D pony fokkers Springgefokt liefst Palomino of Valk 2 jarig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 10:53

Pony's en paarden zijn nog wel wat anders in hun groeicurve. Allicht gaat deze pony gewoon in de maat blijven.(ik heb meerdere jonge ponyhengsten gekend, die tussen hun 2.5 en 3 jaar geruind werden, en die groeien echt geen 10 cm meer bij na castratie, wat je wel meer ziet bij warmbloedpaarden) Ik zou ook nu laten castreren, kouder weer, geen vliegen of andere insecten meer en dus minder kans op ontstekingen etc.

Verder veel succes, want het is zeker een mooie pony. Wel nog een lange weg te gaan, dus zoek zeker goede begeleiding(kon ik ff niet afleiden uit het OT), want binnen 1.5 jaar is het nog steeds een jonge pony voor een ponyruitertje.

L'embarras du choix


ssebass
Berichten: 35
Geregistreerd: 20-11-18

Re: D pony fokkers Springgefokt liefst Palomino of Valk 2 jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 11:02

Idd een paard of pony scheelt nogal. Maar goed. Ik kan er niks aan veranderen en we zien het wel.
Spreek veel mensen met jonge ponys en die zeggen allemaal blijft binnen de maat.

Goede begeleiding gaan we zeker zoeken. We hebben totaal geen haast met hem aangezien hij zopwieso nog 6 jaar blijft bij ons. Mits gebreken oid. Je weet het nooit.

Rosabel

Berichten: 231
Geregistreerd: 05-12-08
Woonplaats: Wouwse Plantage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:06

Ik heb dezelfde ervaring als Bulck.

Na castratie van mijn ponyhengsten groeiden ze echt geen 10 cm meer. Sterker nog; tenzij je ze gewoon met een meetlat ernaast meet (desnoods via de KNHS Meter, dan heb je het meteen in het paspoort), kom je soms bedrogen uit. Ik was ervan overtuigd dat een veulen van me echt in de E maat zat. Die werd (geruind) op oudere leeftijd gewoon tot mijn stomme verbazing ingemeten op 147 cm. Die toonde gewoon groter dan de werkelijkheid.

Mijn eerdergenoemde Gomel werd als 3 jarige gemeten op 144cm. Terwijl de vader dus 156cm was en moeder 147cm. Hij is na het ruinen hooguit 2cm gegroeid. Bleef keurig in de D maat.

Mooi modelletje pony en prachtige kleur heb je gekocht. Daar val je mee op in de ring. Succes hoor!

Volg ons op instagram:TipiPoint Stud

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:24

“Ingemeten” doet mij meteen al denken aan “eigenlijk 1.48+ maar op papier als 1.47 genoteerd.
Sommige ponymeters zijn nogal coulant. Andere gewoon corrupt. Die ronden voor een x bedrag naar beneden af. Of naar boven. Net hoe het de betaler het beste uitkomt.

ssebass
Berichten: 35
Geregistreerd: 20-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 11:45

Morniclum schreef:
“Ingemeten” doet mij meteen al denken aan “eigenlijk 1.48+ maar op papier als 1.47 genoteerd.
Sommige ponymeters zijn nogal coulant. Andere gewoon corrupt. Die ronden voor een x bedrag naar beneden af. Of naar boven. Net hoe het de betaler het beste uitkomt.



Hier heb ik helemaal niks mee. Ik irriteer me er wezenloos aan als ik zie dat mijn dochter met haar corrective 1.36 pony tegen grote meiden rijd met ingemeten pony's van 143.

overzee2

Berichten: 666
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:52

ssebass schreef:
overzee2 schreef:
Mooi dier.
Ik heb een 3 jarige merrie van desperado x le matsjo
Wie is de fokker?


Welke is van jouw? De C of D pony?
Of staat deze niet te koop?

De Fokker is Elema



Hoi,

Nee die van mij staat niet te koop, wordt op dit moment zadelmak gemaakt en doorgetraind voor dochter. Is een d van 146,5.
Succes met de pony, ziet er chique uit.
De fokker van mijn merrie is tevens de fokker van desperado, vandaar mijn interesse

NIL VOLENTIBUS ARDUUM

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:21

ssebass schreef:
Morniclum schreef:
“Ingemeten” doet mij meteen al denken aan “eigenlijk 1.48+ maar op papier als 1.47 genoteerd.
Sommige ponymeters zijn nogal coulant. Andere gewoon corrupt. Die ronden voor een x bedrag naar beneden af. Of naar boven. Net hoe het de betaler het beste uitkomt.



Hier heb ik helemaal niks mee. Ik irriteer me er wezenloos aan als ik zie dat mijn dochter met haar corrective 1.36 pony tegen grote meiden rijd met ingemeten pony's van 143.

Dat is van alle tijden, 20 jaar geleden reed één van mijn kinderen op een C van 135, helaas was er toen ook een rijke meneer met dochter die gewoon een achtjarige Z2 D pony kocht , had dus veel wedstrijden gelopen in de D maar werd zonder probleem de C in gemeten. En won vervolgens heel veel titels en geen jury die ooit op het idee kwam om te meten, dier was 145 dus ja. Later die amazone nog wel eens gesproken en ze zei ook dat haar vader alleen voor titels ging en met een flinke zak geld gezwaaid had, hij had net zolang gebeld tot een meter het dier in de C tjes wilde meten. Meter leefde niet meer anders had ik hem alsnog aangegeven.Persoonlijk vind ik dat de regels gewoon moeten veranderen, voor Ek's worden dieren ook elke keer opgemeten. De truckendoos word daar wel losgetrokken, twee dagen voor aankomst thuis zo kort mogelijk bekappen en een minimaal ijzertje er onder, scheelt weer twee centimeter en op de dag van meting wat minder water geven. Maar ook bij NK"s zouden de nummers 1,2,3 naderhand gemeten moeten worden en niet een foutief ingemeten pony , ook al is hij ouder dan 8, rond laten lopen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

sumic

Berichten: 1874
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 13:47

We dwalen een beetje af lijkt wel. Er is een ander topic die de groei volgt van veulen tot.. erg interessant om te zien en geen touw aan vast te knopen. Elk paard of pony groeit zijn eigen curve net zoals de mens :Y)

Als je pony nu 1.44 meet dan kan hij inderdaad best wel binnen de d-maat blijven. Ik vind hem al mooi in model, niet overbouwd wat zou kunnen duiden op een flinke groei nog.

Ik volg je topic omdat ik zelf net een 2,5 jarige heb en leuk om overeenkomsten te ontdekken (of juist de verschillen). De mijne meet al 1.50 en is door de hengstenhouder 2 weken geleden gecastreerd omdat hij al uit de d-maat gegroeid is en niet meer interessant om mee te nemen naar de hengstenkeuring.hij is beide ouders al voorbij gegroeid en is nog overbouwd dus ik ben benieuwd waar hij uitkomt. Overigens zit achter papa's lijn nog wat paard dus dat zou de hoogte kunnen verklaren.

[o]

DiantaM
Berichten: 11273
Geregistreerd: 10-04-04

Re: D pony fokkers Springgefokt liefst Palomino of Valk 2 jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 13:49

Gezien jullie goede smaak ben ik wel nieuwsgierig naar een foto van de huidige pony. Ook zo’n knapperd?

ssebass
Berichten: 35
Geregistreerd: 20-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 14:18

DiantaM schreef:
Gezien jullie goede smaak ben ik wel nieuwsgierig naar een foto van de huidige pony. Ook zo’n knapperd?


De C pony vind ik nog mooier persoonlijk. En ik hoop dat het niveau van de nieuwe pony in de buurt van de C pony komt.


Afbeelding

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:40

Proficiat met de nieuwe aanwinst!
Knappe kerel!

overzee2

Berichten: 666
Geregistreerd: 13-04-09

Re: D pony fokkers Springgefokt liefst Palomino of Valk 2 jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:19

c pony smoelt iig heel mooi maar met kleed op niet te beoordelen. Ik duim mee dat je d een goeie wordt, hij heeft iig de potentie anders was je er niet voor gegaan. Dat icm goede opleiding dan zou het goed moeten komen. Succes de komende tijd met opleiden!

NIL VOLENTIBUS ARDUUM

BlueAmethyst

Berichten: 46
Geregistreerd: 03-11-18

Re: D pony fokkers Springgefokt liefst Palomino of Valk 2 jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:27

Wat een knapperd! <3

ssebass
Berichten: 35
Geregistreerd: 20-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-18 09:04

overzee2 schreef:
c pony smoelt iig heel mooi maar met kleed op niet te beoordelen. Ik duim mee dat je d een goeie wordt, hij heeft iig de potentie anders was je er niet voor gegaan. Dat icm goede opleiding dan zou het goed moeten komen. Succes de komende tijd met opleiden!


Hierbij een filmpje van 3 jaar geleden.
Heb zo geen foto’s bij de hand. Enkel met Mn dochter erop.

https://youtu.be/wIm0ABOP-ZM

ssebass
Berichten: 35
Geregistreerd: 20-11-18

Re: D pony fokkers Springgefokt liefst Palomino of Valk 2 jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-18 09:07

Afbeelding

Hierbij onder het zadel springen

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: D pony fokkers Springgefokt liefst Palomino of Valk 2 jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 09:08

Die zit mooi in de spieren zeg.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

overzee2

Berichten: 666
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 16:12

ssebass schreef:
overzee2 schreef:
c pony smoelt iig heel mooi maar met kleed op niet te beoordelen. Ik duim mee dat je d een goeie wordt, hij heeft iig de potentie anders was je er niet voor gegaan. Dat icm goede opleiding dan zou het goed moeten komen. Succes de komende tijd met opleiden!


Hierbij een filmpje van 3 jaar geleden.
Heb zo geen foto’s bij de hand. Enkel met Mn dochter erop.

https://youtu.be/wIm0ABOP-ZM



Wat een ruig dier zeg! Ik kan oprecht genieten van mooie en goed gereden sportpony’s. Dit is daar een voorbeeld van. Succes met opleiden maar dat zit wel goed denk ik!

NIL VOLENTIBUS ARDUUM

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 18:21

Wat een gave pony zeg :j . Neem aan dat je dochter er heel blij mee is.

ssebass
Berichten: 35
Geregistreerd: 20-11-18

Re: D pony fokkers Springgefokt liefst Palomino of Valk 2 jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-18 08:28

De pony hebben we gisteren opgehaald.
Hij liep zo de trailer in en liep er zo uit.
We hebben gelijk zn benen en staart gewassen. Hij gaf geen krimp.
Voetjes geven ook vanzelf. Ik ging over hem heen hangen en ook geen krimp.
Zadel erop en aansingelen en keek heel even niks aan de hand. De onbekende grote binnenbak ingestapt om paar rondjes te gaan wandelen en ook geen kick. Spiegel 1x kijken en het was goed.
Er reed een ander groot paard in de bak en daar gaf hij vrij weinig om. Mis te optimistisch maar wat een fijne brave pony. Lekker een half jaar longeren en handwerk en dan kunnen we er rustig mee gaan beginnen.

Kortom: super braaf en goede opvoeding gehad!

ssebass
Berichten: 35
Geregistreerd: 20-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-18 08:36

sumic schreef:
Prachtig dier! Al een stuk verder in zijn ontwikkeling dan mijn 2,5 jarige movie star (Duitse rijpony)x heitraks Marvin. Succes ermee!


Reitpony's zijn hele mooie fijne pony's. De C is ook een Duitse.
Super fijn beestje en lopen als een paard.

Had graag een Duitse Palomino gehad! :D

sumic

Berichten: 1874
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Doornenburg

Re: D pony fokkers Springgefokt liefst Palomino of Valk 2 jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 21:37

Wat fijn dat de eerste ervaringen met hem zo positief zijn! Vaak is het eerste gevoel juist. Spannend allemaal weer, dat vind ik tenminste ;)
Succes met je topper!

[o]

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: D pony fokkers Springgefokt liefst Palomino of Valk 2 jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 21:48

Mooi dier zeg!! Gefeliciteerd!

En met die groei... Mijn C pony was als jonge 2 jarige hengst 1.33 hoog, en nu als ruim 3,5 jarige ruin 1.34 hoog. Dus uh... het kan zeker wel goedkopen :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: eva92, Myrthe_bz, SylS en 96 bezoekers

cron