Keuringen (geen papier) ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Keuringen (geen papier) ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-18 20:27

Hallo!
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk kan zijn en ik weet niet of het goed staat.

Hoe gaat het in zijn werk als jij een papierloze merrie hebt? Je wilt er graag mee fokken met goed gekeurde dekhengst hoe zit het met het aanstaande veulen? Mag deze opgenomen worden in het veulen stam boek en mee doen aan keuringen?

Is gewoon uit nieuwsgierigheid.

Ben wel benieuwd naar jullie antwoorden!
Groetjes

[o]


tengeltje11
Berichten: 7131
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Keuringen (geen papier) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:30

ik denk dat alles afhangt van waar je het veulen wil inschrijven,welk stamboek de hengst heeft,....

maar waarom perse fokken met een papierloos dier?
als je zoiets doet,moet je het al bijna puur voor jezelf doen,en dan hebben keuringen ed ook niet veel toegevoegde waarde lijkt me?want een vol stamboekdier wordt het veulen sowieso nooit

Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Keuringen (geen papier) ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-18 20:32

Haha puur uit nieuwsgierigheid!

Was wel eens benieuwd als je stel merrie krijgt verbeterd alle punten en je daar in toekomst ook weer mee fokt het aanstaande veulen dan wel vol papier kan krijgen?

Of zou dat nooit kunnen? :)

[o]

Mendi

Berichten: 2287
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:35

Bij de tinkers kan dat gewoon. Mijn merrie is gekeurd terwijl ze geen papier heeft en haar veulen is zodoende opgenomen in het stamboek. De vader was uiteraard een goedgekeurde dekhengst.

Bessy, Neala, Hazel

Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Keuringen (geen papier) ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-18 20:36

Aha het kan dus wel.
Ik las bij friesen dat deze helaas niet gekeurd kunnen worden. Tenminste mijn merrie voldoed niet aan de eisen die er in staan.

[o]

tengeltje11
Berichten: 7131
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:39

Mendi schreef:
Bij de tinkers kan dat gewoon. Mijn merrie is gekeurd terwijl ze geen papier heeft en haar veulen is zodoende opgenomen in het stamboek. De vader was uiteraard een goedgekeurde dekhengst.


dan toch een aantal jaar geleden,want de stamboeken zijn reeds een tijdje gesloten zodat enkel nog invoer dieren ingeschreven kunnen worden en niet meer de stamboekloze tinkers die hier nog rondlopen.

nu,zo'n paarden hebben dan ook geen afstamming en zijn gewoon ingeschreven.valt nog steeds niet te vergelijken met stamboekdieren en bv een hengstenveulen die geen ouders heeft die beiden in het basisstamboek opgenomen zijn,mag ook nooit naar de hengstenkeuring.


Poosje81
Berichten: 21187
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 00:38

tengeltje11 schreef:
Mendi schreef:
Bij de tinkers kan dat gewoon. Mijn merrie is gekeurd terwijl ze geen papier heeft en haar veulen is zodoende opgenomen in het stamboek. De vader was uiteraard een goedgekeurde dekhengst.


dan toch een aantal jaar geleden,want de stamboeken zijn reeds een tijdje gesloten zodat enkel nog invoer dieren ingeschreven kunnen worden en niet meer de stamboekloze tinkers die hier nog rondlopen.

nu,zo'n paarden hebben dan ook geen afstamming en zijn gewoon ingeschreven.valt nog steeds niet te vergelijken met stamboekdieren en bv een hengstenveulen die geen ouders heeft die beiden in het basisstamboek opgenomen zijn,mag ook nooit naar de hengstenkeuring.

NSvT is zeker niet gesloten :n

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 172 bezoekers