Kruisingscombinaties Fjord X ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ebonytje
Berichten: 35
Geregistreerd: 19-04-04

Kruisingscombinaties Fjord X ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 12:22

Ik wil eigenlijk mijn 5 jarige fjord laten dekken, maar ik heb helemaal geen verstand van fokken. Bij mijn Fjord zitten geen papieren, ze is alleen overduidelijk een fjord, kan ik ook kruisen met wat anders en wat is dan slim. Ik wil wel fijn wedstrijden rijden dus..... Verward


Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 12:26

ebonytje schreef:
Ik wil wel fijn wedstrijden rijden dus.....


...kun je beter een rijpaard kopen.


Ik zou zeggen, zoek een goede Fjordenhengst en hou ras bij ras. Uit een Fjord kun je geen dressuurpaard fokken (en ik zeg niet dat Fjorden niet kunnen lopen...).

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

ebonytje
Berichten: 35
Geregistreerd: 19-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 12:36

Ik heb niet zoveel geld om een rijpaard te fokken, maar ik mag toch wel kijken of ik een wat minder grof gebouwd veulen uit mijn fjord kan fokken. Ik heb in je profiel gekeken en ja jij hebt natuurlijk een geweldig paard, zo mooi en zal ook al wel Z lopen, maar zover ben ik niet ik hoor, ken alleen maar dromen van Z rijden (als dat al mogelijk is met mijn fjord)

ebonytje
Berichten: 35
Geregistreerd: 19-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 12:41

Ze hebben me al wel verteld dat je makkelijk een wat grotere hengst (rijpaard) een wat kleinere fjord kunt laten dekken. Niet dat ik dat wil doen dan hoor, maar als een grotere hengst mijn ponymerrie dekt, ken ze dan wel dat veulentje krijgen, word die dan niet veeel te groot ??

Liesje89

Berichten: 9920
Geregistreerd: 01-12-03