Koel bloed

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Koel bloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-03 21:17

Okej..
ik zoek een hengst die heel koel int hoofd is (voor een merrie die nogal schrikkerig is en wat heet)

Merrie is Elcaro x Pele
Elcaro is Zeoliet en Ramiro Z
Pele is Abgar en Abernant

Liefst een zwartbruine hengst... maakt verder weinig uit wat ie kan (qua springen of dressuur)

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 21:29

Wat zijn de mindere kanten van je merrie (behalve het heet zijn) en de sterkte punten. Wat is je doel, verkopen of houden. Heb je misschien foto's van de merrie, het is een beetej moeilijk advies geven als we niet weten om wat voor merrie het gaat.
ZOmaar een paar hengsten noemen kan iedereen, maar het is wel belangrijk om niet zomaar te gaan vermeerderen, dan kun je net zo goed een leuk gefokt veulen kopen Lachen

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 21:29

Ik ben het helemaal met Rinske eens. Heb je een foto?

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-03 21:35

Oke, moet even een foto zoeken dan hoor, het is trouwens niet mijn merrie.
ze willen het veulen houden dacht ik, het is wel een lieve merrie 4,5 jaar, maar echt een hittepetitje, altijd in beweging, kan goed springen en aardig dressuren (is ze nog niet zo ver in)
Vind veel dingen eng, maar ik denk ook omdat ze nog niet zoveel gewent is. Het is een erg mooi dier, wat klein (1.62 ong) en iel gebouwd. Meer richting pony dan paard, dus er moet wel een wat stevigere hengst op denk ik. Het liefst willen ze een donkere hengst. Nog meer dingen de je moet weten?

*zal even de foto uploaden*

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 21:44

Hoe zijn haar gangen, haar beenwerk (fijn, grof), wat voor achterbeengebruik heeft ze?

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-03 21:51

Mooie ruime gangen, hele ruime draf, compacte galop
Fijn beenwerk (helemaal recht) geen afwijkingen ofzo
Er is verder nog niet zo heel veel met die merrie gedaan, dus ze heeft niet echt een sterke achterhand ofzo, maar ze zet het been wel goed onder de massa...

Afbeelding

De foto is niet heel duidelijk maar heb zo snel niks anders...

Arina
Berichten: 40
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:41

Is altijd moeilijk om een zinnig advies te geven als je zo weinig weet. Kun je meer zeggen over wat je ermee wil, wat slechte en goede kanten zijn aan het lichaam en over de beweging ?