Bonte shire?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Bonte shire?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 15:27

Hallo allemaal,

ik ben met mijn vriend aan het kijken naar een tweede paardje, vooral als doel dat we samen eens kunnen gaan wandelen. Nu is hij meer van de koudbloed paarden dus dan gaan we die richting op.
Clydesdales en shires vindt hij helemaal geweldig, dus ja dan op zoek naar een leuk paardje in die richting. Qua karakter en uiterlijk staan de paarden me heel erg aan dus het is niet alleen voor de 'mooi'.

Dus wekelijks rondje 2dehands, marktplaats en op zoek naar leuke fokkers. Vandaag kwam ik dan een super leuk hengstje tegen, kort in de buurt en qua prijs erg aantrekkelijk.
Diertje gaat onder de naam van Shire, maar hij is bont. Nu ben ik niet zo thuis in de wereld van koudbloeden (opgegroeid met opa en vader die fokken in warmbloed springpaarden) maar een bonte shire heb ik nog nooit gezien. Daarbij heeft het beestje een maanoog.

Ik heb de eigenaar een mail gestuurd om te afstamming op te vragen, nu is dat voor mij eigenlijk niet zo belangrijk - ik wil gewoon een fijn paard - maar vriend hangt al wat meer aan afstamming.
Beestje is bont, hoe zit dat dan met dat Sabino-gen? Maanoog, heeft dat voor- of nadelen? Ik heb me al een deel ingelezen op bokt, en daar kom ik dan uit bij een Drum Horse?

Omdat ik het toch wel een leuk beest vindt om te zien ben ik best bereidt om me hierin te verdiepen.

Helaas geen bekenden in de buurt die ook ervaring hebben met Shires (wel met Belgische trekpaarden), dus die kunnen me hieraan niet verder helpen.

Foto's van het paard via PB.

Alvast bedankt!

MallyBelly

Berichten: 3530
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:34

Als hij er al even op staat, denk ik dat het, het paardje is wat een kruising is met een bont sportpaard. Word te koop aangeboden als shire.

Belangrijkste is toch de klik maar als je vriend echt graag een volle wilt, zou ik gewoon verder kijken.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Bonte shire?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 17:28

Hij staat er nog niet bijster lang op, medio maart 2018. Dus ik weet niet of we de juiste voor hebben?

Anoniem

Re: Bonte shire?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:30

Shires mogen voor zover ik weet niet bont zijn, maar bijvoorbeeld wel een buikvlek hebben en sommige vormen van Sabino lijken erg op bont.
Ik ben wel benieuwd naar een foto. :j