Wie heeft er welsh?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 12:49

Hallo,

Wij hebben twee Welsh ponies D sectie K.
Weigelia oftewel Gwen; v. Limbra's Soivny
m. Spring girl
en Rissaz; v. Dijkzichts Rissaz m. Weigelia
Rissaz is nu twee jaar oud en nog hengst.
Kent iemand trouwens een van deze voorouders van mijn pony's
Ik heb geprobeerd om een foto mee te sturen maar dat lukt me niet. Dus als iemand nog een tip heeft?

groeten Alexandra


Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 13:40

Citaat:
Op 2001-09-13 17:32, schreef Merilyn:
Ik heb altijd op een Welshje gereden. Mijn oude pony'tje Canina's Blija. 1.36m V: Goudhaantje ze is nu 18 jaar.
Greetz



De naam Goudhaantje staat ook in de papieren van Rissaz vader Dijkzicht's Rissaz. De moeder van deze hengst was Sylvia en haar moeder Mady had Goudhaantje als vader, de vader van Goudhaantje is Llannarth Hywell Ap Braint (wat een naam). Is dat dezezelfde?
Het veulen van Charmotte lijkt trouwens erg op onze Rissaz; zijn moeder Gwenn (18 jaar) is ook min of meer een koffievos (ze is ook stekelharig). Ze is trouwens een superpony voor mijn dochters. Ze is zo voorzichtig met de kinderen, echt fantastisch!

Groetjes Alexandra (die nog steeds geen foto's kan meesturen Verward

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-01 14:14

Hoi Percy ik wil de afstamming wel even voor je nakijken. Moet even de oude hengstenkeuringsboekjes opzoeken. Maar je hoort nog wel van me. Fijn he al die welshvrienden. Groetjes Greetje

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 14:22

Goudhaantje heet eigenlijk Llanarth Rondel
Hij was de tweede in Nederland geimporteerde hengst.
Oorpronkelijk had hij in de C gemoeten vanwege zijn
maat, maar aangezien men het hier nog niet zo goed begreep,
stopten ze hem in de sektie B. Hij groeide toen over de maat
(1.37m), dus werd hij maar overgezet in de sektie K. Goudhaantje
is dus de (dubieuze) eer te beurt gevallen om zich in alle sekties
van het stamboek te hebben begeven. Zoals jullie echter al wel
zullen begrijpen, was Goudhaantje wellicht niet de meest typische
Welsh Cob. Hij was wat aan de sjieke kant, waardoor
moderne Cobfokkers er voorzichtig mee omgaan. Daarnaast is de
lijn sowieso uitgestorven, op een paar K's na (Conquistador, Ponny
Power's Darling Boy
en Valentino zie je in veel stambomen van K's). Overigens was het
niet Goudhaantje die niet geliefd was, maar was hij vooral een
politieke speelbal geworden tussen twee kampen in de Welsh pony
wereld. De NWPS (Nu NWPCS) en het WPCV (met dank aan
Joost van Gestel)

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-01 14:27

Hoi Percy ik heb de afstamming al LIMBRA SOIVNY is van Naivnyi ox uit een hele beste moderlijn DOWNLAND SONATA v. Downland Dauphin uit Downland Shepherdess.
Downland Dauphin is van Criban Pebble uit
Downland Dragonfly.
Downland Sherpherdess is van Downland Domini uit Criban Bow Bell.
Heel mooi gefokt dus. D.Dauphin is een begrip in engeland. Die oude Mrs. Cuff die kon er wel wat van.
Ik heb Soivny nog op de hengstekeuring naar ik meen in 1979 gezien, later deed hij de nu vervallen IBOP met een zadelproef AA premie 91 punten. Hij is geboren in 1976, zijn maat was 1.41 cm en hij was een vos.Volgens mij heeft hij altijd in Friesland gestaan. Zijn vaderlijn zul je waarschijnlijk wel kenne.
Ik hoop dat je genoeg infotmatie hebt nu en veel succes met je welshjes.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-01 14:32

Ja inderdaad heike deze ponies zijn indertijd zonder exportpapieren uit engeland gegaan. Dat was natuurlijk ook niet heel slim.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 14:41

Bedankt!
Dus onze dame komt uit een goede lijn. Ik heb Weigelia ook in Friesland gekocht (van J. Wiersma). Hij had een stichting waar iedereen kon rijden en deze pony werd te veel gebruikt terwijl ze een wat doorgezakte rug had. Hij zocht een huis waar ze het wat rustiger aan kon doen en ik zocht een superbetrouwbare pony voor mijn kinderen. Toen ik haar kocht had ze net een veulen. Dat is Rissaz wiens vader Dijkzicht's Rissaz ook van dezelfde eigenaar was. Die was echter kort daarvoor overleden. Ken jij die hengst toevallig ook? De vader van Dijkzicht's Rissaz heette ook Rissaz en was prestatiehengst. Ik moet ze allebei nog steeds overschrijven op mijn naam in het stamboek. Op het moment sta ik voor het dilemma dat Rissaz eigenlijk gecastreerd moet worden maar ik vind hem zo mooi en daarom eigenlijk zonde. Maar ja, er zijn zoveel mooie ruinen nietwaar. Ik zou wel eens iemand die er echt verstand van heeft naar willen laten kijken.
Las trouwens hier iets over iemands oma die altijd Welshes heeft gehad. Zou je (kleindochter dus) haar eens kunnen vragen of ze Xanthippe heeft gekend. Dat was onze andere Welsh maar die is twee jaar geleden op 27-jarige leeftijd overleden. Ze scheen van een fokker uit Brabant te zijn geweest. Ze was in elk geval een hele mooie donkerbruine pony. Ik had hier een keer een keurmeester van het Appaloosastamboek op bezoek die helemaal verlekkerd naar haar stond te kijken. Hij zei dat dat nou eens een echt mooi gebouwde pony was. Helaas heb ik haar papieren nooit gekregen van de vorige eigenaresse.

Groetjes Alexandra

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-01 14:48

Hoi Percy Mevr. Poldervaart dat is die oma waar we het gisteren over hadden. Bel haar maar eens een keer ze staat je altijd te woord. Ze woont in Boekelo. Ja inderdaad heb je een waardevolle fokmerrie. Fok er maar eens een veulentje uit. Succes Groetjes Greetje

_________________
Macilda en Biretta voor altijd

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: greetje op 2001-09-15 18:08 ]</font>

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 16:44

[img]../upload/313/pony's_010.jpg[/img]
Ik heb ook een welshe, Marina, maar we zeggen Mira.
Haar veulentje is niet rasecht. (Mira wel, maar de afstamming is verloren gegaan...)
[img]../upload/313/pony-avond_029.jpg[/img]
[img]../upload/313/mira-joachim5bis.jpg[/img]

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 20:07

Ik heb ook een welsh gehad, die heeft een goede vriendin van me overgenomen voor haar kinderen. Ik had haar laten dekken door een appaloosahengst en het veulentje dat nu geboren is, is wel nog van mij, zij is te zien op http://www.immetjeshoeve.nl Bij veulens en dan het veulen Rapydash.
Ik vind het lekker pittige beestjes met een stevige portie karakter is hun hoofdje!

Groetjes Anke

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 20:31

ik heb een welsh A van boreas ubbo.ze heeft een veulen 1ste premie en is nu 3 jaar.............en mijn grote schat!!!

soms is het beter om te zwijgen

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-01 20:34

In duitsland is er een pony van Boreas Ubbo BUNDESSIEGERIN geworden. Ze heet Liberty Follow me.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-01 20:36

Zo Heike heel wat reacties, je junt alvast wel beginnen met je nieuw te openen site. En de gebruikers zijn toch ook heel belangrijk.Groetjes Greetje

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 08:53

Ik heb een welsh sectie C x arabier.Ze lijkt het meeste op een welsh alleen ze heeft het hoofdje van een arabier(heel edel,hebben de meeste welshen trouwens ook).

Liefs layla d

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 10:07

haha, Greetje, ik bloos al namens mijn oma Haha! maart ik zal het haar doorgeven..Percy, je kan haar altijd bellen, maar reken er maar niet op dat ze hetw eet hoor...er zijn namelijk erg veel welshes in Nederland...maar ej kan het altidj proberen alleen lijkt het me niet zo handig om het tel.nummer zo open en bloot op i-net te zetten, stuur dat liever in een pb
Wat zijn er trouwens veel welsh liefhebbers!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-01 19:41

Ja inderdaad veel welshliefhebbers.En Margje inderdaad het is geen slim idee om tel.nr te plaatsen. Heb er niet bij nagedacht. Sorry dus. Yootha heeft het inmiddels verwijdert.Oke?
Groetjes Greetje

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 23:27

Hai
wij hebben ook 2 welsh ponys, The friendshof julius, vader Nachtegaals Ambassador (A welsh) moeder Nachtegaals Licence of zoiets
Misty is van Monarch een niet goedgekeurde palominohengst (K Welsh) zie mijn homesite Amanda.netmenu.nl
groetjes
Geral

angeliekie

Berichten: 214
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 20:00

ik heb ook een welsh, alleen geen papieren bij.
een mooie schimmelruin
helaas geen foto Frusty

Hayley
Berichten: 444
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: De Bilt en af en toe Amsterdam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 18:46

ik heb een hele lieve welsh k, ergens bij in the picture staat een topic over haar....

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 19:28

ik verzorg op de kinderboerderij 2 welshjes, Suzan is een echte welsh a met papieren. Officieel heet ze hofkes suzan, maar wat haar ouders zijn.... Geen idee?? Verward Ik zal het nog wel een keertje opzoeken.
[img]../upload/976/suzan.jpg[/img]
(ja, ik weet het ik ben te groot voor haar, maar ik rijd ook niet intensief op haar, gewoon 20 minuutjes stappen, beetje draven en een galopje af en toe, nu is ze dampig dus dat gaat niet meer Verdrietig )

En Theike haar veulen, ik geloof dat Zidane de vader is. Dat is toch ook een welsh he? En anders is het een andere hengst. Want Theike's paps is iig een welsh. Ik weet alleen niet welke sectie.
Dit is Theike:
[img]../upload/976/theike.jpg[/img]

[img]../upload/976/theike2.jpg[/img]
Grtz Astrid

_________________
Man: Is this seat empty?
Woman: Yes, but this one will if you sit down...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: assie op 2001-09-19 20:19 ]</font>

Gaby
Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 18:55

ik verzorg een een heel lief welshje , renza . ze is nou 13 jaar en het is een welsh C . ze is bij de eigennaar op stal geboren . wie de moeder is , weet ik niet ( vergeet ik steeds te vragen ) . wie haar vader is , is onbekend . de eigennaar had renza's moeder drachtig op de markt gekocht ...

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 21:07

Ik wil ook nog even meedoen. Haha!
Wij hebben een welshcob van 13 jaar.
Gellifach Carys
Ze is van mijn dochter Robyn (10jr)
Erg eigenwijs maar absoluut lief voor Robyn.
Hoe lang kun je eigenlijk blijven rijden op een welshcob? Ik geloof dat ze een hoge leeftijd bereiken?
Trouwens.. hoe plaats ik haar foto? Verward

Femmie
Berichten: 74
Geregistreerd: 05-05-01
Woonplaats: NIEUWEGEIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 09:11

ik rij een welsh in een a welshje
haar naam is roos
-x- femmie Haha!

~~~~~*FuMm€L*~~~~~

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 09:57

Heb ook een Welshje. Een hele ondeugende palomino hengst, sectie A. Komt uit de Twyford stam. Hij is nu drie en wordt aangespannen op dit moment en ook wel gereden. Alleen ben ik zelf een beetje te groot voor hem.
Iemand interesse in een leuke pony om te rijden/wedstrijden??? Zal de advertentie ook even in eenmaal andermaal zetten! Knipoog

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 19:34

Bij ons op stal staat een meisje met een welsh k van orchard de avranches. wel een schatje trouwens, een grote d. Deze pony is nu m2 dressuur en is in 2000 nederlands kampioen bestgaande rijpony geweest. Deze pony is trouwens te koop omdat ze te oud wordt om pony wedstrijden te rijden. Vork

Stralend de dag door.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers