Paard kopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Elisa12345
Berichten: 5
Geregistreerd: 16-09-20

Paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-20 17:34

Hallo allemaal,

Ik ga voor het eerst in mijn leven een eigen paard kopen. Yey!
Nu heb ik een leuk paardje op het oog. Afstamming: Welt Hill x FUERSTBISCHOF x Welt Hit II.

Nu zegt men dat Duits bloed vaak wat koeler is. Precies wat ik wel zoek. De merrie is op het eerste oog en eerste ritje ook braaf, maar ik kan verder niet veel vinden over de eigenschappen van deze afstamming.

Iemand een idee hoe ik dit kan vinden?


Joltsje

Berichten: 9020
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:51

Ow, ik zou gewoon echt op het paard afgaan en niet per definitie op de afstamming.

Als het goed voelt en hij is braaf doen! Twijfel je? Gewoon nog een paar keer rijden.

Be your best self

Elisa12345
Berichten: 5
Geregistreerd: 16-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-20 18:53

Joltsje schreef:
Ow, ik zou gewoon echt op het paard afgaan en niet per definitie op de afstamming.

Als het goed voelt en hij is braaf doen! Twijfel je? Gewoon nog een paar keer rijden.


Dat is ook weer waar! Ik ga komend weekend inderdaad nog 2 dagen heen om te proberen.

Benzz
Berichten: 2873
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:09

https://www.sporthorses.nl/advertentie/ ... ?pagenr=61

Dit is m toch?
Vind 9000 euro voor dit paard wel geld. Lijkt erg klein, model is ook niet echt om over naar huis te spreken. Snap dat je bent gevallen voor het zwarte en het koppie, maar een eerste eigen paard zou ik je adviseren om een dier te kopen die al wat meer heeft gezien. Goed keuren is ook wel belangrijk.

Elisa12345
Berichten: 5
Geregistreerd: 16-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-20 19:12

Benzz schreef:
https://www.sporthorses.nl/advertentie/ ... ?pagenr=61

Dit is m toch?
Vind 9000 euro voor dit paard wel geld. Lijkt erg klein, model is ook niet echt om over naar huis te spreken. Snap dat je bent gevallen voor het zwarte en het koppie, maar een eerste eigen paard zou ik je adviseren om een dier te kopen die al wat meer heeft gezien. Goed keuren is ook wel belangrijk.



Klopt. Ze lijkt op het filmpje echt anders dan in het echt vind ik. Begrijp je redenen, maarja, het is wel wat ik zoek. 9000 is ook de vraagprijs, daar wordt over onderhandeld ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annemiek73, karinna en 46 bezoekers