Ubaldi??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:29

Dan nogmaals mijn vraag,
waarom een uitstapje maken naar een jonge hengst van zo'n stamboek voor dat geld.


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:31

Misschien omdat het paard aanspreekt of de bloedcombinatie of de stam waaruit het paard is gefokt. Het bloed is namelijk aantrekkelijk en als ubaldi kwpn ggk zou zijn zou ook zijn dekgeld rond de 8 a 900 euro liggen.

Ik vindt het echter ook erg veel geld voor een aes hengst. Ik geloof dat wij destijds dat bedrag in guldens hebben betaald voor een aes hengst. Maarja dat is de keus van de fokker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:35

Sjuimpje schreef:
Dan nogmaals mijn vraag,
waarom een uitstapje maken naar een jonge hengst van zo'n stamboek voor dat geld.


Ik zou persoonlijk alleen dat uitstapje maken als ik denk dat die hengst goed zou passen op een merrie. Maar extreem duur vind ik het niet.

En ik zou zwart op wit willen dat de hengst aan de veterinaire eisen van het Kwpn voldoet.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 13:24

hanna schreef:
He Pasha, staan bij jullie op stal de paarden van die bekende opera zanger uit W-Wijk? Dat is namelijk de eerste merrie die met Ubaldi gedekt is, 't is wel een tuigpaardmerrie overigens!
Vraag me af wat daar uit komt.
Er is wel degelijk belangstelling voor Ubaldie, komen veel mensen kijken. Hij is ook wel mooi om te zien en kan ook onder het zadel erg leuk lopen.
Zijn volle zus liep gisteren in Ruurlo haar eerste wedstrijd, gelijk in de punten, ook een leuk paardje en ze is te koop! Tong uitsteken


Paarden is een groot woord, ze heeft 1 paard die inmiddels verhuisd is naar een andere stal, gelukkig... (naar de stal waar mijn bejaarde pony staat, dus ik ben er nog niet vanaf... Scheve mond ) Wat een vreselijk irritant paard, ze kan er niet eens op rijden, want dan wordt ze gelanceerd. Maar dat even terzijde. Ik vind tuigpaardtype sowieso niet bij Ubaldi passen. Die merrie draaft ook nog eens als een tuiger, misschien dat dat nu verbeterd.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 13:26

By the way, over dekgeld, Voltaire is 2500 euro, ex btw... Dus dan valt alles mee....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:29

Volgens mij heeft deze vrouw hier op Bokt zelf ook een topic over geopend,
staat me wel iets van bij.

Voltaire is natuurlijk helemaal geen vergelijk
ChinChin is 3500 euro en zo kan ik er nog wel een paar opnoemen in deze prijsklasse.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:21

GribaldiFAN schreef:

Walser (tuiger) 300


Walser is GEEN tuiger, het is een Rentmeester x Commandant x Normann (keur).
Ben je niet in de war met Droomwals, Waterman x Graaf Oregon ?
(Droomwals is trouwens sinds vorig jaar afgekeurd).

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:28

Rentmeester is echt SUPERbloed om in de pedigree van je paard te hebben zitten Schijnheilig

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 18:08

Sjuimpje"]
[quote="RUBYWHITE schreef:
Zou jij een aantal kunnen opnoemen in die prijsklasse sjuimpje? De meeste hengsten van het kwpn (jonge hengsten) die ik ken zitten al voor het eerste dekjaar op € 700 euro of hoger. Ik ken alleen Equador die op 550 zit...

Bustron is volgens mij ook maar 500,
Haarlem is 675, Turbo Magic is nu 650, maar vorig jaar (in zijn eerste jaar) meen ik nog 550.
Dday is 650, Elcaro 700, Parcival 550, Jackson 700, Nero 680, Regino 600, Troy 700, Jumbo Jet 700, Mondriaan 700, Koss 550.
Om er maar een paar te noemen die onder de 700 zitten.
[/quote]

Toppie! OK dan! Zitten zeker een paar goeie bij...

Haha!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 09:11

Sjuimpje schreef:
Rentmeester is echt SUPERbloed om in de pedigree van je paard te hebben zitten Schijnheilig


Nee wat dacht je van Commandant!!!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:49

Dames merrie kopen die dat bloed in de aderen heeft stromen Haha! Staat er hier een te koop!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:54

Ik spaar geen dubbele


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 bezoekers