GEZOCHT: antwoorden/info voor mijn profielwerkstuk!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AylaB

Berichten: 255
Geregistreerd: 24-11-15

GEZOCHT: antwoorden/info voor mijn profielwerkstuk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 18:18

Hallo allemaal!

Ik ben Ayla en doe dit jaar examen, niet alleen moet ik slagen voor mijn examens maar ik moet ook een profielwerkstuk schrijven en dat is nog knap lastig...

Mijn PWS (profielwerkstuk) ga ik doen gebaseerd op het vak biologie en gaat kort gezegd over paarden en erfelijkheid.
Nu weet ik dat er pagina's vol staan met informatie hierover op het internet en in boeken maar tot nu toe heb ik nog niet kunnen vinden wat ik eigenlijk nodig heb, dus bij deze wil ik jullie om hulp vragen.

Ik zal hier een paar van mijn vragen neerzetten en hoop dat iemand mij verder op weg kan helpen, alvast ontzettend bedankt!!

- Hoe gaat een onderzoek naar overerving van kleur in z’n werk? (en dan bedoel ik echt in het laboratorium als het DNA is opgestuurd en het onderzocht wordt, dus niet door een kruisingsschema te maken om erachter te komen hoe het nageslacht mogelijk eruit zou komen te zien)

- Komt incest vaak voor bij het fokken en heeft dat (negatief) effect op de gezondheid van het veulen? (zoals mogelijke ziektes, afwijkingen, gezondheidsproblemen of dat het juist in z'n voordeel werkt etc)

- doorfokken van paarden (alle info is welkom! of het vaak gebeurd/weinig, voordelen/nadelen, waarom, hoe vaak kan het in één "familie", of het vaak voorkomt, is het aan te raden/af te raden en waarom? etc)

- Hoe gaat een hengstenkeuring in z’n werk, en wat komt er allemaal bij kijken? (Dit vind ik de leukste omdat ik hiervoor een keuring mag gaan bezoeken alleen heb ik nog geen idee waar en wanneer keuringen zijn. ik heb al online gezocht maar nog geen duidelijk antwoord kunnen vinden over hoe en wat dus als iemand suggesties heeft zijn die van harte welkom. verder is info over hoe een keuring gaat natuurlijk ook welkom ... :o )

suggesties voor boeken of links naar site's zijn ook zeer zeker welkom, dus brand los!

Super bedankt alvast *\o/*

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 18:23

Dus nu mogen wij je huiswerk gaan maken? :+
Volgens mij is dit niet helemaal toegestaan op Bokt..

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: GEZOCHT: antwoorden/info voor mijn profielwerkstuk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 18:26

Omdat huiswerk topics niet zijn toegestaan hier een slotje :)