De kosten van een eigen draagmerrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rhona55
Berichten: 43
Geregistreerd: 02-07-11

De kosten van een eigen draagmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-18 17:13

Hallo allemaal,

Ik heb een enorm leuke 14-jarige merrie van Flemmingh, vorig jaar hebben we haar meerdere malen laten insemineren maar helaas, telkens na één of twee weken heeft ze haar embryo afgestoten.

Ik heb een ook leuke (maar nu nog te jonge) merrie v. Guardian S, en nu vroeg ik me af hoeveel het ongeveer zou kosten om haar als eigen draagmerrie te gebruiken voor een embryo van mijn Flemmingh merrie.

Hiermee bedoel ik alleen de transplantatie van embryo en andere kosten van DA, niet de kosten van de hengst.

Heeft iemand enig idee wat de prijs zal zijn en heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt iedereen!
Rhona


Suzanne F.

Berichten: 48963
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:44

Heb je al eens een andere hengst geprobeerd?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Rhona55
Berichten: 43
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-18 19:21

Ja, we hebben 2 hengsten geprobeerd. Mijn dierenarts raadde ook aan na 3x een mislukte dracht, om eens een andere hengst te proberen. Ook mislukt...

siskeh
Berichten: 8664
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: De kosten van een eigen draagmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 19:22

Wat het gaat kosten: geen idee.

Maar bedenk ook dat het kan zijn dat ze het afstoot omdat er iets "mis" kan zijn met de embryo, en daarom het in een draagmoeder plaatsen het niet anders zal maken.

Niet alle dwalers bennen verdwaald

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 20:26

Rhona55 schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb een enorm leuke 14-jarige merrie van Flemmingh, vorig jaar hebben we haar meerdere malen laten insemineren maar helaas, telkens na één of twee weken heeft ze haar embryo afgestoten.

Ik heb een ook leuke (maar nu nog te jonge) merrie v. Guardian S, en nu vroeg ik me af hoeveel het ongeveer zou kosten om haar als eigen draagmerrie te gebruiken voor een embryo van mijn Flemmingh merrie.

Hiermee bedoel ik alleen de transplantatie van embryo en andere kosten van DA, niet de kosten van de hengst.

Heeft iemand enig idee wat de prijs zal zijn en heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt iedereen!
Rhona

Kosten zijn heel wisselend per praktijk, maar je moet rekenen op 2x een merriepakket (rond de 150,- per merrie). Je 2e merrie moet makkelijk hengstig te spuiten zijn om gelijk te komen met merrie 1. Ze moeten beiden meerdere malen gescand worden en dan op dag 8 na inseminatie heb je kosten voor de embryospoeling en het overzetten naar de andere merrie indien de spoeling lukt (dat zit tussen de 150,- en de 350,-, afhankelijk van de praktijk waar je gebruik van maakt). Je 1e merrie moet dan op dag 8 dus nog niet haar embryo verstoten hebben.

Tinniie

Berichten: 4661
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: De kosten van een eigen draagmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:01

De kosten op ons dekstation:
Afbeelding

Het loopt al snel heel erg op hoor... en het is bijna niet te doen een eigen merrie exact gelijk te krijgen, kan een heel seizoen duren voor hun cyclussen gelijk zitten.

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 2 Paint veulentjes verwacht in 2024

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: De kosten van een eigen draagmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:03

Dat hangt echt van de merrie af, de mijne is tot bijna op de minuut gelijk te krijgen in 1 cyclus.


Rhona55
Berichten: 43
Geregistreerd: 02-07-11

Re: De kosten van een eigen draagmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-18 18:03

Allemaal bedankt voor de reactie’s! Ik heb nu in ieder geval wat meer informatie over de kosten!

Mijn jonge merrie staat al sinds ze 4 maand oud was samen met mijn Flemmingh, maar als ze niet gelijk lopen kun je ze toch hengstig spuiten heb ik gehoord om haar te gelijk laten lopen op dat moment? Of ben ik nu gek? Haha


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Diortje_vds, janneke584, MDWStables en 3 bezoekers