NHS ingeschreven maar geen 100% Hackney?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SweetVanille
Berichten: 1771
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

NHS ingeschreven maar geen 100% Hackney?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-18 22:54

De moeder van mijn pony (niet in bezit) staat ingeschreven in het NHS (Nederlands Hackney Stamboek), maar haar gehele afstamming is onbekend. (Ze is hoogstwaarschijnlijk grotendeels Welsh en een deel Hackney)

Nu las ik net dat er alleen 100% Hackneys worden opgenomen in het stamboek?
Hoe kan het dan dat de moeder van mijn pony erin staat?

Ik heb hier zelf weinig verstand van, hopelijk weten jullie meer!

Pony is van 1993.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: NHS ingeschreven maar geen 100% Hackney?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 23:05

Waarschijnlijk heeft ze een paspoort van het Hackney stamboek.
Dat is niet hetzelfde als ingeschreven in het stamboek

SweetVanille
Berichten: 1771
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-18 23:11

NatasjavE schreef:
Waarschijnlijk heeft ze een paspoort van het Hackney stamboek.
Dat is niet hetzelfde als ingeschreven in het stamboek



In het paspoort van mijn pony staat bij de moeders pagina:

Stamboek NHS


Hoe weet ik dan of ze er alleen een paspoort van heeft of dat ze er ingeschreven is?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: NHS ingeschreven maar geen 100% Hackney?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 08:02

Door het stamboek even te bellen :)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78500
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 11:09

Sowieso zijn er 3 verschillende dingen die hier ter sprake komen. Het kan zijn dat het hackney stamboek enkel als paspoort uitgevende instantie heeft gefungeerd.
Verder is geregistreerd in het stamboek anders dan opgenomen in het stamboek. Stamboekopname is als een dier 3 jaar oud is, dan wordt gekeken of ze voldoet aan het stamboek en mag een merrie ook op voor predikaten op keuringen.

Nu is je verhaal een beetje incompleet en op meerdere manieren te lezen, want het kan ook nog zo zijn dat je bedoelt dat je eigen pony een paspoort heeft waar dit in staat als moeder zijnde. Een paspoort van een papierloos dier wordt vaak niet compleet ingevuld, dus het kan zijn dat daarom een deel afstamming weg valt.

Ik heb een aantal vragen voor je:
1. Wat is de paspoort uitgevende instantie van jouw pony?
2. Wat is de naam van de moeder van jouw pony?

Wellicht kan ik je een verdere afstamming en informatie over de moeder van je pony geven, als ze echt in het stamboek geregistreerd is.

SweetVanille
Berichten: 1771
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 12:06

Neonlight schreef:
Sowieso zijn er 3 verschillende dingen die hier ter sprake komen. Het kan zijn dat het hackney stamboek enkel als paspoort uitgevende instantie heeft gefungeerd.
Verder is geregistreerd in het stamboek anders dan opgenomen in het stamboek. Stamboekopname is als een dier 3 jaar oud is, dan wordt gekeken of ze voldoet aan het stamboek en mag een merrie ook op voor predikaten op keuringen.

Nu is je verhaal een beetje incompleet en op meerdere manieren te lezen, want het kan ook nog zo zijn dat je bedoelt dat je eigen pony een paspoort heeft waar dit in staat als moeder zijnde. Een paspoort van een papierloos dier wordt vaak niet compleet ingevuld, dus het kan zijn dat daarom een deel afstamming weg valt.

Ik heb een aantal vragen voor je:
1. Wat is de paspoort uitgevende instantie van jouw pony?
2. Wat is de naam van de moeder van jouw pony?

Wellicht kan ik je een verdere afstamming en informatie over de moeder van je pony geven, als ze echt in het stamboek geregistreerd is.



WPCV

Puky 0% ( afstamming volledig onbekend volgens paspoort van mijn pony. Staat wel afstamming bij, overal staat onbekend bij. )


Alle info komt inderdaad uit het paspoort van mijn eigen pony.


Edit: evt heb ik het levensnummer van de moeder ook voor je, mocht je dit nodig hebben, dit stuur ik dan even per pb.