Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sky_As

Berichten: 4696
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 16:25

Ja ik vraag me af inderdaad of ze daar al uit zijn. Wij hadden een NF pony, die op papier donkerbruin was (als veulen geschetst), maar wel echt pikzwart toonde toen wij hem als 2 jarige kochten.
Rondom neus ook lichtbruin/bruin. Op de hengstenkeuring hebben ze de kleur toen veranderd naar zwart..... Dus volgens mij zijn ze het daar ook nog niet altijd over eens :)
Maar echt pikzwart zie je maar heel weinig.

Ik ben sowieso meer van de vossen }>

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl


c_alsemgeest

Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 16:49

Geen idee... ik ken ook alleen maar echt zwarten die muisgrijs in het veulenhaar zaten (twee keer ferro, een Osmium en een Gribaldi uit een zwarte nrps merrie en een fries :+ ) maar die waren echt grijzig en daarna pikzwart.

De bruinigen staan er vaak wel op als zwart, maar als je ze goed bekijkt lijken het vaak meer wat extreem zwart/bruine.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

misterA
Berichten: 3122
Geregistreerd: 17-01-07

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 18:13

Bij mij zijn ze altijd zwart, en als ze wat bruin lijken dan komt dat door de zon. 8-)

c_alsemgeest

Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 18:56

Ja dat is ook verraderlijk :+

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 09:28

Ik ga meestal uit van 5 mnd. Nu had ik een hengstveulen die is van de week weggegaan bijna 6 mnd. ( paspoort kwam te laat) dat is wel erg laat hoor. Moeders had geen leven meer.

Maar heb nog een hengstveulen lopen die is 5,5 mnd en dat gaat nog prima. Moeder is inderdaad strenger

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 09:34

Lorette, die van mij was als veulen grijs en neigt nu naar de kleur van jouw veulen. Ze is als zwartbruin geregistreerd.
Ik heb ook een echte zwarte, die heeft ook geen bruine snoet en verkleurt ook niet zo in de zomer.

Afspenen probeer ik wel de 5 maanden aan te houden, maar is soms met hengstjes wel lang. Ze houden bij de KWPN veilingen ook 5 maanden voor levering aan. Die van mij staat overigens in de 5e veiling, hier. Hij is één van de weinige Dimaggio Black veulens in NL dus ik hoop dat ze hem weten te vinden.

Aangekocht veulen gaat met 4 maanden bij de moeder weg. Moeder is al ouder en weer drachtig, dus dan begrijp ik de fokker wel.

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

corinadrenth

Berichten: 1855
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 10:35

het duurt wel vreselijk lang met een paspoort zeg bij kwpn. Veulen inmiddels ruim 6 mnd en nog geen pas binnen. heb al gemailt. zeggen ze dat het dna nog niet binnen is...

Dreamer stables fokkerij zwaar warmbloed en frederiksborger
kraamstal / merriebegeleiding

_Lorette_

Berichten: 12072
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 12:35

Ik heb de Henkie dus al gekregen zonder paspoort. Vervoerd met de moeder en volgens het kwpn was er ook bij inspectie geen probleem (jammer, daar ging mijn argument om 'm langer bij de moeder te houden), omdat de chip al was gezet en het stamboek kon verklaren waarom er nog geen paspoort was. Paspoort komt nu rechtstreeks naar mij toe ipv de fokker. Maar handig is het niet...

I'm begging you to come and pull me out the fire
Come and save me like you did when we were young
Please come bring me up from my lowest, take me higher
Can you see me through the ashes and the smoke?

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 13:24

Heb zo vorig jaar ook eentje geleverd bij Schep.
Paspoort kwam van OLD en heb ik achterna gestuurd, was voor alle partijen geen probleem.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 13:33

corinadrenth schreef:
het duurt wel vreselijk lang met een paspoort zeg bij kwpn. Veulen inmiddels ruim 6 mnd en nog geen pas binnen. heb al gemailt. zeggen ze dat het dna nog niet binnen is...


Dat kreeg ik ook als argument waarom het paspoort zo laat kwam.
Maar het veulen ging zonder moeder de grens over dus het moest er wel gewoon bij zijn.

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

carika
Berichten: 1582
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 09:35

Mosh schreef:
Lorette, die van mij was als veulen grijs en neigt nu naar de kleur van jouw veulen. Ze is als zwartbruin geregistreerd.
Ik heb ook een echte zwarte, die heeft ook geen bruine snoet en verkleurt ook niet zo in de zomer.

Afspenen probeer ik wel de 5 maanden aan te houden, maar is soms met hengstjes wel lang. Ze houden bij de KWPN veilingen ook 5 maanden voor levering aan. Die van mij staat overigens in de 5e veiling, hier. Hij is één van de weinige Dimaggio Black veulens in NL dus ik hoop dat ze hem weten te vinden.

Aangekocht veulen gaat met 4 maanden bij de moeder weg. Moeder is al ouder en weer drachtig, dus dan begrijp ik de fokker wel.



Ohh die is knap! Dimaggio Black kende ik niet maar wat een leuke hengst

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 10:01

Mosh schreef:
Lorette, die van mij was als veulen grijs en neigt nu naar de kleur van jouw veulen. Ze is als zwartbruin geregistreerd.
Ik heb ook een echte zwarte, die heeft ook geen bruine snoet en verkleurt ook niet zo in de zomer.

Afspenen probeer ik wel de 5 maanden aan te houden, maar is soms met hengstjes wel lang. Ze houden bij de KWPN veilingen ook 5 maanden voor levering aan. Die van mij staat overigens in de 5e veiling, hier. Hij is één van de weinige Dimaggio Black veulens in NL dus ik hoop dat ze hem weten te vinden.

Aangekocht veulen gaat met 4 maanden bij de moeder weg. Moeder is al ouder en weer drachtig, dus dan begrijp ik de fokker wel.


Ohhh die is van jou! Ik had hem al gespot, lijkt me een heel fijn veulen en dat koppie is helemaal mijn smaak :D
Ik duim voor je dat hij voor een mooie prijs goed terecht komt.


TROY (2019) & LAYS (2014)

supertammy

Berichten: 2231
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 17:07

*D Mooi veulen Mosh! Wij hadden DiMaggio op ons lijstje staan, maar niet genomen omdat we niet zoveel over de hengst konden vinden. Hopelijk wordt hij voor een mooi bedrag verkocht!

Ons veulen gaat binnenkort ook weg. Ondertussen houdt hij zijn moeder nog lekker bezig...
Afbeelding

Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:36

baudyh schreef:
Maar heb nog een hengstveulen lopen die is 5,5 mnd en dat gaat nog prima. Moeder is inderdaad strenger

Ik denk dat onze merrie blij mocht zijn dat ze een merrieveulen had, die was ook niet zo heel streng. Hoewel, bij een hengstje was ze misschien strenger geweest, heb ik vaker gehoord dat de moeder de graad van strengheid aanpast aan het veulen.

Leuke foto hierboven :)

misterA
Berichten: 3122
Geregistreerd: 17-01-07

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 21:03

Mijn ervaring is anders. Als merries met hun veulens in een groep lopen dan lopen ze niet zo te klieren. Ze zijn druk met elkaar maar niet met de merries.

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 06:38

misterA schreef:
Mijn ervaring is anders. Als merries met hun veulens in een groep lopen dan lopen ze niet zo te klieren. Ze zijn druk met elkaar maar niet met de merries.


Klopt. Maar niet alle merries kunnen in een groep helaas.

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15906
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 11:09

Mijn hengstveulen is nu net 4 maanden en die moet er gewoon vanaf. Dat is echt een terrorist naar zijn moeder en de andere veulens.

KimDime
Berichten: 202
Geregistreerd: 03-11-15

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 17:32

Ik zit de veiling van het KWPN te volgen, maar ik geloof niet dat er echt geboden wordt, prijzen blijven heel laag op ene uitschieter na. Ik wordt stiekem wel hebberig van de Taminiau merrie.

Ik zal nog even voor je duimen mosh! is een leuk veulen

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 18:07

Bedankt voor de succeswensen!

Ik volg het ook niet echt :o Schijnt wel dat ze op de donkere dressuurhengst daadwerkelijk bieden.

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

supertammy

Berichten: 2231
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 18:08

Ik zou bij een veiling ook niet bieden, totdat het echt bijna afgelopen is...
Maar voor de eigenaren hoop ik op nette prijzen. Ik vind de prijzen van de online veilingen soms echt bedroevend.

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 18:10

Dat zou mijn strategie ook zijn. Maakt het wel spannend tot op het laatste moment :D

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 15:43

Mosh schreef:
Dievan mij staat overigens in de 5e veiling, hier. Hij is één van de weinige Dimaggio Black veulens in NL dus ik hoop dat ze hem weten te vinden.


Heb je die van jou nog verkocht Mosh of zelf terug gekocht?

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 16:10

Op zich nog een mooi bedrag voor een veulen.
Kosten gaan er natuurlijk nog af, maar er zullen er een pak voor minder verkocht worden.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 07:53

Ik vind het zeker voor dit jaar een heel mooi bedrag. Meerendeel gaan voor minder.

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

supertammy

Berichten: 2231
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 19:48

Dinja en Hermès winnen gewoon even in Aken. *\o/* Blij dat we hier een goed bewegende jaarling van hebben!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: M_arjolein, Ubermetrics en 123 bezoekers