nog zien lopen in ermelo.. Hij was behoorlijk aanwezig Haha! Maar in de ring loopt hij wel, echt een superpaard vind ik het wel, zeker met HP op zijn rug, die komen er wel..