register A

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
irene01

Berichten: 100
Geregistreerd: 05-01-04

register A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 15:22

ik ben in bezit van een merrie van darlington. Heb dus een register a papier erbij. Maakt mij helemaal niet uit maar ik wil haar graag laten dekken door kwpn hengst. Krijgt dit veulen zowieso normaal kwpn papier of moet mijn merrie eerst geprokt worden of iets dergelijks. Hoe zit als ik haar wil laten keuren voor ster bijvoorbeeld????

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:27

Probeer even de zoekfunctie er zijn hier al veel topics over geweest waar alles haarfijn wordt uitgelegd
succes

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:04

irene01 schreef:
ik ben in bezit van een merrie van darlington. Heb dus een register a papier erbij. Maakt mij helemaal niet uit maar ik wil haar graag laten dekken door kwpn hengst. Krijgt dit veulen zowieso normaal kwpn papier of moet mijn merrie eerst geprokt worden of iets dergelijks. Hoe zit als ik haar wil laten keuren voor ster bijvoorbeeld????



PROK hoeft niet. Alleen een verr. test.
Je kunt vrijblijvend naar de keuring gaan.Even KWPN bellen.

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:08

Ik heb zelf ook een Darlington merrie (misschien een zus? Haha! ) Woon ook in Zwolle, maar dat doet er niet toe Haha!
Ik heb destijds gebeld met het KWPN. Voor Darlington is het niet nodig je merrie PROK te laten keuren, wij hebben het wel gedaan. De merrie moet wel de IBOP lopen of de merrietest afleggen.

AniqueTP
Berichten: 29
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 21:57

Als je de merrie laat dekken door een goedgekeurde KWPN-hengst dan krijg je bij het veulen een normaal veulenboekpapier.
Op de KWPN-site (www.kwpn.nl) onder de knop Fokkerij-Stamboekrichtlijnen kun je bij Veulenregistratie een schema vinden.