tweede pony / paardje kopen ... moeilijk ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
VRBOKT
Berichten: 11
Geregistreerd: 01-10-16

tweede pony / paardje kopen ... moeilijk ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-16 18:40

We hebben reeds een e pony van bijna 9 jaar. Tot nog toe is hij eens hij in de hand is 'braaf'. Maar wat een karakter .. voor mijn dochters van 10 en 12 is dit een mega overgang van manege pony naar deze welke toch gekocht is als paardje voor jonge ruiters ... maar helaas .. geen handleiding bij het paard.

We moeten hem dus echt VANGEN op de wei .. behalve 's avonds .. dan weet hij dat er eten is. We hebben al alles geprobeerd.

Hem moejagen is tot nog toe het enige dat helpt ... dan ist 1-0 .. en moet hij toch nog werken. We halen hem ook van de wei om es niets te doen, of gewoon te poetsen (als hij flink meekomt). We hebben hem ook eens alleen laten staan, nadat het echt niet lukte .. alle paardjes mochten binnen en hij moest buiten wachten, alleen tot het donker was ... hij vond het niet echt erg ... s avonds laat kwam hij dan wel zelf naar ons toe ... maar de les is nog steeds niet goed doorgedrongen. Ook beheerst hij zijn gallop gang niet goed .. springt vaak fout aan, maar daar wordt aan gewerkt. Soms probeert hij ook wel es pokemons te zien .. bij mijn oudste lukt het al om hem te corrigeren .. de jongste durft niet altijd echt doorrijden (maar daar wordt ook aan gewerkt). Soms schrikt hij dan of soms gaat de kont wat in de lucht ... Ze hebben er in ieder geval wel al veel van geleerd .. .dat wel. Het blijft altijd spannend .. :)


Onzen deugniet komt binnenkort naar huis en in principe komt hij alleen te staan.En daarom heb ik me gefocused op een ras dat WERKWILLEG, VRIENDELIJK zou zijn. En ik kwam uit bij de new forest poney.

We zouden het een goed idee vinden om een pony (e) te kopen die ons kids iets kan leren ... waarna ze nadien onzen artiest iets kunnen leren. (toch bij voorkeur paardje dat al kan wijken enzo) Bij voorkeur een merrie. Mag 8 jaar zijn (zotste er uit). Maar ik heb geen zin om nog es bedrogen uit te komen :( Ik wil in ieder geval niet meer kopen van een handelaar .. ook al woont hij in mijn gemeente .. Maar het is toch allemaal niet evident voor een leek. Waar vind ik zo een super beestje :/


Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Re: tweede pony / paardje kopen ... moeilijk ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 18:56

Ik zou beginnen bij goede begeleiding. Dat scheelt al een hoop, want uit je verhaal concludeer ik dat het probleem meer ligt bij jullie leiderschap dan bij de pony zelf.

hahahatsjoe

Berichten: 2373
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: tweede pony / paardje kopen ... moeilijk ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 19:03

Sorry, maar als je een paard of pony alleen gaat zetten ben je echt verkeerd bezig. Een paard is een kuddedier.

Nieuwe paardenspullen in mijn advertenties op de Bokt Markt...
Zie ook http://verkopers.marktplaats.nl/583321 waar ik van alles verkoop (en veel is nieuw of zo goed als nieuw)...
paardenspul, (retro) hebbedingen, poppenhuisgoed, merkkleding, schoenen, tassen, etc.

Koper

Berichten: 30091
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 19:06

Als ze 'm alleen zet zal hij er sowieso niet rustiger en braver op worden.

TS zoek alsjeblieft begeleiding. Als je dochters gewend zijn aan de automaten op de manege en nu een echte, eigen pony hebben dan hebben ze die begeleiding heel hard nodig. En zoek alsjeblieft hoe dan ook een paardje er bij. Een pony in zijn eentje neerzetten is ethisch onverantwoord.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 19:07

Als je er iets bij wil kopen zou ik echt een oudere leerpony kopen die dan best wel 15 jaar oud mag zijn.
Ik zou bijna zeggen verkoop deze pony en koop 2 fijne pony's terug zodat je dochters fijn kunnen rijden en veel leren.

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

paramuse
Berichten: 326
Geregistreerd: 21-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 19:08

Ik denk dat goede begeleiding in zowel het rijden als kopen van je volgende pony aanbevolen is.
Een handelaar hoeft niet altijd slecht te zijn maar je moet wel zelf goed opletten wat je koopt.
Neem iemand mee die je kan adviseren en er een goede kijk op heeft.
Die ook weet wat de kinderen wel of niet aan kunnen

Edit: fout gelezen maar bovenstaande geld nog wel

Go wisely and slowly, those who rush stumble and fall

VRBOKT
Berichten: 11
Geregistreerd: 01-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-16 12:16

Het advies van m'n vader was ook het paardje te verkopen en twee nieuwe te kopen. Maar dat is dan ook een sprong in het duister toch .... is wel met alle paardjes wat denk ik ...ze hebben allemaal wel hun handleiding ;). Zolang de kids er plezier aan hebben moeten we het een kans geven. En bij de oudste lukt het meer en meer om goed kordaat te reageren. Het is in ieder geval nooit saai met hem in 'huis' !

De kids zien hem wel graag, en leren ook wel uit de moeilijkheden. We hebben hem nu 6 maand. Voor deze 6 maand zou hij bij een eigenaar geweest zijn die hem kocht als veulen (en slecht heeft ingereden :( )



We zoeken een betaalbare (bij voorkeur E Pony merrie) die dressuurmatig veel kan en werkwillig en betrouwbaar is. Mijn dochters zien een sprongske ook wel zitten af en toe, als afwisseling en wat grondwerk. Wandelen ben ik jammer genoeg niet zo een voorstander van nog .. ze zijn nog jong en mogen dit trouwens nog niet alleen ...de 'bak' is denk ik voorlopig veiliger.

We weten wat er vorige keer fout ging (jammer, voor iedereen is er een eerste keer, en vertrouwen was jammer genoeg te groot en hebben daar ook het een en ander uit geleerd)


- We zullen er op staan om het paardje zelf uit de weide te mogen halen, zelf te mogen poetsen, opzadelen, op de trailer te zetten ...

- Gangen die de kids niet beheersen, zullen we vragen aan ons lesgeefster om deze met het paardje te rijden , de kids moeten zelf ook rijden (hadden we vorige keer wel gedaan, maar geen galop omdat ze het nog niet aandurfden op een paardje, nu wel dus).

- Ik denk zelfs om het paardje medisch te laten keuren.
- Bij voorkeur het paardje een maand op proef te hebben.

- En vooral, ook de papieren nazien ... want die waren blijkbaar ook niets waard .. kreeg een boekje achteraf dat totaal niet in orde was :( (niet erkend stamboek .... niets ingevuld door dierenarts, en het paardje was nota bene een ruin .. zelfs dat stond er niet in .. maar kids waren al verkocht ...

-Mocht ik een match vinden met een e-pony kunnen ze daar een heel eind mee verder ... de jongste is 10 en meet 1.43 en de oudste 12,bijna 13 en meet 1.52 .. Ze hebben geen aanleg om groot te worden :) ... In België zijn dit damespaardjes ... dus daar kunnen ze dan ook met verder aan de slag in wedstrijden eens ze wat ouder zijn.

Maar de weide is nog niet klaar, moet nog volledig afgewerkt worden .. dus we hebben nog tijd :)
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 28-11-16 23:22, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foto op verzoek verwijderd

tamary

Berichten: 29053
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:30

Ik kan je zo zeggen dat een pony met een goede basisopvoeding weliswaar een zeer goede keus is om mee te starten bij aankoop, maar als je niet weer hoe dat bij te houden je net weer zo'n probleem krijgt.

Ik heb hier een super opgevoede pony staan (nee niet te koop), maar zonder bijhouden was hij echt niet zo gebleven. Rest is in opleiding, maar idem qua basis.

Zet dit dier een maandje in training (nadat fysieke/tuig reden galopprobleem uitgesloten is) om basis opvoeding op te frissen en ga er dan mee op grondwerk les. Pas als je aan de hand er alles mee kan heb je een basis om er onder het zadel mee verder te kunnen. Als jullie geen vertrouwen en respect hebben voor elkaar als alles op de grond staat, dan moet je er echt niet op willen zitten.

Edit:
Foto is van de betreffende pony? Want een beginner meteen al een dier geven die op een pessoa gereden moet worden heeft op zijn minst niet mijn voorkeur. Pony die martingaal, neusriem, etc. nodig heeft en dus niet op lichte hulpen zonder verzet kan lopen is te sterk voor een kind.
Daarnaast, bodyprotector best, maar als ze er nu afrolt liggen de armen van schouder tot pols open van het schurende zand, lange mouwen dus (ook fijn tegen dazen, etc. in de zomer).
Laatst bijgewerkt door tamary op 28-11-16 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: tweede pony / paardje kopen ... moeilijk ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:33


IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:36

Als ik voor mijn kinderen een pony zou kopen zou ik er een willen kopen waar ze plezier aan hebben en de rest komt wel.

Een pony die je moet vangen daar heb je als kind weinig aan.

Een goede leermeester (en dan bedoel ik geen Z dressuur maar gewoon een "gewillige pony) al is het dier 20 zou ik eerder kopen dan een 8 jarige.

Ties 3/6/2015 <3

Ragdollcat
Berichten: 14662
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:40

Mandarijn12 schreef:
Ik zou beginnen bij goede begeleiding. Dat scheelt al een hoop, want uit je verhaal concludeer ik dat het probleem meer ligt bij jullie leiderschap dan bij de pony zelf.



Dat is ook wat ik dacht.

Het ligt echt aan jullie zelf, hij neemt jullie lekker in de maling en het is een slimme donder dat zeer goed gebruik maakt van de situatie haha.

Ik had al zo vaak pony's die zich zo gedragen meegemaakt en die ik binnen 2 weken omgetoverd heb dat ie uitzichzelf komt en of te vangen is.

Maar dan ben ik wel echt dagelijks mee bezig met de verzorging etc. en of is het mijn eigen dier en dan is het voor mij makkelijk en steek ik er tijd en moeite in.

Van hoe ik het doe kan ik hier moeilijk uitleggen, want dat is per dier en situatie anders. Ik handel gewoon als vanzelf uit en het lost altijd vanzelf op. Er is niets wat standaard is en wat ik zelfde doe.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 28-11-16 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Rizette
Berichten: 4280
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:42

Ik vind een 9 of 10 jarige op een e pony al een vraagteken. Dat de pony nog niet aan de haal gaat met je dochter die net van de manege komt is al erg braaf. Ik zie dat het een welsh of arabier is ? Pittige pony's met een wedstrijdmentaliteit. Met een beetje pech heb je straks een pony met een stalgebrek omdat je het alleen zet. Worden ze doodongelukkig van. Het gemiddelde kind van 9 jaar zit op een b pony . Niet op de manege dat weet ik ook wel daar moeten de pony;s zo groot mogelijk omdat iedereen er op moet kunnen. Gevolg is dat de kinderen niet eens zelfstandig leren opstijgen want dat wil dan weer niet.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: tweede pony / paardje kopen ... moeilijk ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:47

Van een manegepony naar een eigenwijze, slecht ingereden, jonge grote E pony, tja, niet handig. Vooral om dat ik uit je woorden proef dat jij niet al te veel verstand van paarden hebt, geeft niet. Laat het paard een maand goed doorrijden bij een goede stal, kost je een smak geld maar anders zie ik gebeuren dat jij straks twee zeer gefrustreerde pubers en een verdrietig paard hebt staan. Paard weet echt niet waar hij straks aan toe is en zal de vloer met je meiden aanvegen. Met alle gevolgen van dien.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

VRBOKT
Berichten: 11
Geregistreerd: 01-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-16 12:48

beste Rizette,
Ik heb op aanraden van mensen in de branche geen te klein paardje gekocht (eerste). Een D pony mag ook nog wel voor mij hoor. Het is niet de bedoeling dat hij alleen gaat staan, vandaar dat ik aan het uitkijken ben. Hij staat nu ook niet alleen hé ! Ons paardje is geen Welsh / Arabier. Hij heeft een niet erkend nederlands stamboek :( .

Mijn kinderen stappen zelfstandig op, maar met een trapje (paardvriendelijk naar mijn inziens).

Beste Bigone,
ik heb geluisterd en advies gekregen toen ik het eerste paardje kocht. De verkoper wist perfect wat mijn meiden konden. De lesgeefster is trouwens heel erg tevreden over de vorderingen !!!! We leren alle dagen bij. Er zijn gewoon wat moeilijke kantjes ... maar we zijn toch positief !

Ik probeer de droom van m'n kids te verwezelijken (niet mijn droom) .. maar helaas ik ken inderdaad veel minder van paarden dan een doorsnee persoon hier. Ik lees wel massa's .. we doen heel hard ons best ... Het buitenleven wat het paardhouden met zich meebrengt heeft me wel positief beïnvloed.

hehe ...

ik wens me eigenlijk niet te verdedigen ... we doen keihard ons best ..
Laatst bijgewerkt door VRBOKT op 28-11-16 12:55, in het totaal 2 keer bewerkt

The_Cat

Berichten: 7275
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: tweede pony / paardje kopen ... moeilijk ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:53

hoe oud is je huidige pony nu? Misschien kan je uitkijken naar een ouder exemplaar dat de klappen van de zweep al kent en daardoor geschikter is om je kinderen iets te leren op een kalme manier; bv een brave pony van 16 ofzo


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Ragdollcat
Berichten: 14662
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:57

Rizette schreef:
Ik vind een 9 of 10 jarige op een e pony al een vraagteken. Dat de pony nog niet aan de haal gaat met je dochter die net van de manege komt is al erg braaf. Ik zie dat het een welsh of arabier is ? Pittige pony's met een wedstrijdmentaliteit. Met een beetje pech heb je straks een pony met een stalgebrek omdat je het alleen zet. Worden ze doodongelukkig van. Het gemiddelde kind van 9 jaar zit op een b pony . Niet op de manege dat weet ik ook wel daar moeten de pony;s zo groot mogelijk omdat iedereen er op moet kunnen. Gevolg is dat de kinderen niet eens zelfstandig leren opstijgen want dat wil dan weer niet.



Mee eens!

Het is gewoon vragen om dit soort moeilijkheden, er zit iets van arabier in en dat zie je zo, maar of er iets van een welsh in zit, dat is niet te zeggen, volgens mij niet.

En manegepony's krijgen veel beweging op maneges, wanneer ze verkocht worden aan particulieren....dan zijn ze erg fit en dan ineens minder beweging dan de 3 a 4 uren dat ze moesten werken op een manege, dan krijg je ook problemen dat ze te fris en schrikachtig zijn, gewoon omdat ze te veel energie en te weinig beweging krijgen dan wat ze gewend zijn.

En je doet het super, want je geeft deze pony een kans en is op zoek naar nog eentje erbij.

Rizette
Berichten: 4280
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:02

Je wilt jezelf niet verdedigen maar je valt wel de verkoper aan en eigenlijk de pony ook, zo lees ik dat dan weer. Je moet geen te grote of te kleine fiets kopen zo is het ook met een paard, dat gaat niet op de groei. En van welk niet erkend nederlands stamboek is deze pony? Ik denk dat je het over de paspoortuitgevende instantie hebt.Dat is totaal iets anders. Pony hoeft ook geen stamboekpapieren te hebben om welsh of arabier te zijn. Als ik naar het bit kijk wat de pony nu in heeft en hoe vast dat wordt gehouden lopen mij de griebels al over de grabbels. En dan wel weer een zweep erbij.........Als je instructrice dat een goed plan vindt, krijg ik daar ook voorzichtig wat vraagtekens bij. Wat je verteld over de papieren is vrij gebruikelijk en helemaal niet bijzonder. .Misschien had je gedachten dat je kinderen al veel konden.......... Neem een ervaren persoon mee, niet diegene die adviseert deze pony met dit bit te rijden. Met de zweep erbij. Geef je pony altijd iets , zeg maar een wortel al je er naar toe gaat. Zodat je pony het weer o.k, vindt om te komen. Je dochter heeft er zin in dat is wel te zien, gun haar goede begeleiding en een pony waar zij mee om kan gaan en gun de pony een plek waar deze tot zijn recht komt en gewaardeerd gaat worden. Met het gebruik van dit bit plus zweep, leert je dochter vechten, niet netjes rijden.
Laatst bijgewerkt door Rizette op 28-11-16 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Prince

Berichten: 2450
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:04

@TS Ik heb je een pb gestuurd maar nog geen reactie gehad. Heb je nog contact opgenomen met Sabrina? Zij zit ook op Bokt (ponymens).

Ben het overigens helemaal eens met bovenstaande reactie. Je moet een pony niet op de groei kopen. Mijn dochters zijn op ongeveer dezelfde leeftijd als jouw dochters begonnen met een Dartmoor, konden ze mee lezen en schrijven :j.
Laatst bijgewerkt door Prince op 28-11-16 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

<3 /3 Zazou /3 <3

Wesco

Berichten: 5059
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:05

Ik ben van mening dat de stokmaat niks zegt over de braafheid van een pony. Het ras zegt er ook niks over. Een echt brave kinderpony zal niet goedkoop zijn. Koop liever een wat oudere pony die echt braaf is. Ik vind het positief dat jullie je best doen en niet de makkelijke weg kiezen van verkopen en een nieuwe kopen.

The best secret, is the secret
between a girl and her horse.

Rizette
Berichten: 4280
Geregistreerd: 11-06-09

Re: tweede pony / paardje kopen ... moeilijk ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:14

Een pony is meer geholpen bij een plek waar de pony past en gewaardeerd wordt als bij een plek waarbij men het idee heeft dat men een gevecht met de pony moet leveren omdat men een niet passende pony heeft gekocht . Daar wordt het beestje echt niet beter of blij van. Een pony staat niet in de wei te bedenken wat voor streken het die dag uit zal gaan halen. Het reageert op situaties. Niet meer en niet minder. Kun je als ruiter dat niet aanvoelen , voorkomen of hanteren dan is het beter een andere pony te kopen en het beestje een andere plek te gunnen bij iemand die dat wel kan.

lies_sparkle

Berichten: 6113
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:14

Ik schrik ook erg van de afbeelding.
Je zegt dat je dochters nog niet goed kunnen rijden en hangt er dan zoveel spul aan.

Als een pony dit associeert met het uit de wei halen was ik er ook vantussen gegaan.

Laat het beestje een fijne plek in de wei hebben met een vriendje ookal is het een kleine knuffelpony en geef de pony een simpel bitje en zoek begeleiding.

Dit is niet erg, je kan ook niet zomaar weten hoe alles moet maar zo maak je het voor de pony en jezelf veel fijner.

CestLaVie_97

Berichten: 139
Geregistreerd: 16-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:20

Er hangt geen martingaal aan hoor, alleen het borsttuig;) als je de pony niet een maand in training wilt zetten oid, maar hem toch wilt houden, kan je misschien best op zoek naar een goede bijrijder. Kijk een wat rond op de lokale ponyclub, daar lopen vaak genoeg meiden rond die met pony's als deze prima overweg kunnen en ook nog een aardig rondje kunnen sturen.

VRBOKT
Berichten: 11
Geregistreerd: 01-10-16

Re: tweede pony / paardje kopen ... moeilijk ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-16 13:23

lesgeefster is bijrijder .. het rijden gaat echt wel goed hoor !!! hehe ... soms es een hopje om vanonder het werk te geraken .. t is echt dat wat hij probeert ... maar mijn oudste is er mee weg en bij haar doet hij het niet meer !!! dit paard zoekt manierkes om niet te hoeven werken en is daar vrij slim in . dus kids werken heel consequent ! ...

graag geen opmerkingen meer aub . dank u .

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:45

Mooie pony en ik zie ook niks schokkends. Borsttuig idd.
Jammer dat het tegen valt, de eerste eigen pony. Gebeurd heel vaak, omdat een manegepony vaak gewoon een stuk stabieler is, zelfs de ," moeilijkere" .
Bij je eerste pony moet je nog veel leren, fijn dat jullie wel begeleiding hebben.
Voor "het vangen" zijn er verschillende mogelijkheden. Moe maken is juist meestal niet de handigste omdat je het gedrag er niet mee verandert. Ik ben vooral van belonen met voer en ook zomaar een x de weide inlopen met voer voor de pony zonder de pony mee te nemen.
Dus meer geven en minder terug willen.

Wat je kunt doen is meer investeren in deze of een ander kopen (Neem aan dat hij niet alleen staat, want anders moet je er wel 1 bij kopen)
Meeste pony's die geschikt zijn voor kinderen vanaf de manege, staan niet lang te koop of helemaal niet op de markt, want die worden vaak gelijk over genomen.

Wat soms ook werkt is de pony op de manege stallen en wat lessen laten meelopen zodat je kinderen een makkelijkere pony terug krijgen.
In training zetten kan ook, maar de pony neemt de ruimte die hij krijgt, dus als je hem terug krijgt zonder zelf meer te hebben geleerd, is de kans aanwezig dat het niet beter zal gaan.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:50

vruyti schreef:
lesgeefster is bijrijder .. het rijden gaat echt wel goed hoor !!! hehe ... soms es een hopje om vanonder het werk te geraken .. t is echt dat wat hij probeert ... maar mijn oudste is er mee weg en bij haar doet hij het niet meer !!! dit paard zoekt manierkes om niet te hoeven werken en is daar vrij slim in . dus kids werken heel consequent ! ...

graag geen opmerkingen meer aub . dank u .


Niet willen werken is niet het probleem.
Een goede ruiter motiveert zijn paard zodat deze wil werken.
Het probleem zit hem dus in de ruiter.
Ik ben wel benieuwd naar de ervaring van de bijrijder, want eerlijk gezegd verwacht ik dat je een betere instructeur nodig hebt.
Zoals je al aan gaf mis je zelf ervaring en dan is het lastig om de juiste instructeur te vinden , want er lopen veel beunhazen rond.
Blijven leren doormiddel van kijken naar anderen, luisteren en naar clinics gaan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers