zoektocht nieuw paardje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pippenstein
Berichten: 353
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Ergens langs de A59

zoektocht nieuw paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 13:55

Onlangs heb ik mijn haflinger verkocht ivm geen klik

Graag wil ik toch wel weer een ander paardje, ik heb niet echt een voorkeur voor een ras maar moet gewoon makkelijk te rijden zijn en liefst sober te houden ( zo natuurlijk mogelijk ) Ik ben ook geen dressuur of wedstrijd type maar gewoon lekker in het bos ruiter . Toen ik twintig was heb ik hier in de buurt weleens op IJslanders gereden en vond het toen leuke paardjes ( de prijs iets minder leuk ) Omdat er bij mij op stal wat IJslanders staan en ik die ook erg leuk vind ben ik toch aan het overwegen om ook eens uit te kijken naar een leuke grote ijslander.

Graag zou ik van jullie horen : Waarom hebben jullie gekozen voor een ijslander ?


LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:00

Omdat ik met ijslanders ben groot geworden. Daarna langdurige uitstap naar de dressuurpaarden
gemaakt. Die zijn er ook nog steeds, maar inmiddels zijn er ook weer 2 ijsjes. Die blijven hier en daar hoop ik
als ik bejaard ben nog steeds mee rond te crossen :j . Oude liefde roest niet zeg maar :+ .

pippenstein
Berichten: 353
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Ergens langs de A59

Re: zoektocht nieuw paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 15:47

LDRD : dank je

Nammie

Berichten: 1672
Geregistreerd: 22-08-06

Re: zoektocht nieuw paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:51

Als je naast het natuurlijk houden ook kiest om bitloos te rijden , dan weet ik misschien wel een erg leuk en goed adresje voor je...

iris17

Berichten: 1602
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Haaren / Oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:25

Een ijslander is een geweldig fijn paard als je lekker buiten wil rijden, lekker nuchter en voorwaarts.
Misschien is het een idee om eerst te gaan lessen om te kijken wat je van het ras en de gangen vind aangezien het een tijdje geleden is dat je op een ijslander hebt gereden? Op de Breidablik ( http://www.breidablik.com )kun je lessen of een weekendcursus volgen, erg fijne stal en hele goede instructie!
Zelf heb ik een haflinger en een ijslander, ze hebben allebei hun goede en minder goede punten dus het is maar net waar je van houd :)
Ik zie dat je in de buurt woont (alhoewel de A59 erg lang is zie ik nu :P ), het is dat mijn paardje nu kreupel staat anders had je gerust mogen kijken/rijden ;)

pippenstein
Berichten: 353
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Ergens langs de A59

Re: zoektocht nieuw paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 20:52

ik woon in Drunen dus vlakbij. Haflingers vind ik ook nog steeds erg leuk maar ben nog steeds geen 100% superbrave tegen gekomen. Mijn dochter moet er namelijk ook op kunnen rijden. En als ze het zijn zijn ze vaak al bijna 20.

pippenstein
Berichten: 353
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Ergens langs de A59

Re: zoektocht nieuw paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 20:54

hihi Iris we hebben al eens contact gehad ivm leasen van jouw haf voor mijn bijrijdster.

iris17

Berichten: 1602
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Haaren / Oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 21:09

O haha, begint ineens een lampje te branden :P

Mijn haf is superbraaf, ook voor kinderen maar inderdaad 20 jaar :')

Koper

Berichten: 30226
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:58

Ik vanwege de maat. Ik voel met niet prettig op een groot paard, hoewel ik met mijn ijs engere dingen heb meegemaakt dan met steltenlopers.

En vanwege het karakter. IJslanders zijn over het algemeen hete paarden, maar wel on demand. Heel anders dan een warmbloed, die vind ik onberekenbaar.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

BleikjA

Berichten: 1372
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Drunen

Re: zoektocht nieuw paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:42

Ik heb voor een IJslander gekozen voor het temperament , kracht die ze kunnen uitstralen en natuurlijk de extra gangen. Ook de zelfstandigheid die ze kunnen hebben vind ik prettig.
Een gemiddelde IJslander is geen rustige bosklosser in mijn ogen, je moet wel met ze werken, als ze zich vervelen gaan ze zelf wel wat verzinnen. Met geen rustige bosklosser bedoel ik weer het temperament en werkwilligheid die ze hebben. Ze zijn wel heel stabiel op de omgeving en zijn niet springerig en schrikachtig, vind je dit prettig heb je een heerlijk paard! Als kinderpaard heb ik altijd mijn twijfels bij een IJslander maar je hebt ze wel die erg goed met kinderen kunnen.
Ik weet niet of je je mijn Æsa nog kan herinneren? Daar moet je mee werken en ze zal braaf zijn in de bak met een kind op haar rug, maar ze zou er absoluut niet gelukkig van worden ( En buiten met een kind lijkt me geen goed idee haha, wereld van verschil)

.....*Bleikja og Æsa ert minn hunang*..... :+:
Rust zacht lieve Bleikja ;(

Refagreni
Berichten: 1003
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Apeldoorn

Re: zoektocht nieuw paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:38

Looplust, karakter en gangen. Alles eigenlijk. Inmiddels wel een ander gangenpaardenras erbij genomen om toch een iets groter paard te hebben.

pippenstein
Berichten: 353
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Ergens langs de A59

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-13 19:46

Het is dus een Ijslander geworden. Zaterdag is hij gebracht !!! Hij heet Villingur is 8 jaar en wildkleur .
Op dit moment staat hij gezellig met Hatign en Villa in de groep.

Bleikja > jij stond met Aesa bij Ton vd Sande aan de Hoge Schijf Ik had toen nog mijn Haflinger Nobel. Nobel is verkocht omdat ik gestopt ben met mennen en hij voor mn dochter buiten te sterk was.

pippenstein
Berichten: 353
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Ergens langs de A59

Re: zoektocht nieuw paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-13 19:49

ach lees net dat je al wist wie ik was ha.
Mijn dochter heeft op Villingur ook buiten proef gereden en dat ging heel goed. Mijn dochter kan inmiddels goed rijden en we gaan les nemen in Oirschot.

Lovethokkaa
Berichten: 338
Geregistreerd: 30-11-13
Woonplaats: brabant

Re: zoektocht nieuw paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:28

Ik ben er mee opgegroeid, ze zijn gewoon geweldig! Ze kunnen goed als gewone dressuur paarden(pony's) lopen, en daarnaast ook nog (1/2) andere gangen! Het zijn gewoon 'allrounders'! En ze zijn goed in dingen leren ..:)

¡GEZOCHT! Neongreen bandages pony (liefst eskadron) & babyroze bandages pony
♥ Thokkadís

iris17

Berichten: 1602
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Haaren / Oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:11

pippenstein schreef:
ach lees net dat je al wist wie ik was ha.
Mijn dochter heeft op Villingur ook buiten proef gereden en dat ging heel goed. Mijn dochter kan inmiddels goed rijden en we gaan les nemen in Oirschot.


Leuk dat jullie uiteindelijk voor een Ijslander hebben gekozen :D
En lessen met het lessen in Oirschot komt het helemaal goed, nemen jullie Villingur mee naar de les of lessen jullie op de paarden van daar?
Waarschijnlijk komen we jullie nog wel een keer tegen want wij zijn er regelmatig te vinden :)
Veel plezier met jullie nieuwe aanwinst!

pippenstein
Berichten: 353
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Ergens langs de A59

Re: zoektocht nieuw paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-14 23:57

ik vrees wel dat ik naar een andere plek moet want meneer gedraagt zich als hengst nu een van de merries hengstig is en bij de andere groep is geen optie want daar staat een enorme tinker ruin die hem niet heel zal laten. Balen!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 144 bezoekers