KWPN hengstenkeuring 2017/2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:36

Quir schreef:
De governor vond ik echt een fijn dier, maar wat ik niet snap is dat de toto x turbo magic niet naar de kampioenskeuring mocht. Vond dat echt een van de beste van allemaal.


Vanwege de afgekeurde MV denk ik.


lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:28

Ik meld me even omdat ik zie dat hier gesproken wordt over de hengst Governor.

Ik heb zelf de hengst nog nooit in het echt gezien maar kan iemand mij vertellen of deze hengst veel zelfhouding heeft? Ik ben op zoek naar zijn verrichtingsrapport maar krijg het nog niet gevonden. Ik zou graag willen weten wat het fokadvies/kwaliteiten zijn.

Wellicht kan iemand van jullie dat mij vertellen?

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:56

Citaat:
Exterieur:

Governor is een goed ontwikkelde hengst die ruim voldoende in het rechthoeksmodel staat. Het hoofd is sprekend met wat zware kaken. De nek is goed van lengte met een lichte hoofd/halsverbinding. De hals is ruim voldoende van lengte en goed van vorm en bespiering. De schoft is ruim voldoende ontwikkeld en zou meer lengte moeten hebben. De schouder is goed van lengte en ligging. De rug is licht gezonken, voldoende van lengte en voldoende van bespiering. De lendenen zijn goed bespierd en goed aangesloten. De croupe is hellend, voldoende van lengte en goed van bespiering. De broekspier is goed van lengte. Het voorbeen is van voren gezien frans gesteld en van terzijde gezien correct gesteld. De koten zijn een fractie steil gesteld en goed van lengte. Het achterbeen is correct gesteld. Het fundament is goed ontwikkeld en voldoende van kwaliteit. De voeten zijn goed van vorm en kwaliteit.



Afstamming:

Governor is een zoon van de spraakmakende tophengst Totilas. Zijn moeder is de elite, preferente merrie Orleans, een volle zus van Parzival waarmee Adelinde Cornelissen zoveel succes heeft. Orleans bracht van United Pavo Cup winnaar TC Athene die LT loopt, van Polansky een Prix St. George en van Ravel een Z1 dressuurpaard alsmede een aangewezen hengst van United. Grootmoeder Fidora is ster preferent prestatie. Deze dochter van Ulft bracht naast Parzival, een LT paard van Highline, ZZL paarden van Sir Sinclair en Turbo Magic alsmede Z dressuurpaarden van Welt Hit II en Wolfgang. Overgrootmoeder Antara (v.Roemer) bracht o.a. het Grand Prix paard Grenoble (v: Bismarck), het ZT paard Paso Doble (v: Jetset D) en een Z dressuurpaard van Wolfgang. Uit deze moederlijn komt ook de KWPN hengst Armani (v.United).



Onderzoekrapport:

?Governor is een eerlijke en betrouwbare hengst met een zeer goede instelling. De hengst heeft veel bereidheid tot werken en laat zich zeer goed bewerken. De aanleuning is goed maar de hengst laat de punt van de tong soms iets uit de mond zakken. De stap is zuiver en goed tot zeer goed van ruimte en souplesse. De draf is goed van ruimte met veel balans. De galop is bergop, krachtig en met veel ruimte. Governor beweegt met veel tot zeer veel souplesse, zelfhouding en balans. Als dressuurpaard heeft Governor veel tot zeer veel aanleg en geeft zijn ruiter een zeer goed gevoel.



Stalgedrag:

?Eerlijke betrouwbare hengst, makkelijk in de omgang en rustig op stal.



Veterinair rapport:

?Geen bijzonderheden vastgesteld.


Spermaonderzoek:

?Verwacht bevruchtend vermogen klasse: goed.



Fok/aanparingsadvies:

?Governor kan de instelling en bewegingstechniek verbeteren in de dressuurpaardenfokkerij.



Protocol:

?Orleans is een ruim voldoende ontwikkelde, rijtypische merrie die ruim voldoende tot goed in het rechthoeksmodel staat en over een aansprekende voorhand beschikt.

Het hoofd is klein, goed gevormd en is ruim voldoende sprekend.

De nek is goed lengte met een lichte hoofd-hals verbinding.

De hals is goed van lengte, vorm en bespiering.

De schoft is ruim voldoende ontwikkeld en zou iets langer door kunnen lopen.

De schouder is lang en ruim voldoende van ligging.

De rug is iets gezonken.

De lendenen zijn goed gevormd en goed aangesloten.

De croupe is goed van lengte en bespiering en voldoende van ligging.

De broekspier is voldoende van lengte.

Het voorbeen is correct gesteld, maar mocht even meer lengte en ontwikkeling hebben.

Het achterbeen is steil.

De koten zijn correct gesteld en goed van lengte.

Het fundament is voldoende ontwikkeld en heeft veel kwaliteit.

De hoeven zijn goed gevormd en goed ontwikkeld, de verzenen zijn voldoende ontwikkeld.

De stap is zuiver, actief en ruim voldoende van ruimte.

De draf is goed van ruimte met een lang zweefmoment, veel houding veel buiging in de gewrichten en het achterbeen wordt met kracht ondergebracht. De draf heeft ruim voldoende souplesse.

De galop heeft voldoende ruimte en voldoende afdruk en net voldoende balans. In de galop toont Orleans ruim voldoende houding.



Stokmaat: 1.66m / Kleur: vos





Dit verslag bevat de gegevens en kennis op het moment van goedkeuren (najaar 2014). Sommige gegevens in het verslag kunnen later op grond van nieuwe kennis of gegevens wijzigen.


Tip: ga zowel hemzelf als zijn nakomelingen bekijken voor je een keus maakt. De rapportages (en dan heb ik het niet specifiek over deze hengst) komen niet altijd overeen met het beeld wat de hengsten live geven.

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: KWPN hengstenkeuring 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 06:43

Thanks!

StephanieDK
Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-05-06
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 14:57

Seven schreef:
Die was gefokt door een bokker toch?
Hopelijk blijft die en word hij goedgekeurd hij zal op een van onze paarden wel passen kwa bloed



Ja klopt, bij ons gefokt :o
Hij was met de KSS zo uitgeput, ik had met hem te doen. Hij liep daar inderdaad echt niet meer bijzonder.
Uit de moeder is eerder een GP paard gekomen, een LT paard, een ZZZ paard, en een gekeurde hengst, en ben natuurlijk niet objectief als het je Eigen fokproduct is maar daarom werd de directe moederlijn met bijbehorende prestaties denk ik benoemd.

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: KWPN hengstenkeuring 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:15

Van harte gefeliciteerd een aangewezen hengst fokken is niet voor iedereen weggelegd :D

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

StephanieDK
Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-05-06
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:46

Mer1980 schreef:
Van harte gefeliciteerd een aangewezen hengst fokken is niet voor iedereen weggelegd :D


Dank je wel, waren ook super blij er mee! :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110481
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:24

Kan iemand mij trouwens vertellen waarom Vivaldi nooit in de Grand Prix is uitgebracht?
Ik dacht me te herinneren dat het passage- en piaffewerk hem niet goed af ging?

Edit: Gefeliciteerd Stephanie! Hebben we het nou over de schimmel of ben ik in de war?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Elisa2

Berichten: 36680
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN hengstenkeuring 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:28

Gefeliciteerd Stephanie!

Volgens mij was dat inderdaad omdat het laatste stukje verzameling hem moeilijk af ging Cayenne.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: KWPN hengstenkeuring 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:44

Dat kan ik mij ook inderdaad herinneren. Wel heel jammer, zo'n uitstraling heeft dat paard.

Gefeliciteerd Stephanie. Heel gaaf om dat als fokker mee te maken.

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:16

Cayenne schreef:
Klasie en Knappe Jongen naar Amerika.


Waar gaan ze precies heen weet je dat?

s0173957

Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 08:14

Cayenne schreef:
Kan iemand mij trouwens vertellen waarom Vivaldi nooit in de Grand Prix is uitgebracht?
Ik dacht me te herinneren dat het passage- en piaffewerk hem niet goed af ging?



Klopt idd.
Daarom ben ik er zo van verbaasd dat zo veel van z'n zonen wél dat talent hebben.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 08:57

s0173957 schreef:
Cayenne schreef:
Kan iemand mij trouwens vertellen waarom Vivaldi nooit in de Grand Prix is uitgebracht?
Ik dacht me te herinneren dat het passage- en piaffewerk hem niet goed af ging?



Klopt idd.
Daarom ben ik er zo van verbaasd dat zo veel van z'n zonen wél dat talent hebben.

Wat ik nog veel specialer vind is dat van de 273 aangeboden merrie’s er maar liefst 100 elite zijn geworden.

StephanieDK
Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-05-06
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 09:11

Cayenne schreef:
Kan iemand mij trouwens vertellen waarom Vivaldi nooit in de Grand Prix is uitgebracht?
Ik dacht me te herinneren dat het passage- en piaffewerk hem niet goed af ging?

Edit: Gefeliciteerd Stephanie! Hebben we het nou over de schimmel of ben ik in de war?



Dank je wel! Klopt idd, is de schimmel :)

s0173957

Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:00

janderegelaa schreef:
Wat ik nog veel specialer vind is dat van de 273 aangeboden merrie’s er maar liefst 100 elite zijn geworden.


Elite zegt op zich nog niks over de uiteindelijke potentie voor de grote sport natuurlijk...

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:58

s0173957 schreef:
janderegelaa schreef:
Wat ik nog veel specialer vind is dat van de 273 aangeboden merrie’s er maar liefst 100 elite zijn geworden.


Elite zegt op zich nog niks over de uiteindelijke potentie voor de grote sport natuurlijk...

Het zegt genoeg over exterieur en aanleg natuurlijk.

Quir

Berichten: 17345
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:39

Over exterieur zegt het wel genoeg, beweging ook, aanleg voor Grand Prix niet. Ken genoeg paarden die goed de GP door gaan, maar op de stamboek keuring stamboek werden en niet eens bij ster in de buurt kwamen (zelfs een merrie die niet eens stamboek werd en nu 70% GP loopt). Andersom ook, Elite merries die niet verder dan de LT komen.

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:59

Quir schreef:
Over exterieur zegt het wel genoeg, beweging ook, aanleg voor Grand Prix niet. Ken genoeg paarden die goed de GP door gaan, maar op de stamboek keuring stamboek werden en niet eens bij ster in de buurt kwamen (zelfs een merrie die niet eens stamboek werd en nu 70% GP loopt). Andersom ook, Elite merries die niet verder dan de LT komen.


Je kunt je ook afvragen of we voldoende kwalitatief goede ruiters en amazone's hebben die dergelijke merries naar het LT of hoger kunnen brengen. Dan vind ik Elite wel meer zeggen, niet iedere elite merrie wordt onder het zadel voldoende door getraind.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Quir

Berichten: 17345
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: KWPN hengstenkeuring 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:04

Olympiade ruiter zou dat toch wel moeten kunnen denk ik zo.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:09

Mer1980 schreef:
Je kunt je ook afvragen of we voldoende kwalitatief goede ruiters en amazone's hebben die dergelijke merries naar het LT of hoger kunnen brengen. Dan vind ik Elite wel meer zeggen, niet iedere elite merrie wordt onder het zadel voldoende door getraind.

Zou het niet meer zijn of de eigenaar het geld er voor over heeft? Je merrie door een prof laten rijden is tenslotte geen goedkope aangelegenheid.
Het grootste deel van de (elite) merrie eigenaren heeft zijn merrie denk ik voor de fokkerij, en elite is elite toch? Al heeft het sportpredicaat op papier iig wel een meerwaarde.

Kahlua:Ster D-OC M2~Feel Good x Elite D-OC Jetset D
Opium: Elite D-OC Z dr~Jetset D x Ster Sport Dr Record

Ramazzotti~Ferguson x Feel Good
:verkocht aan een Inter II ruiter.

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: KWPN hengstenkeuring 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:34

Klopt geld zal zeker een rol spelen.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:48

Vulina schreef:
Ik heb hem elke ronde gezien, vond er ook niks bijzonders aan.

De Negro x Tango die niet door ging vind ik leuk. En de Governor en Expression uit de kampioenskeuring ook :j

De show vind ik ook wat matig O:) Laatste stukje vond ik wel leuk, maar grotendeels kun je de rest elke zaterdag ook wel op de plaatselijke rijvereniging zien..


_/-\o_ _/-\o_

De Negro x Tango vond ik ook erg leuk.

truitje

Berichten: 573
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 13:07

Weet iemand of die hengsten van Andreas helgstrand alsnog het verrichtingsonderzoek zullen lopen ?

Elisa2

Berichten: 36680
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN hengstenkeuring 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 13:11


''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Anoniem

Re: KWPN hengstenkeuring 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 16:59

Worden later wel erkend
Trouwens met nieuwe regels maakt het ook niet uit. Kun je ze gebruiken als ze daar gekeurd zijn


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 55 bezoekers