Holsteiner merrie keuring, hoe wat waar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Franciska15
Berichten: 958
Geregistreerd: 22-09-05
Woonplaats: 't Harde

Holsteiner merrie keuring, hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-17 20:55

Hallo,

Sinds februari ben ik met mijn opa in het bezit van een mooie 5 jarige Holsteiner merrie van de hengst Cormint. Nu hadden we het over de keuring. We zitten allebei totaal niet in deze wereld en weten er dus vrijwel niets vanaf.
Vanwege de diverse leden op bokt dacht ik het hier eens te vragen. Hoe gaat zo'n keuring (bij het Holsteiner verband) in zijn werking. Waar moeten we aanmelden, wanneer zijn de keuringen, wat kosten deze keuringen, waar wordt naar gekeken, hoe gaat het klaarmaken (ervaringen, kosten, benodigdheden) enz.

Kortom; ik zou graag alles willen weten en leren over deze keuringen en vraag daarom jullie hulp! Wie kan ons aan informatie helpen?

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Holsteiner merrie keuring, hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 11:55


Franciska15
Berichten: 958
Geregistreerd: 22-09-05
Woonplaats: 't Harde

Re: Holsteiner merrie keuring, hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 20:24

Ik zou juist graag van tevoren wat informatie willen, voor ik contact zoek met een persoon of stal om klaar te maken.
Helaas is mijn duits niet goed genoeg om de informatie van de site te begrijpen.

Roodvos

Berichten: 6652
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:16

Je wil per sé naar de Holsteiner keuring?

Holstein is een KWPN erkend stamboek, er zijn ook mogelijkheden om je merrie over te schrijven naar het KWPN en deel te nemen aan de KWPN keuring.
Welke eisen je merrie dan precies aan moet voldoen kan je opvragen bij het KWPN stamboekkantoor.

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:38

Een aantal jaar geleden ben ik ook bezig geweest om mijn Westfaler in te schrijven bij het KWPN. Als ik toen met mijn merrie naar de stamboekkeuring wilde en ook kans wilde maken op de predicaten moest zij een IBOP lopen, PROK gekeurd zijn en een cornageonderzoek doorstaan.
Dit is de reden dat ik naar het Westfalenstamboek ben gegaan en nu Westfalers fok. Het Westfaalse stamboek doet niet moeilijk als ik een KWPN hengst gebruik, ik mag met mijn merries dan gewoon deelnemen aan alle keuringen.