KWPN hengstenkeuring 2017/2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: KWPN hengstenkeuring 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:31

Knock Out bij Verhagen:)
Ik overweeg King de Niro te gebruiken :j

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden


TequilaRos

Berichten: 4466
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:59

Ik ben in de twijfel tussen King de Nero en Joop! TC.
Maar vind het dekgeld van Joop, als niet topper en jonge hengst, best aan de hoge kant.

NH Photo
of via Facebook
of volg mijn Instagram voor elke dag een foto.

Coca2018
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-04-18

Re: KWPN hengstenkeuring 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:04

Wat is jullie beweegreden om te kiezen tussen die hengsten?

Ik ben geweest zaterdag en vond het echt zonde van mijn vrije middag.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:08

TequilaRos schreef:
Ik ben in de twijfel tussen King de Nero en Joop! TC.
Maar vind het dekgeld van Joop, als niet topper en jonge hengst, best aan de hoge kant.

Wat bedoel je met "als niet topper"? Heb je de hengsten zelf al eens live bekeken of ga je uit van de bevindingen van de jury? En waarom twijfel je tussen die 2, ik vind daar nog wel behoorlijk wat kwaliteitsverschil in zitten.

misterA
Berichten: 3122
Geregistreerd: 17-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:09

Coca2018 schreef:
Wat is jullie beweegreden om te kiezen tussen die hengsten?

Ik ben geweest zaterdag en vond het echt zonde van mijn vrije middag.

Het was wel gezellig.. :D
maar verder?

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:09

Coca2018 schreef:
Ik ben geweest zaterdag en vond het echt zonde van mijn vrije middag.

Ik ga echt nooit naar het eindexamen, die dieren zijn vaak helemaal op rond die tijd. Ik ga wel naar de aanlevering en probeer ook minimaal 3x tussendoor te gaan kijken.

Elisa2

Berichten: 37002
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN hengstenkeuring 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:39

Ik vind het rapport van de moeder van Joop behoorlijk negatief..wel iets om mee te nemen in de overwegingen.

Wat zijn jouw bevindingen van deze lichting Anoeska?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Re: KWPN hengstenkeuring 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:20

Raar, dit is wel een stermerrie. Als je kijkt naar het genetisch profiel zou je bijna zeggen dat dat over een ander paard gaat...?

-

Elisa2

Berichten: 37002
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 08:53

Ja of de merrie mankeert inmiddels iets wat de beoordeling heeft beinvloed...

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:13

Elisa2 schreef:
Ik vind het rapport van de moeder van Joop behoorlijk negatief..wel iets om mee te nemen in de overwegingen.

Wat zijn jouw bevindingen van deze lichting Anoeska?

Ik zal even kopiëren wat ik in het fokkerstopic heb gezegd. Met wel als kanttekening dat ik door de ziekte en vervolgens het overlijden van mijn vader maar 2x ben geweest dit keer. Alleen bij de aanlevering en de laatste beoordeling voor het examen.

Citaat:
Dit vond ik een enorm opvallend verschil, het was net of ik naar een ander paard keek. Zo zie je hoeveel de training van te voren kan doen met een hengst.
Citaat:
Aanlevering 19-3: Draait iets met rechtsvoor. Draf voldoende ruim met voldoende kracht. Mooie hals. Stap en galop voldoende ruim. Al erg veel paard.
Tussenbeoordeling 23-5: Stapt voldoende ruim. Draf onrustig en vaak onzuiver, sleept dan ook iets achter. Moet in galop meer ondertreden.


Voor mij liep er geen echte uitschieter bij, dan zou ik mijn aantekeningen er ook niet bij hoeven pakken :D Als ik naar die aantekeningen kijk dan was ik het meest positief over de Governor x Rousseau. Met als bemerking dat hij voor mij wel wat meer halslengte had mogen hebben. Maar qua balans/kracht, uitstraling en bewerkbaarheid viel ie me positief op.

Uitgebreid verslag heb ik ook, maar zal ik niet openbaar neerzetten.

Elisa2

Berichten: 37002
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN hengstenkeuring 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:30

Gecondoleerd, en dankjewel..mocht je het uitgebreide verslag willen pben, dan graag.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Suzanne F.

Berichten: 49158
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 11:59

Ik lees net heel toevallig dat tijdens de HK in februari een hengst is aangewezen uit een merrie die ik gefokt heb. De hengst heet Kingsize, het is een Charmeur uit Voriose v. Gribaldi ( x Balzflug x Pion x Amor - uit de moeder van Tuschinski)

Heeft iemand hem toevallig gezien? Gaat hij dit najaar naar het verrichtingsonderzoek?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Mer1980

Berichten: 18810
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:05

Suzanne F. schreef:
Ik lees net heel toevallig dat tijdens de HK in februari een hengst is aangewezen uit een merrie die ik gefokt heb. De hengst heet Kingsize, het is een Charmeur uit Voriose v. Gribaldi ( x Balzflug x Pion x Amor - uit de moeder van Tuschinski)

Heeft iemand hem toevallig gezien? Gaat hij dit najaar naar het verrichtingsonderzoek?


Oh echt wat super gaaf een aangewezen hengst uit Votje :D

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Suzanne F.

Berichten: 49158
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:59

Ja en echt een mega knappe ook nog! Staan op de Facebook pagina van de eigenaren, ik kan de foto's niet zo hierheen kopiëren.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Mer1980

Berichten: 18810
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:59

Suzanne F. schreef:
Ja en echt een mega knappe ook nog! Staan op de Facebook pagina van de eigenaren, ik kan de foto's niet zo hierheen kopiëren.


Uiteraard ook al even opgezocht het is inderdaad een plaaaaaatje <3

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: KWPN hengstenkeuring 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 14:57



TROY (2019) & LAYS (2014)

Suzanne F.

Berichten: 49158
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 16:13

MariekeS_ schreef:
Gaaf zeg, lijkt me een hele fijne!
Had je het filmmateriaal ook al gezien?
https://kwpn.tv/watch/5518


Leuk! Fijn dier zeg. Draaft hetzelfde als zijn oma Oriose. Wat leuk dat er zo'n goed dier uitgekomen is. Ik had zelf ook Charmeur in gedachten als ik Voriose ooit had laten dekken. Wat grappig.
Ben heel benieuwd hoe hij onder het zadel is. Ik denk dat hij dan najaarsonderzoek gaat doen?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:03

Suzanne F. schreef:
MariekeS_ schreef:
Gaaf zeg, lijkt me een hele fijne!
Had je het filmmateriaal ook al gezien?
https://kwpn.tv/watch/5518


Leuk! Fijn dier zeg. Draaft hetzelfde als zijn oma Oriose. Wat leuk dat er zo'n goed dier uitgekomen is. Ik had zelf ook Charmeur in gedachten als ik Voriose ooit had laten dekken. Wat grappig.
Ben heel benieuwd hoe hij onder het zadel is. Ik denk dat hij dan najaarsonderzoek gaat doen?


Als hij überhaupt aangeleverd wordt... was toch een behoorlijk afvallers slagveld afgelopen keer. Kan dat ie ook gewoon de sport in gaat. Ken je de huidige eigenaren? Zou ze gewoon een berichtje sturen anders, super gaaf om hem van dichtbij te kunnen volgen toch? :D


TROY (2019) & LAYS (2014)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dennenboom, Jackyyb, Pluksjaanvu en 95 bezoekers