Vraag over Holsteiner afstamming. New time x Le grand 1

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jintexx

Berichten: 462
Geregistreerd: 14-12-10
Woonplaats: Ledeacker

Vraag over Holsteiner afstamming. New time x Le grand 1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-18 17:49

Hallo allemaal,

Momenteel ben ik rond aan het kijken naar een leuk paardje. Nu is dit een Holsteiner merrie van 9 jaar oud. Ik heb helemaal geen ervaring met dit ras en ken geen enkele bloedlijn hierin.
Nu krijg ik te horen dat deze merrie een goede afstamming heeft waar ik veel mee kan in de fok wereld. Voor mij heeft dit geen meerwaarde, het is altijd meegenomen voor als ik ooit een veulen wil fokken met haar.

Mij vraag is heeft deze merrie echt goede papieren? Ik ben hier al her en der wat na gaan vragen en over op aan het zoeken maar krijg het voor mijzelf niet echt duidelijk of deze merrie inderdaad z'n goed papier heeft als word gezegd.

Haar vader is: New time
Moeders vader: Le grand 1

En zijn er misschien mensen die een paard van deze afstamming hebben die mij kunnen vertellen hoe hun karakter is.

Alvast bedankt!!


BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Vraag over Holsteiner afstamming. New time x Le grand 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:52

Wanneer dit geen meerwaarde voor je heeft en je zoekt een rijpaard dan zou ik gewoon gaan kijken en uitproberen, op papier kun je niet rijden zei mijn opa altijd. Misschien niet allemaal maar ik vind de Holsteiners vaak wel wat gemoedelijker en rittiger van karakter dan de KWPN ers.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Jintexx

Berichten: 462
Geregistreerd: 14-12-10
Woonplaats: Ledeacker

Re: Vraag over Holsteiner afstamming. New time x Le grand 1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-18 17:57

De prijs word dus een beetje gebaseerd op dat ze een goed papier heeft.
En natuurlijk kan je niet rijden op het papier, maar vind het wel prettig om te weten als een paardje een minder goed papier heeft als gezegd word dan kan ik wat gaan doen in de prijs. Het gaat mij voornamelijk om het karakter en ervaring van het dier als wat er in zit kwa voorouders.
Ik zoek dus een paardje wat niet te oud is(max 12), maar zich gedraagt als een paard van 20 jaar wat dus nergens van opkijkt en alles kent.

Ezza43

Berichten: 43
Geregistreerd: 01-12-17
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:02

Idd op een papier kun je niet rijden, bij een goede afstammeling kunnen goede maar ook slechte (slecht gebouwd etc) paarden uit komen. Ik heb zelf een Holsteiner gereden maar dit was een draak onder het zadel. Ik heb de ervaring dat je het karakter van het paard goed kunt aflezen in de stand/ ligging en vorm vd ogen. En de moeder van je paard geeft veelal haar karakter door... als je meer wilt weten over de ogen moet je maat even pb sturen .
https://youtu.be/KoOwoNOvgCM
No Time is een goed springpaard en Le grand 1 is een show jumping paard. Dit Holsteiner paard is dus spring gefokt.
Laatst bijgewerkt door Ezza43 op 02-01-18 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:13

Le grand 1
Afbeelding

Heb je al op horsetelex gekeken?
of je daar het paard of de moeder van het paard terug kunt vinden?

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Jintexx

Berichten: 462
Geregistreerd: 14-12-10
Woonplaats: Ledeacker

Re: Vraag over Holsteiner afstamming. New time x Le grand 1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-18 18:29

ik ben meerdere keren op horsetelex aan het zoeken geweest maar krijg het niet voor elkaar om er iets te vinden.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Vraag over Holsteiner afstamming. New time x Le grand 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:45

de vaders zijn er sowieso te vinden.
je kan kijken of je de moeder van het paard kunt vinden.
Anders op rimondo.com of allbreedpedigree.com

als je dan de namen of levensnummers vindt van andere nakomelingen dan kun je kijken wat die presteren.
Of via de fokker kijken wat die 'presteert' met zijn fokproducten.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Jintexx

Berichten: 462
Geregistreerd: 14-12-10
Woonplaats: Ledeacker

Re: Vraag over Holsteiner afstamming. New time x Le grand 1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-18 19:23

Dank je wel Alane, ik heb helaas alleen de namen van vader en opa. Verder geen levensnummer of naam van moeder.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Vraag over Holsteiner afstamming. New time x Le grand 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:24

waarom vraag je de verkoper niet om een foto van het stamboekpapier te mailen?

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:45

New time heeft weinig nakomelingen, dus ik denk dat er een beetje te hoog over fokwaardes word gepraat. De vader van Newtime is Nimmerdor , misschien dat ze het daar op baseren.
Overal aan het zoeken geweest, merrie staat nergens als nakomeling geregistreerd dus zal geen predicaten oid hebben en dan kun je gaan fokken maar zonder predicaten er achter zijn je veulens gewoon minder waard. Laat je niet beinvloeden door het verhaaltje van afstamming want volgens mij moet je dat in dit geval met een flinke korrel zout nemen.
Zowel vader als opa hebben zeer weinig nakomelingen geregistreerd dus fokwaarde is nihil.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Vraag over Holsteiner afstamming. New time x Le grand 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:59


Jintexx

Berichten: 462
Geregistreerd: 14-12-10
Woonplaats: Ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-18 15:45

Ketaki schreef:


Dit is hij inderdaad.

bigone schreef:
New time heeft weinig nakomelingen, dus ik denk dat er een beetje te hoog over fokwaardes word gepraat. De vader van Newtime is Nimmerdor , misschien dat ze het daar op baseren.
Overal aan het zoeken geweest, merrie staat nergens als nakomeling geregistreerd dus zal geen predicaten oid hebben en dan kun je gaan fokken maar zonder predicaten er achter zijn je veulens gewoon minder waard. Laat je niet beinvloeden door het verhaaltje van afstamming want volgens mij moet je dat in dit geval met een flinke korrel zout nemen.
Zowel vader als opa hebben zeer weinig nakomelingen geregistreerd dus fokwaarde is nihil.


Dank je wel dat je dit hebt kunnen vinden! Hier heb ik iets aan :) :)

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:15

bigone schreef:
New time heeft weinig nakomelingen, dus ik denk dat er een beetje te hoog over fokwaardes word gepraat. De vader van Newtime is Nimmerdor , misschien dat ze het daar op baseren.
Overal aan het zoeken geweest, merrie staat nergens als nakomeling geregistreerd dus zal geen predicaten oid hebben en dan kun je gaan fokken maar zonder predicaten er achter zijn je veulens gewoon minder waard. Laat je niet beinvloeden door het verhaaltje van afstamming want volgens mij moet je dat in dit geval met een flinke korrel zout nemen.
Zowel vader als opa hebben zeer weinig nakomelingen geregistreerd dus fokwaarde is nihil.

de vader van new time is newton, wat een zoon van nimmerdor is. :)

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Vraag over Holsteiner afstamming. New time x Le grand 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:57

new time heeft 1 zoon Fei geregistreerd, en loopt/liep wedstrijden.
Ik ga met Bigone, fokwaarde lijkt niet van belang te zijn, merrie is niet te vinden.
niet in de lijsten als fohlenschau etc.

Ik zou wel even nakijken waar de merrie geboren is, is dat niet in Nederland even vragen naar de import papieren en bij afwezigheid heb je een prijsdrukker gevonden.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Jintexx

Berichten: 462
Geregistreerd: 14-12-10
Woonplaats: Ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-18 18:00

Wat ik even kort heb gezien zijn het Duitse papieren, alles staat er in het Duits in en ze heeft geen officiële naam er in staan. Ik weet dus niet zeker of ze een import is. Maar dit kan ik evt wel na gaan vragen.

Ook is ze niet heel groot als ik kijk op Wikipedia zit een gemiddelde Holsteiner rond de 1,65 en de 1,75m en deze merrie is 1,58m.

Ezza43

Berichten: 43
Geregistreerd: 01-12-17
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:12

Jintexx schreef:
Ketaki schreef:


Dit is hij inderdaad.

bigone schreef:
New time heeft weinig nakomelingen, dus ik denk dat er een beetje te hoog over fokwaardes word gepraat. De vader van Newtime is Nimmerdor ,misschien dat ze het daar op baseren.
Overal aan het zoeken geweest, merrie staat nergens als nakomeling geregistreerd dus zal geen predicaten oid hebben en dan kun je gaan fokken maar zonder predicaten er achter zijn je veulens gewoon minder waard. Laat je niet beinvloeden door het verhaaltje van afstamming want volgens mij moet je dat in dit geval met een flinke korrel zout nemen.
Zowel vader als opa hebben zeer weinig nakomelingen geregistreerd dus fokwaarde is nihil.


Dank je wel dat je dit hebt kunnen vinden! Hier heb ik iets aan :) :)


Sorry maar vader en vooral opa Nimmerdor heeft veel gepresteerd in de sport, daarom is de fokwaarde zeker wel positief. Er zijn veel mensen die verzot zijn op Nimmerdor. Net als Grannus, Heartbreker, Numero Uno etc. Allemaal springhengsten die goed presteren! Bijgaand informatie over vele populaire bloedlijnen in de springsport met succes in de fok.
https://files.acrobat.com/a/preview/b27 ... 07121117a9

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:22

Jintexx schreef:
Wat ik even kort heb gezien zijn het Duitse papieren, alles staat er in het Duits in en ze heeft geen officiële naam er in staan. Ik weet dus niet zeker of ze een import is. Maar dit kan ik evt wel na gaan vragen.

Ook is ze niet heel groot als ik kijk op Wikipedia zit een gemiddelde Holsteiner rond de 1,65 en de 1,75m en deze merrie is 1,58m.


Dat kan, als jij gaat fokken en registreerd bij het holsteiner verband dan krijg je ook Duitse papieren, maar is het geen import paard.

1,58 is niet erg gewenst bij de meesten (wat niet wil zeggen dat haar veulens niet groot kunnen worden)

@Ezza43 ik kon van de vader maar 5 inschrijvingen voor wedstrijden vinden bij de FEI.
herstel lijst gevonden, soms moet je even beter zoeken lol
fei lijst
en Nimmerdor is niet de opa van de merrie maar de opa van de vader, zit dus al een behoorlijk eind weg.
Laatst bijgewerkt door Alane op 03-01-18 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:24

Ezza 43, heb je helemaal gelijk in, opa Nimmerdor is wereldberoemd. Echter, merrie niet bekend, niet geklasseerd denk ik, hoogte 158 dus voor de fok niet interessant, punt uit.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers