Hackney kleine maat dekhengst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Hackney kleine maat dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:30

Qua bouw dressuurmatig niet geschikt ben ik het niet eens, een hackney heeft daar wel een goede bouw voor. Maar galop is een beetje een dingetje, stap helemaal. Overbuurman komt in de stap echt te kort, niet in de galop en ook niet omdat ze qua bouw niet geschikt zillen zijn in dd dressuur.
En zoals ik begrijp is wedstrijden niet het doel.
Fokken met een welsh is natuurlijk ook mogelijk maar daar heb je ook weer rastypische nadelen mee, de ruggen zijn erg week en als je fijnheid wil zit je met een welsh ook nief zo goed als met een hackney.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:27

Ik schreef "niet de ideale bouw voor dressuur" en niet "ongeschikt". Nuanceverschil. Je kunt er lang over discussiëren uiteraard, maar ik denk dat er het erover eens zijn dat je voor een goede pony voor de mensport niet direct naar hackneybloed gaat zoeken.

In Welsh sectie B is zonder twijfel een mooie fijngebouwde hengst te vinden met een uitstekende bovenlijn.

TS, hier even de advocaat van de duivel: denk ook eens na over de mogelijkheid om helemaal niets te fokken, maar gewoon iets te kopen dat aan je ideaalplaatje voldoet. Mixjes zijn een grote gok. Je zult maar net eindigen met een pony met een fors lijf, korte dunne pootjes en een hackneyhoofd. Of met de niet te remmen energie van een hackney en het stronteigenwijze karakter van een shet. Dan vergaat de lol in het mennen je snel. Worst case scenario, maar toch: wat doe je dan?

KN2011
Berichten: 448
Geregistreerd: 03-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:33

Hallo wij hebben er 2 staan.
1 is reeds goedgekeurd de andere gaat aankomende zaterdag voor de keuring.
Je mag mij wel een privé bericht sturen

Anoniem

Re: Hackney kleine maat dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 07:49

En TS, ben je er al uit?