KWPN inschrijving en chippen veulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
AlbertT

Berichten: 10
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: Beesd

KWPN inschrijving en chippen veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 10:16

Wij willen ons nieuwe veulen Whisper laten overschrijven op onze naam. Wie weet of wij zijn naam kunnen veranderen want hij heet nu officeel Winnetou. Is het verstandig om een veulen van 6 maanden meteen te laten chippen. En waar kunnen we dit alles regelen. Graag jullie reactie. OK dan! OK dan!


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 10:29

Chippen kan je gewoon bij je da laten doen,
persoonlijk heb ik geen bezwaren tegen chippen, alleen bij veulens vind ik het wèl eng. Die diertje zijn nog zo in ontwikkeling, ik vind het een naar idee om dan een lichaamsvreemd ding in een spier te planten.
Je krijgt van je da een formulier wat je samen met het stamboekpapier en paspoort naar het KWPN moet opsturen, je moet dan lid zijn/worden van het KWPN.

Als je alleen het veulen op eigen naam wilt hebben zal je ook lid moeten worden van het stamboek.
Het veranderen van naam kost een paar tientjes, als je het laat doen tegelijkertijd met een evt. keuring is het gratis.
(Maar goed, voor een hengstje/ruintje is het over het algemeen niet zo intressant om naar de keuring te gaan en wegen die kosten niet op tegen de kosten van het veranderen van de naam.)

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 10:37

Klopt allemaal wat sjuimpje schrijft behalve dat ze lid moet worden. Dat heeft met koppel-verkoop te maken en dat is verboden. Ik meende dat dit per 1 januari 2004 ingaat maar heb ook iets gelezen van mei 2003. Hebben we op de laatste I&R vergadering over gehad en Mevr. Avezaath zat daar bij dus die weet er ook van.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: misssixty, Redd en 72 bezoekers