KWPN-hengstenkeuring: ==> Server overbelast !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 14:09

Ik herinner me ook het commentaar van Arie Hamoen op Scandic bij de presentatie onder het zadel in Den bosch:

"De stap van scandic is zeker niet zo slecht als het verrichtingscijfer doet vermoeden. De stap is erg verbeterd.............."

Dat stapcijfers sloeg ook nergens op.
Anders hadden ze een aantal nieuwe (spring)hengsten nu wel een 2 kunnen geven op de stap...............

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)


Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:10

Bij een 3-jarige dressuurhengst accepteer je misschien nog dat hij (nog) niet helemaal in evenwicht loopt, of z'n rug nog niet optimaal gebruikt. Maar wat als dat zo blijft én hij erft het ook nog door? Daarnaast loopt hij niet los door z'n lijf en wanneer de ruiter meer wil gaan verzamelen blijkt dat het achterbeen te traag is. ''Mooie" zweefdraf hoor, maar je kunt er niets mee. Gewéldig zo'n dressuurgefokt dier dat niet over het hout kan.

Een paard dat wel aan bovenstaande criteria voldoet, laat meestal ook wel een redelijke sprong zien.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 14:10

Pipo schreef:
Een sprong over een hindernis is gewoon een grote galopsprong. Als hij een 9,5 op zijn galopperen haalt..................is het onmogelijk dat ie een 2 op zijn springen haalt.
Dat is aan elkaar gekoppeld!


Als ie niet wil / durft kan dat zeer goed!

Zeker nog nooit een springpaard in de stop gezien..............

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:19

CGJ12 schreef:
Zeker nog nooit een springpaard in de stop gezien..............

Dat zijn de westerngefokte kwpn'ers, die laten een hele verdienstelijke sliding zien namelijk Haha!.

Aimee heeft wel gelijk over dat trage. Volgens mij zie je bij springgefokte hengsten vaker dat ze vlug bewegen en hun voetjes netjes kunnen wegwerken.

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:21

Lovely schreef:
Aimee heeft wel gelijk over dat trage. Volgens mij zie je bij springgefokte hengsten vaker dat ze vlug bewegen en hun voetjes netjes kunnen wegwerken.


Thanks!!!

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:25

Aimee"]
[quote="Lovely schreef:
Aimee heeft wel gelijk over dat trage. Volgens mij zie je bij springgefokte hengsten vaker dat ze vlug bewegen en hun voetjes netjes kunnen wegwerken.


Thanks!!!
[/quote]

Maar binnenkort staat die zweefdraf gewoon in het proevenboekje hoor, dat gaat wel vaker zo met ongewenste aspecten die veel in de praktijk worden gebracht, die raken gewoon geaccepteerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:25

CGJ12 schreef:

Zeker nog nooit een springpaard in de stop gezien..............



Dat zijn geen paardenfouten maar ruiterfouten..................

Overigens......als een paard een niet zo groot " hart" heeft is hij in de manieren dus wel goed.

En de cijfers krijgen ze op hun manieren.....slaat dus kant noch wal de opmerking die je plaatst.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:34

Citaat:
Een goed galopperend paard kan ook een goede sprong maken, dat heeft allemaal te maken met de afdruk, een sprong is een vergrote galopsprong.


Dit vind ik dus vrij kort door de bocht dat een paard dat goed galoppeert ook een goede sprong kan maken. Hij springt er misschien wel overheen maar 'goed' dat is een compleet ander verhaal. Vind ik zeker niet aan elkaar gekoppeld.

.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 09:22

Lovely schreef:
Dat zijn de westerngefokte kwpn'ers, die laten een hele verdienstelijke sliding zien namelijk Haha!.

Aimee heeft wel gelijk over dat trage. Volgens mij zie je bij springgefokte hengsten vaker dat ze vlug bewegen en hun voetjes netjes kunnen wegwerken.


Hoe kun je ooit fijn en vlug schakelen met een trage? Is in de dressuur toch ook wel belangrijk...

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 bezoekers