Kletstopic ponyfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marjolein88

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 00:09

gefeliciteerd Elly! en fijn dat alles goed is.
Umeo jammer dat het niets met het veulen geworden is, maar gelukkig zijn er zat mooie te koop ;)
Hooffie: heh wat jammer! Dacht al wanneer komt je bestelling binnen, maar dit had ik niet aan zien komen.... sterkte !



Afbeelding
Hier inmiddels nog weer een mooie combinatie drachtig ! Joepie !
Dit is echt een van mijn droomcombi's voor volgend jaar, ben zooooo enorm benieuwd naar deze. En kwa bloed ook echt enorm gaaf.
Allemaal Keur, Sport bij zowel moeder als vader in de pedigree !

mooney

Berichten: 7779
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 00:22

Als daar nu even een heel mooie toekomstige dekhengst uit komt die grullo is.... dan hang ik over een jaar of 4 a 5 met je aan de telefoon Marjolein ;)

marjolein88

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 00:50

mooney schreef:
Als daar nu even een heel mooie toekomstige dekhengst uit komt die grullo is.... dan hang ik over een jaar of 4 a 5 met je aan de telefoon Marjolein ;)


Ja dat zou inderdaad echt het ultieme droom veulen zijn!
Ik hoop het!

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 11:34

Ohh ik kijk net zo uit naar die combi Marjolein! Dat moet wel HET veulen van 2024 worden. <3

hooffie
Berichten: 216
Geregistreerd: 29-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 13:46

lailapri schreef:
Bah wat een nare wending aan het verhaal hooffie. Sterkte...


Ja heel erg naar. Daar koop/fok je ze niet voor op helaas. En ik heb echt veel mankracht er ingestopt om er alles aan gedaan te hebben. De keuze valt me nog steeds ontzettend zwaar.
Daarnaast valt ook weer een stukje toekomst weg, want nu heb ik dus geen ponymerrie meer om te fokken en wel de aanschaf met daar bovenop de opfok, verzekering enz. enz. allemaal weggegooid geld. Maar blijf er bij dat het imo de beste beslissing is geweest voor mijzelf en de merrie. Want allerbelangrijkste voor pony's vind ik de karakters, die moeten goed zijn zodat ze geschikt zijn voor kinderen. En juist hierom ben ik pony's blijven fokken naast de paarden. omdat deze zo "lekker makkelijk"zijn.

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 20:24

Vanmorgen om 05;15 geboren.
Een fijn hengstje


Afbeelding

LaDonna75

Berichten: 2136
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 20:44

Mooie combinatie Marjolein! Wat is de afstamming van de merrie? En welke kleur heeft ze?

Gefeliciteerd astrea en Elly.

En wat balen hooffie, dat is niet waar je het voor doet.

EllyC

Berichten: 8123
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 21:04

Hierbij wat droogfoto's van Bon Mailin EC. Ze doet het super, lekker brutaal en levendig. Vandaag voor het eerst even in de weide geweest. We moeten dan stukje over de weg maar dag ging super goed.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Onder de merrie door kruipen doet ze meerdere keren per dag.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 22:05

Helaas zijn ze niet allemaal lekker makkelijk...

Haha elly, ze laat mamma buikspieroefeningen doen

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78500
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 23:08

Mooi Elly, ze is ook mooi licht van kleur. <3

Setteli

Berichten: 3168
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 14:09

Ik heb nog steeds geen dekpapieren ontvangen. Vorig jaar duurde het ook al zo lang. Maar inmiddels is Ivory al 2 weken en wil ik haar toch wel aanmelden bij het stamboek.
Heb de hengstenhouder al 2x geappt. Eerste keer (19 mei) gaf ie aan dat ie het zou regelen. Afgelopen zaterdag weer geappt met foto van veulen erbij. En dat ik nu wel graag de papieren een keer wil hebben.
Maar krijg nu geen reactie. Zo waardeloos vind ik dit.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 14:44

Setteli schreef:
Ik heb nog steeds geen dekpapieren ontvangen. Vorig jaar duurde het ook al zo lang. Maar inmiddels is Ivory al 2 weken en wil ik haar toch wel aanmelden bij het stamboek.
Heb de hengstenhouder al 2x geappt. Eerste keer (19 mei) gaf ie aan dat ie het zou regelen. Afgelopen zaterdag weer geappt met foto van veulen erbij. En dat ik nu wel graag de papieren een keer wil hebben.
Maar krijg nu geen reactie. Zo waardeloos vind ik dit.


Even hengsten station zelf mailen, dan is het zo geregeld.

Setteli

Berichten: 3168
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 14:48

Quir schreef:
Setteli schreef:
Ik heb nog steeds geen dekpapieren ontvangen. Vorig jaar duurde het ook al zo lang. Maar inmiddels is Ivory al 2 weken en wil ik haar toch wel aanmelden bij het stamboek.
Heb de hengstenhouder al 2x geappt. Eerste keer (19 mei) gaf ie aan dat ie het zou regelen. Afgelopen zaterdag weer geappt met foto van veulen erbij. En dat ik nu wel graag de papieren een keer wil hebben.
Maar krijg nu geen reactie. Zo waardeloos vind ik dit.


Even hengsten station zelf mailen, dan is het zo geregeld.


ga ik doen. Vind E rik B raat in de communicatie zo waardeloos. Mocht ik ooit weer dekken, dan ga ik wel naar een ander

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78500
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 17:07

Inderdaad even station zelf mailen, heb ik vorig jaar ook moeten doen en die communicatie is van een heel ander kaliber als van hem.

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 12:08

Waardeloos als je zolang moet wachten op een dekbon en mensen die niet reageren. Wij versturen de dekbonnen altijd nog in het jaar dat de dekking heeft plaatsgevonden, mits het dekgeld voldaan is. Maar ik begin te denken dat we een van de weinigen zijn, hoor zoveel gedoe over niet ontvangen dekbonnen.

Gelukkig hebben wij zelf ook nog nooit moeten te smeken om een dekbon ... dat zou wel heel erg irritatie bij mij opwekken en daar word ik niet leuker van

EllyC

Berichten: 8123
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 12:53

Wat zouden jullie doen
Ik kan kiezen tussen Welsh (parbred) of NRPS (Ned. sportpony). Hengst is Welsh partbred. Moeder Connemara.

Kosten bij een half lidmaatschap nrps en jaarlidmaatschap welsh ontlopen elkaar niet zoveel.
NRPS heeft thuiskeuring 12/7 op 50 km, Welsh een paar dagen later regionale op 100 km.

Veulen is dan ca 5 weken oud. Ik zou evt ook nog kunnen kiezen voor late keuring nrps in september. Deze is na de nationale dan.

Met dit type veulen, wat zouden jullie doen?
Laatst bijgewerkt door EllyC op 08-06-23 12:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78500
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 12:53

Valt bij de meesten wel mee, alleen deze is extreem. Ook de rekening gaat allemaal op een vreemde manier. En als je binnen een uur betaald krijg je alsnog een aanmaning. Asministratief en communicatief is de zaak bij hun niet zo goed op orde.

hooffie
Berichten: 216
Geregistreerd: 29-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 12:56

ik denk dat het komt doordat er meerdere stamboeken onderling moeten samenwerken en elk stamboek een eigen manier heeft voor de verwerking van de dekkingen en dekbonnen/overeenkomsten. Elk jaar werkt het weer anders en bij elk stamboek anders. Snap opzich wel dat zowel merriehouders als hengstenhouders soms gewoon even niet meer weten hoe/wat ze moeten uitschrijven of registreren.

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 14:26

11 maanden wachten op een dekbon is belachelijk (ga er van uit dat het dekgeld en evt. andere kosten netjes zijn voldaan).

Ik weet niet hoe het bij andere stamboeken is, maar bij het NNFPS moet een veulens binnen 15 dagen na geboorte aangemeld zijn anders riskeer je een boete (niet dat die ooit gegeven is)

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 14:40

EllyC schreef:
Wat zouden jullie doen
Ik kan kiezen tussen Welsh (parbred) of NRPS (Ned. sportpony). Hengst is Welsh partbred. Moeder Connemara.

Kosten bij een half lidmaatschap nrps en jaarlidmaatschap welsh ontlopen elkaar niet zoveel.
NRPS heeft thuiskeuring 12/7 op 50 km, Welsh een paar dagen later regionale op 100 km.

Veulen is dan ca 5 weken oud. Ik zou evt ook nog kunnen kiezen voor late keuring nrps in september. Deze is na de nationale dan.

Met dit type veulen, wat zouden jullie doen?

Wat er op een vergadering vanuit het welsh afgelopen winter duidelijk werd gemaakt; waar het welsh zich in wil blijven onderscheiden van het NRPS, is de welsh opdruk.
Heeft jouw veulen die, dan kan je welsh overwegen. Maar ik vraag me af hoe ze daar naar connemara kijken. Ik zou de gok niet nemen en voor NRPS gaan.

Hoorde kwa dekbonnen wel vaker wat over degene die besproken is? Heel frustrerend lijkt me dat. Voor mij wel 3x nadenken voordat ik zoiets kies. Ik wil een fijne HH als ik ga dekken, waar ik m’n merrie met plezier achter laat, fijn persoonlijk contact, en geen zorgen (over papieren of wat dan ook). :+

LaDonna75

Berichten: 2136
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 16:01

Eens met Absque, ik zou het veulen NRPS inschrijven om dezelfde reden.

Jaydee_WP

Berichten: 199
Geregistreerd: 17-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 16:18

Hopelijk kan ik straks ook een beetje meekletsen!
Ik heb gisterochtend mijn welsh A merrie (afgelopen zaterdag 1ste premie en ster geworden! *\o/* ) naar de hengst gebracht.
Ze is altijd stil hengstig, maar ik mocht haar op de gok brengen van de hh.
Kreeg ik gisteravond bericht dat ze al voor de eerste keer gedekt is!
Dus of heel erg geluk of net pech... 8-)
Fingers crossed!

Umeo
Berichten: 2226
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-23 14:18

Spannend Jaydee!

Welke hengst heb je gekozen?

Jaydee_WP

Berichten: 199
Geregistreerd: 17-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 20:13

Umeo schreef:
Spannend Jaydee!

Welke hengst heb je gekozen?


Het is Oostdijks Ceridwen mr Elmer geworden!
Ik vond hem op de hengstenkeuring al gaaf en toen kwam hij ook nog eens in de buurt ter dekking te staan. :D

EllyC

Berichten: 8123
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 10:45

https://www.instagram.com/p/CtYGvnZN7FD/
omdat filmpjes op bokt plaatsen zo lastig is maar even zo.

Vannacht voor het eerst op de wei gebleven, mede ook door de hitte die ze vandaag weer voorspelden.
Ik vond het wel spannend, paar keer op de camera gekeken maar ging super.

Morgen komt DA voor scan veulenhengstigheid, ik ben benieuwd.