Hengstencompetitie in Weert, het verslag:

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:43

Sjuimpje schreef:
Mirande Rongen vond ik ook knap sturen,
en dat fijne meisje Suzan de Kleijne ofzo? Die reed ook heel netjes.
Eigenlijk vielen alleen Laarakkes en Silfhout uit de toon.


Suzan de Klein heeft een hele gave Ramiro in de GP lopen.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:49

Pipo"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Mirande Rongen vond ik ook knap sturen,
en dat fijne meisje Suzan de Kleijne ofzo? Die reed ook heel netjes.
Eigenlijk vielen alleen Laarakkes en Silfhout uit de toon.


Suzan de Klein heeft een hele gave Ramiro in de GP lopen.
[/quote]

Het is wel Susanne Klein

LouNa

Berichten: 95
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:50

misschien kleine samenvatiing van het topic, voor de invaller? Lachen

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 14:56

LouNa schreef:
misschien kleine samenvatiing van het topic, voor de invaller? Lachen


Samenvatting van Weert staat op blz.1 Haha! Haha!

Ontopic:
Over het algemeen waren er weinig echte uitschieters naar boven, zowel bij dressuur als bij springen.

LouNa

Berichten: 95
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:56

Mjah ondertussen weer bijgelezen, maarrrrmm.. t blijft nu n btje stil..
zag net BTW die foto van Champus..

*PLING* verkocht...!! Lovers

wat een plaatje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:58

CHampus vond ik achter niet zo best.

LouNa

Berichten: 95
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 15:00

heb hem nooit in het echt mogen bewonderen, maar hij heeft op de foto wel uitstraling...
je kent dat wel, sommige paarden hebben dat en sommige niet...
daar weten wij alles van he missouri?? Haha!:D:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 15:15

Ach in Zuidbroek gaan we ze weer bewonderen. En dat is al over een paar weekjes Haha!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 15:16

Ja, dan ben ik er ook bij denk ik!
Benieuwd of er dan iemand anders op Prestige zit, en op Paddox...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 15:23

Missouri schreef:
Ja, dan ben ik er ook bij denk ik!
Benieuwd of er dan iemand anders op Prestige zit, en op Paddox...


Aangezien ik steeds meer het gevoel krijg dat er diverse mensen meelezen op bokt.nl, zou die kans best aanwezig kunnen zijn.

Gezien het verleden met uitspraken over kleding van bep. heren enz....Haha!

Remi op Prestige, dat lijkt mij wel wat!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 15:26

Pipo schreef:
Remi op Prestige, dat lijkt mij wel wat!


Remy op mijn paard lijkt me nog beter Haha! Tong uitsteken
Alles beter dan die Riverdance, dat ging niet zo heel denderend.

LouNa

Berichten: 95
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 15:26

nou.. als ie dan toch op stal is, kletter em dan ook gelijk maar even op de mijne Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 15:27

Saluut weet ook nog wel iets/iemand waar Remi op mag Haha!

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 15:32

Ik vond het over het algemeen een tegenvaller!!

In jullie kritiek hebben jullie het ook wat te veel over het gereden zijn van de paarden, terwijl de hengstencompetitie toch meer is voor de beoordeling van de aanleg/ontwikkeling van de paarden.

Er waren maar enkele sterk en snel van achteren (op een hand te tellen). Als een aantal van deze hengsten, merries waren zou je op een keuring lachend naar huis gestuurd worden. En dat zijn dan de hengsten waar wij het als fokkers mee moeten doen!!

Skydancer vond ik een supermeevaller!! Van zijn krachtige en motorische acterhand was ik al overtuigd, nu ben ik het ook van zijn voorbeen!

Florencio en Lord Loxley waren de uitblinkers in het totaalbeeld maar beiden net iets te min van achter. Ze zijn wel nog jong.

San Remo vond ik slecht voorgesteld!!! Het was een nette proef maar geen reclame voor een dekhengst!! Niet gedurfd!!

In de M was de tegenvaller nog groter.

Ro-Lex vond ik de positieve opvaller! Redford ook hoewel ik hier nooit mee zal fokken.
Charming vond ik een stamper. Wat een herrie als dat paard langs kwam. In de draf op de voorhand en in de galop op de achterhand, net een konijn!
Radar de grote tegenvaller.

Daarna viel het mee, Riant is inderdaad super verbeterd, heeft maar een keer naar het been geschopt!

Painted Black liep ook goed, jammer dat de stang horizontaal in zijn mond lag....
Paddox is bij langa na zo verkeerd niet als hij deed overkomen en Donnerruf wordt een topper!!

Complimenten voor Bert Rutten, en zijn paard!!

Och ja Ronado vergeten, nou ja waar zou dat nu aan liggen.

Voor mij was Skydancer het meest positief!!

Ik heb me nochal vrij laten gaan, hoop dat ik niemand voor de kop heb gestoten!!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 15:57

Rhea schreef:
Painted Black liep ook goed, jammer dat de stang horizontaal in zijn mond lag....


Weer iemand die het niet heeft begrepen..............

Die stand van de stang zegt toch helemaal niks!
Als Ankie de kinketting 2 gaatjes strakker doet staat ie haaks naar beneden. Had je dat liever dan?????

Als die stang zo naar achteren staat is dat juist een teken dat de kinketting relatief los bevestigd is en dus niet scherp inwerkt..............


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 15:58

Die kinketting zat strak hoor CGJ.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 16:03

CGJ12 schreef:
Als die stang zo naar achteren staat is dat juist een teken dat de kinketting relatief los bevestigd is en dus niet scherp inwerkt


Geloof me, hij zat niet los. En ook als-ie strak zit kun je de stang overdwars trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 16:06

CGJ12"]
[quote="Rhea schreef:
Painted Black liep ook goed, jammer dat de stang horizontaal in zijn mond lag....


Weer iemand die het niet heeft begrepen..............

Die stand van de stang zegt toch helemaal niks!
Als Ankie de kinketting 2 gaatjes strakker doet staat ie haaks naar beneden. Had je dat liever dan?????

Als die stang zo naar achteren staat is dat juist een teken dat de kinketting relatief los bevestigd is en dus niet scherp inwerkt..............


[/quote]

Dat die kinketting strak zat, had ik al gezegd. Maar vergeet niet de druk die achter de oren wordt gegeven als de stang zo strak staat.

Vond het sowieso een ruk en hanggebeuren.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 16:30

Als ik 'm de volgende keer even moet optomen voor Anky durf ik te wedden dat die stang NIET naar achteren staat, al gaat ze d'er ook met haar volle gewicht aan hangen.
Hoogstens breekt ze 'm dan de kaak...............

Desnoods pak je een stang waarbij de scharen standaard naar voren staan, en die keurig naar beneden hangt bij maximale inwerking.
Hieruit blijkt maar weer eens hoe naief sommige toeschouwers zijn.
De stand van de stang zegt maar weinig.

De trens werkt in principe veel scherper in.
Een paard die vol op de stang hangt gebruikt zijn mond gewoon als 5e been. Dat doet hem totaal geen pijn.
Degenen die met een scherp onderlegtrensje rijdt zou het paard wel eens veel meer kunnen pijnigen. Die lichte aanleuning is dan slechts schijn............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 16:40

CGJ12 schreef:
Als ik 'm de volgende keer even moet optomen voor Anky durf ik te wedden dat die stang NIET naar achteren staat, al gaat ze d'er ook met haar volle gewicht aan hangen.
Hoogstens breekt ze 'm dan de kaak...............

Desnoods pak je een stang waarbij de scharen standaard naar voren staan, en die keurig naar beneden hangt bij maximale inwerking.
Hieruit blijkt maar weer eens hoe naief sommige toeschouwers zijn.

De stand van de stang zegt maar weinig.

De trens werkt in principe veel scherper in.
Een paard die vol op de stang hangt gebruikt zijn mond gewoon als 5e been. Dat doet hem totaal geen pijn.
Degenen die met een scherp onderlegtrensje rijdt zou het paard wel eens veel meer kunnen pijnigen. Die lichte aanleuning is dan slechts schijn............


Ik hoop van harte voor jou paarden dat jij ze niet op deze manier optoomd.

Verder vind ik het een verschrikkelijk domme opmerking dat je zegt dat het geen pijn doet. Hoe weet je dat?
Ieder weldenkend mens weet dat zoiets toch echt flink inwerkt en pijnlijk is.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 16:43

Natuurlijk niet.
Als je een beetje ervaring hebt met stang en trens (ik bedoel een beetje boel) dan weet je dat uit ervaring.
Als een paard daar echt pijn zou hebben ging ie er echt niet met 25kg op hangen en bleef ie echt wel af.........

Ik vraag mij echt af hoeveel paarden jij op S&T hebt rondgestuurd.
Er valt geloof ik nog heel wat te leren.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 16:49

CGJ12 schreef:
Natuurlijk niet.
Als je een beetje ervaring hebt met stang en trens (ik bedoel een beetje boel) dan weet je dat uit ervaring.
Als een paard daar echt pijn zou hebben ging ie er echt niet met 25kg op hangen en bleef ie echt wel af.........

Ik vraag mij echt af hoeveel paarden jij op S&T hebt rondgestuurd.
Er valt geloof ik nog heel wat te leren.....



Die paarden blijven in het begin er vaak ook vanaf, maar nadat ze een weekje gewend zijn aan een hangende ruiter eraan.....zetten ze de kaken op elkaar en hangen ze er inderdaad in.

Wat doe jij als iets pijn doet? Juist je kaken op elkaar om de pijn te onderdrukken.

Hoeveel ik op stang en trens heb gereden lijkt mij er niet toe doen. Genoeg om dit te weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 16:50

CGJ12 schreef:
Natuurlijk niet.
Als je een beetje ervaring hebt met stang en trens (ik bedoel een beetje boel) dan weet je dat uit ervaring.
Als een paard daar echt pijn zou hebben ging ie er echt niet met 25kg op hangen en bleef ie echt wel af.........

Ik vraag mij echt af hoeveel paarden jij op S&T hebt rondgestuurd.
Er valt geloof ik nog heel wat te leren.....



Dit soort uitspraken van juryleden vind ik sowieso apart. Je wil toch een paard wat fijn nageeft en naar de hand toe gereden wordt?

En veel ervaring met paarden die hangen op stang en trens heb ik inderdaad niet. En dat wil ik ook HEEL GRAAG zo houden, want als ik daar veel ervaring in heb, dan doe ik duidelijk iets heel erg fout.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 16:57

Het is toch zo dat pijn went? Constante pijn doet afstompen, en als een paard in het begin erg fijn (natuurlijk) op mes&vork loopt en de ruiter iets verkeerd doet gaat-ie vanzelf minder pijn voelen bij het hangen en wordt dus steeds zwaarder.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 17:02

Je zou ook zeggen dat wanneer een ruiter een paar beste wielsporen aandoet en die in zijn pens ramt, het paard wel gaat lopen.
Dat doet hij de eerste paar keer wel, maar als je die sporen te pas en te onpas gebruikt reageert hij daar ook niet meer op. Terwijl het vast nog wel pijn doet.