Mijn paard mogelijk drachtig..?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:11

kiki1976 schreef:
Scopie is idd erg duur. En daarnaast moeten ze een aardig tijdje vasten wat sws al niet bevorderlijk is voor de maag.


Dus dan maar het paard rond laten lopen met een maagzweer? Dat het duur is klopt, maar dat verschilt ook per dierenarts. Bij ons kost het namelijk maar 195 euro.. We hebben zelfs een periode gehad waarin we 4 paarden tegelijk hadden met een maagzweer, en die mochten niet voluit eten maar wel kleine beetjes. Daarnaast krijgen ze daar ook gastrogard bij wat ook erg goed helpt. Alle paarden zijn er daarna ook een heel stuk van veranderd, kwa rijden en kwa gedrag ;)

Ik kan me de situatie wel een beetje voorstellen hoe dat bij jou gaat ts. Waarschijnlijk krijgen ze 2x hooi op een dag en 2 of 3 x krachtvoer? En geen weidegang, dus jouw paard staat vanaf (geschat) een uur of 10 sochtends tot 4 a 5 uur smiddags, en dan weer van 7 uur savonds tot 7 uur sochtends niks? En eigenlijk zou hij de hele dag door iets te eten moeten hebben. Ook al is het maar een beetje.

Dus misschien handig om hooinetten te vullen en vragen aan je staleigenaar of hij een of twee extra hooizakken mag per dag.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.


senna21

Berichten: 11745
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Mijn paard mogelijk drachtig..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:20

Mogelijke dracht is geen spoed hoor. Veulen komt er wel uit, mocht het er in zitten. Ik verwacht van niet. Mogelijk heeft ze eerder veulens gehad.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:40

Zullen we gewoon eerst eens afwachten wat TS met de DA heeft afgesproken.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 19:19

Nou ik ben langsgeweest! Ze is (godszijdank gelukkig) niet drachtig!!
Goh ik heb dr nog nooit zo vreselijk kwaad gezien :') ze trapte die opvoelbox van voren zowat uit elkaar :D
Ze word wel binnenkort hengstig. En ze zal in het verleden meerdere veulens hebben gebaard.
Ik heb ook nog even naar de rug laten kijken. Ze zegt dat de rug inderdaad wat week en gevoelig is, maar dat er geen reden tot paniek is. Ze zei wel dat ze bespierder moet worden omdat als ze dit niet word het zadel pijn zal gaan doen. En dit verklaart haar piranha gedrag met singelen.
Ook zei ze dat een osteopaat zeker niet verkeerd zal zijn. :) ze heeft wel gezegd dat het verstandig is om maximaal 3 maal per week te rijden, en 4 maal per week iets anders te doen waarbij ze wel haar dagelijkse beweging krijgt. Dus longeren, poosje wandelen, extra lang losstaan, dat soort dingetjes. :)

Mochten we ooit een veulentje met haar willen mag er geen grotere hengst op alsdat zij is omdat het anders te zwaar voor haar zal zijn. Alleen denk ik niet dat we dat ooit met haar moeten en willen doen.

Ze heeft nog een mooie bruine bonus achtergelaten bij de da en heel veel boze blikken. En keihard gehinnik. :')

Mijn hart is gelucht dat het gelukkig niet zo is!

Later heb ik het met de arme ziel nog goedgemaakt met een appeltje, worteltje en stukje zeer geliefde komkommer. :)

kiki1976

Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:28

CharmingS schreef:
kiki1976 schreef:
Scopie is idd erg duur. En daarnaast moeten ze een aardig tijdje vasten wat sws al niet bevorderlijk is voor de maag.


Dus dan maar het paard rond laten lopen met een maagzweer? Dat het duur is klopt, maar dat verschilt ook per dierenarts. Bij ons kost het namelijk maar 195 euro.. We hebben zelfs een periode gehad waarin we 4 paarden tegelijk hadden met een maagzweer, en die mochten niet voluit eten maar wel kleine beetjes. Daarnaast krijgen ze daar ook gastrogard bij wat ook erg goed helpt. Alle paarden zijn er daarna ook een heel stuk van veranderd, kwa rijden en kwa gedrag ;)


Zeg ik dat ze het paard maar zo moet laten lopen dan?
Je kan ook een gesprek erover aan gaan met de da en eventueel met medicijnen starten ervoor ;-)

TS, fijn dat ze niet drachtig is

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 08:38

Klopt. Vaak wordt medicatie aan de hand van symptomen voorgeschreven zonder dat er een scopie is gedaan. Gelukkig is ze niet drachtig TS. Lijkt me inderdaad echt niet wenselijk. Je zou eens bij Patrick Molenaar op fb kunnen kijken. Als je hem eens langs laat komen om te trainen met dubbele lijnen, kan je dat zelf ook gaan inzetten? Is echt een heel goede training waar je resultaat mee zal krijgen. Zou haar inderdaad zoals de veearts als zei, niet te vaak belasten onder het zadel voordat ze meer spiermassa heeft.

Anoniem

Re: Mijn paard mogelijk drachtig..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 08:52

Ik zal me eens inlezen in die dubbele lijnen! :)

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Mijn paard mogelijk drachtig..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 09:00

Patrick is daar enorm goed in. Ik zou niet zelf gaan aanklungelen maar hem een keertje langs laten komen voor instructie. Hij heeft sowieso veel kennis over anatomie en revalidatie. Hij kan je daarom vast goede tips geven.

bartjeminoes

Berichten: 592
Geregistreerd: 02-11-10

Re: Mijn paard mogelijk drachtig..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 17:51

Je hebt toch ook een topic die gaat over dat je paard de tent afbreekt? Uit dat topic kon ik duidelijk opmaken dat je paardje ongelukkig is en als ze ook al niet zo fijn (zacht uitgedrukt volgens mij) reageerd op het zadel of zelfs überhaupt een dekje of peesjes vraag ik me toch echt af wat er met je paardje aan de hand is..

Ik zou je paardje eerder lekker op het land zetten met een maatje. Niet op rijden. En eerst achter zien te komen wat er aan de hand is en dat laten behandelen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_ en 46 bezoekers