wat vinden jullie van de hengst voice ( deniro x rohdimant)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mienke
Berichten: 169
Geregistreerd: 18-09-05

wat vinden jullie van de hengst voice ( deniro x rohdimant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 09:21

wat vinden jullie van de hengst voice? ik vind het namelijk een super mooi beest, heb hem alleen niet in het echt gezien. ik vond hem haast beter dan de kampioen van het voorjaars onderzoek, santano was dat volgensmij ( sandro hit ).

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: wat vinden jullie van de hengst voice ( deniro x rohdima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 12:57

Hoe kun je nou zeggen dat de ene hengst beter vond, terwijl je ze niet gezien hebt?

mienke
Berichten: 169
Geregistreerd: 18-09-05

Re: wat vinden jullie van de hengst voice ( deniro x rohdima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 13:16

ik kijk dan ook naar wat het commentaar van de jury is, en bij santano zeggen ze dat hij een merrie moet hebben die een vlot achterbeen heeft, omdat hij zelf iets resoluterr moet zijn, verder vind ik het een hele mooie hengst santano alleen spreekt mij voice meer aan, dat kan toch?

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: wat vinden jullie van de hengst voice ( deniro x rohdima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 15:31

Voice spreekt mij ook zowiezo meer aan dan Santano,mooie bloedlijn..en het stukje commentaar erbij spreekt mij dus ook meer aan dan bij santano.

justabokker
Berichten: 99
Geregistreerd: 14-08-05

Re: wat vinden jullie van de hengst voice ( deniro x rohdima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 15:38

Leuk leuk leuk. Mijn eigen paard Update ( Sandro Hit x Rohdiamant ) is gedekt door Voice. En ik moet zeggen dat hij inderdaad beter was dan de kampioen. Naar mijn mening dan. Maar mijn merrie waar ik helemaal verliefd op ben, zelf gefokt overigens, mag namelijk niet meer rijden. Ze is 4 en nu al artrose in haar hals. Dus das mooi *** maarja lekker voor haar ze staat op het land met haar oude kudde dus zij is helemaal happy

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re: wat vinden jullie van de hengst voice ( deniro x rohdima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 15:42

Mooi paard, met een mooie afstamming. Ik heb hem nooit zien lopen, dus daar kan ik niets over zeggen... mijn gezien zijn afstamming, en andere paarden uit een dergelijke lijn, moet dat wel goed zitten!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: wat vinden jullie van de hengst voice ( deniro x rohdima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 17:02

Ik heb hem pas op het horse event zien lopen en was erg onder de indruk. Drie echt goede gangen heel mooi type en is ook nog eens heel koel in de kop.

sandradeboer

Berichten: 1087
Geregistreerd: 20-04-05

Re: wat vinden jullie van de hengst voice ( deniro x rohdima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 19:41

Ik ben van plan om mijn Junior volgend jaar onder deze topper te zetten. Ik heb hem in het echt nog niet gezien. Maar als ik op het KWPN af mag gaan, zou hij goed bij mijn merrie moeten passen.
Besides that, ik vind het echt een plaatje met een droomafstamming en het karakter zou fijn moeten zijn. (koele kikkers die duitsers ). Mooi achterbeen, jemig ik kan niet meer wachten, kom maar op met die zaadjes!!!!!!!!!!:-)

Basvdv
Berichten: 465
Geregistreerd: 19-05-05

Re: wat vinden jullie van de hengst voice ( deniro x rohdima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 20:20

sandradeboer schreef:
Ik heb hem in het echt nog niet gezien. Maar als ik op het KWPN af mag gaan, zou hij goed bij mijn merrie moeten passen.


Ga eerst de hengst zelf eens bekijken, de mening van het KWPN is een algemeen advies, mijns inziens iets té algemeen.

sandradeboer schreef:
(koele kikkers die duitsers ).


De werkwilligheid van Voice komt toch niet overwegend van De Niro en Rohdiamant, belangrijker is z'n Nederlandse moederlijn (Barbria lijntje) die deze eigenschap fijn doorgeeft.

De hengst kan absoluut wat toevoegen aan de fokkerij, maar de hengst heeft een bepaald type merrie nodig om positief te vererven.
Kijk eens goed hoe de andere ggk hengst uit deze merrielijn lijkt te vererven, ik denk dat Voice ongeveer hetzelfde gaat fokken.

sandradeboer

Berichten: 1087
Geregistreerd: 20-04-05

Re: wat vinden jullie van de hengst voice ( deniro x rohdima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 22:02

Basvdv schreef:
De werkwilligheid van Voice komt toch niet overwegend van De Niro en Rohdiamant, belangrijker is z'n Nederlandse moederlijn (Barbria lijntje) die deze eigenschap fijn doorgeeft.


Beter lezen Bas, ik schreef niets over werkwilligheid, alleen over het koele karakter

Basvdv schreef:
De hengst kan absoluut wat toevoegen aan de fokkerij, maar de hengst heeft een bepaald type merrie nodig om positief te vererven.


Wat voor type heeft hij dan nodig volgens jou?

greetjebee
Berichten: 399
Geregistreerd: 03-12-04
Woonplaats: Overijssel

Re: wat vinden jullie van de hengst voice ( deniro x rohdima

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 22:58

Basvdv schreef:
De werkwilligheid van Voice komt toch niet overwegend van De Niro en Rohdiamant, belangrijker is z'n Nederlandse moederlijn (Barbria lijntje) die deze eigenschap fijn doorgeeft.



Eehhhm..... Nederlandse moederlijn???? Waar haal je dat vandaan?

Het 'lijntje' achter De Niro x Rohdiamant is toch echt Doruto x Amor, pas dáárachter komt Nederlands (Gelders) bloed... Dus welgeteld slechts 6,25 %

Sjappie

Berichten: 1341
Geregistreerd: 17-09-04

Re: wat vinden jullie van de hengst voice ( deniro x rohdima

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 10:43

Voor de liefhebbers onder ons, een heel kort filmpje van Voice.

Ik was in Ermelo toen hij officieel werd goedgekeurd en moet zeggen: toen vond hem niet zo. Maar het lijkt me verder wel een gave hengst, ben dol op De Niro.

Afbeelding

Basvdv
Berichten: 465
Geregistreerd: 19-05-05

Re: wat vinden jullie van de hengst voice ( deniro x rohdima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 17:48

sandradeboer schreef:
Beter lezen Bas, ik schreef niets over werkwilligheid, alleen over het koele karakter
Wat voor type heeft hij dan nodig volgens jou?


De Niro geeft getalenteerde paarden, maar het zijn lang niet allemaal bepaald koele kikkers.

Ik verwacht dat Voice in de fokkerij vererft zoals andere paarden uit dit lijntje doen. Je hebt naar mijn mening een mooie gesloten bovenlijn nodig, veel nek, uitstraling. En of hij z'n achterbeengebruik consequent zal kunnen doorgeven..we zullen het zien!

Basvdv
Berichten: 465
Geregistreerd: 19-05-05

Re: wat vinden jullie van de hengst voice ( deniro x rohdima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 17:59

greetjebee schreef:
Basvdv schreef:
Eehhhm..... Nederlandse moederlijn???? Waar haal je dat vandaan?

Het 'lijntje' achter De Niro x Rohdiamant is toch echt Doruto x Amor, pas dáárachter komt Nederlands (Gelders) bloed... Dus welgeteld slechts 6,25 %


Fokfamilie 145. Stammoeder Vabia 919 FrPS.
Technisch gezien is dit een nederlandse merrielijn aangezien de eerste geregistreerde stammoeder van oa Voice, Barbria en OOseven nederlands gerigistreerd staat. Dat daarna buitenlands bloed wordt aangepaard, doet niets af aan het feit dat de vrouwelijke lijn terug naar de stammoeder nederlands is.

greetjebee
Berichten: 399
Geregistreerd: 03-12-04
Woonplaats: Overijssel

Re: wat vinden jullie van de hengst voice ( deniro x rohdima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 23:04

Basvdv schreef:
greetjebee schreef:
Eehhhm..... Nederlandse moederlijn???? Waar haal je dat vandaan?

Het 'lijntje' achter De Niro x Rohdiamant is toch echt Doruto x Amor, pas dáárachter komt Nederlands (Gelders) bloed... Dus welgeteld slechts 6,25 %



Fokfamilie 145. Stammoeder Vabia 919 FrPS.
Technisch gezien is dit een nederlandse merrielijn aangezien de eerste geregistreerde stammoeder van oa Voice, Barbria en OOseven nederlands gerigistreerd staat. Dat daarna buitenlands bloed wordt aangepaard, doet niets af aan het feit dat de vrouwelijke lijn terug naar de stammoeder nederlands is.


Uiteraard, zo ver was ik ook.

Dus als ik jou goed begrijp bedoel je werkelijk dat die ene stammoeder, die nog voor slechts 6,25% vertegenwoordigd zit in Voice, het belangrijkste aandeel heeft in het werkwillige karakter van de hengst....? Right!

greetjebee
Berichten: 399
Geregistreerd: 03-12-04
Woonplaats: Overijssel

Re: wat vinden jullie van de hengst voice ( deniro x rohdima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 23:05

Sorry, als we terug gaan naar die ene echte stammoeder is het percentage uiteraard nog ietsje lager...

Basvdv
Berichten: 465
Geregistreerd: 19-05-05

Re: wat vinden jullie van de hengst voice ( deniro x rohdima

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:33

greetjebee schreef:
Dus als ik jou goed begrijp bedoel je werkelijk dat die ene stammoeder, die nog voor slechts 6,25% vertegenwoordigd zit in Voice, het belangrijkste aandeel heeft in het werkwillige karakter van de hengst....? Right!


Dan begrijp je me niet goed. Ik ben van mening dat de vrouwelijke lijn achter Voice de werkwilligheid en rittigkeit heeft doorgegeven aan de nazaten.
Omdat de eerst gerigstreerde stammoeder in de vrouwelijke lijn van Voice, de merrie Vabia 919 FrPS, een nederlands geregistreerde merrie is, volgt daaruit dat we de moederlijn 'nederlands' noemen. Simpel gezegd, omdat de eerst geregistreerde merrie nederlands is en de nazaten in de verdere generaties ook KWPN stamboek geregistreerd zijn, noemen we de merrielijn nederlands. Dit ongeacht de percentages 'zuiver' nederlands bloed. Daarbij, Doruto en Amor waren KWPN(ederland) goedgekeurde hengsten.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: wat vinden jullie van de hengst voice ( deniro x rohdima

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:50

Een verankerde moederlijn.

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31308
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: wat vinden jullie van de hengst voice ( deniro x rohdima

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:52

greetjebee schreef:
Basvdv schreef:
De werkwilligheid van Voice komt toch niet overwegend van De Niro en Rohdiamant, belangrijker is z'n Nederlandse moederlijn (Barbria lijntje) die deze eigenschap fijn doorgeeft.



Eehhhm..... Nederlandse moederlijn???? Waar haal je dat vandaan?

Het 'lijntje' achter De Niro x Rohdiamant is toch echt Doruto x Amor, pas dáárachter komt Nederlands (Gelders) bloed... Dus welgeteld slechts 6,25 %


De merries voor Voice zijn toch gewoon nederlandse stamboekmerries? En de hengsten in die tijd ggk bij nederlands stamboek?
Dan zou een kwpn merrieveulen van nu waar voor zeg eens wat Lancet x Gribaldi zit en daarvoor gelders ook geen nederlandse moederlijn hebben?

Persoonlijk vind ik Voice op stand niet mooi, maar ik schijn in de minderheid te zijn hier

greetjebee
Berichten: 399
Geregistreerd: 03-12-04
Woonplaats: Overijssel

Re: wat vinden jullie van de hengst voice ( deniro x rohdima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 00:23

Dit wordt veelste off-topic, dus dit is (vooralsnog) m'n laatse post hier.

Oké, de 'moederlijn' is Nederlands (jullie je zin... )

Maar dat neemt niet weg dat Voice voor 93,75% Duits bloed in de aderen voert (al dan niet KWPN goedgekeurd), dus het echte Nederlandse bloed moet je met een vergrootglas gaan zoeken. Dus, geef toe, het is toch zeer aannemelijk dat hij z'n werkwillige karakter niet slechts te danken heeft aan zijn Nederlandse moederlijn, hetgeen hiervoor gesuggereerd werd. Denk dat z'n Duitse voorvaderen hier toch wel ietsje meer aandeel in gehad hebben....


Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: wat vinden jullie van de hengst voice ( deniro x rohdima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 16:25

Het belangrijkste is dat ie het heeft! ;-}

justabokker
Berichten: 99
Geregistreerd: 14-08-05

Re: wat vinden jullie van de hengst voice ( deniro x rohdima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 11:23

En dat heeft die .. ik ben echt gek op die hengst. Ze lopen, ze uitstraling alles gewoon
Nou maar kijken hoe mijn merrie gaat veulenen voor de eerste keer ne hoe het veulen word

Groetjes

girliegirl

Berichten: 227
Geregistreerd: 15-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 15:01

Ja voice is ook wel mijn type paard.
qua uiterlijk een plaatje en qua gangen vind ik hem ook toppie.

Kelloriejj
Berichten: 1643
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Doetinchem, Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 15:05

Ik vind het een mooi paard om te zien, maar als springruiter niet mijn type paard

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 15:14

topic is een maand oud