Tinkers zo sterk in hun mond

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liannee2

Berichten: 16
Geregistreerd: 28-08-12
Woonplaats: gouda

Tinkers zo sterk in hun mond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 12:15

ik heb 2 beeldschone paarden
Fanya en woody


de 2 tinkers zijn zo sterk

fanya is zo slim hij pakt ze bid vast en dan kan je doen wat je wilt maar dan loopt die dwars door je heen,
nu probeer ik hem lekker los te maken, dus voltens verkleinen en zo voort hier na maak ik de teugels op maat en luister hij wel en laat die ze bit ook wel los maar hij is altijd nog zo plank als die daarvoor was en hij loopt alleen stelling als ik echt een half uur en me bezig ben en dan laat die na 4 menuten de hoop varen en gooit die ze hooft weer naar boven,

woody hier in tegen is al lief van zich zelf hij luistert maar af en toe heeft die zo ze dagen.
hij wilt graag werken maar met stelling zit ik nu echt te tobben hij loopt wel stelling maar dit gaat soms met veel werk iets te veel als je het mij vraagt.
ben dan al snel bang dat ik of zaag of te hart bezig ben daarom denk ik aan een Slofteugel maar ben zo bang dat dit alleen maar werkt als die er om heen zit en als ik zelf rij dat die dan helmaal niet meer luistert.
en als ik de erf af wil wilt hij niet veder dan ze stal en dan loopt die naar achter en wilt geen stap meer voor uit doen dit is ook zo als ik er op zit en naar de bak wil
dus de vragen is

wat kan ik het best doen om met woody te bereiken wat ik wil,
en wat moet ik doen om mij paard zonder geweld het erf en de bak in te laten lopen.


en met fanya hoe kan ik het best hem laag laten lopen.

als iemand hier tips of anderen dingen voor weet laat het dan alsjeblieft weten,

groetjes lianne
Laatst bijgewerkt door Liannee2 op 29-08-12 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Tinkers zo sterk in hun mond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:17

Ik denk toch echt dat de enige tip die wij kunnen geven is goed les nemen. Wij weten niet wát er precies mis gaat dus kunnen wij daarover geen tips geven.
Of hooguit hele algemene tips.

Liannee2

Berichten: 16
Geregistreerd: 28-08-12
Woonplaats: gouda

Re: Tinkers zo sterk in hun mond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 13:45

oke dan ga ik toch prive les nemen ;) tnx!

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Tinkers zo sterk in hun mond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:47

Denk ik ook, het is echt geen specefiek iets dat alleen bij tinkers voorkomt, de mijne zijn zonder hoofdstel nog te rijden.
Misschien inderdaad even iemand anders vragen die je kan helpen of een lesje pakken specefiek om dit probleem op te kunnen lossen?

intel_1x
Berichten: 1369
Geregistreerd: 07-04-10
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:56

Ik weet niet hoe oud je bent, maar idd tinkers kunnen erg sterk zijn. Toch is bit vaak vastpakken al teken dat ze het bit niet fijn vinden of zelfs pijn hebben in hun mond. Ik rij mijn tinker zelfs bitloos, dus het kan ook anders. Mijn tinker was ook wel een drammer maar dat is trainen. De meeste tinkers vinden sowieso dunne bitten (of bitloos) fijner. Een dubbelgebroken of ongebroken ook. Tinkers hebben door hun dikke tong en veelal lager gehemelte snel een te dik bit. Ik had een 13 mm en max 16 mm. Maar ook de tandarts kan je eens laten komen om pijn in de mond eens te laten checken. Grijp niet naar slof ed. Daarmee los je het probleem niet op en vererger je het missch zelfs. Vooral als je paard nu al hangt en zo te horen stijf is.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:58

Het klinkt idd niet als een typisch tinker probleem maar als twee dieren die er plezier beleven niet te luisteren en gewoon doen waar ze zin in hebben. Onze tinker is heel gevoelig in zijn mond juist, alleen een van zijn grote hobby is is mensen en vooral pubers pesten. Dan loopt hij ook gewoon heen waar hij heen wil of er nu iemand op of naast zit. Of staat ergens stil en is dan met geen mogelijkheid nog vooruit te krijgen. Deze mensen zijn voor hem echt lucht. Hoe ze ook hun best doen, reageren zoals het moet doet bij dan niet. Terwijl hij heel goed weet wat de bedoeling is. Hij trekt er dan ook meestal zo n hoofd bij }> .

Ik zou goede begeleiding zoeken die je op een paard vriendelijke manier verder helpt. Er een slof aan knopen zal niet gaan werken.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:01

Liannee2 schreef:
ik heb 2 beeldschone paarden
Fanya en woody


de 2 tinkers zijn zo sterk

fanya is zo slim hij pakt ze bid vast en dan kan je doen wat je wilt maar dan loopt die dwars door je heen,
nu probeer ik hem lekker los te maken, dus voltens verkleinen en zo voort hier na maak ik de teugels op maat en luister hij wel en laat die ze bit ook wel los maar hij is altijd nog zo plank als die daarvoor was en hij loopt alleen stelling als ik echt een half uur en me bezig ben en dan laat die na 4 menuten de hoop varen en gooit die ze hooft weer naar boven,

woody hier in tegen is al lief van zich zelf hij luistert maar af en toe heeft die zo ze dagen.
hij wilt graag werken maar met stelling zit ik nu echt te tobben hij loopt wel stelling maar dit gaat soms met veel werk iets te veel als je het mij vraagt.
ben dan al snel bang dat ik of zaag of te hart bezig ben daarom denk ik aan een Slofteugel maar ben zo bang dat dit alleen maar werkt als die er om heen zit en als ik zelf rij dat die dan helmaal niet meer luistert.
en als ik de erf af wil wilt hij niet veder dan ze stal en dan loopt die naar achter en wilt geen stap meer voor uit doen dit is ook zo als ik er op zit en naar de bak wil
dus de vragen is

wat kan ik het best doen om met woody te bereiken wat ik wil,
en wat moet ik doen om mij paard zonder geweld het erf en de bak in te laten lopen.


en met fanya hoe kan ik het best hem laag laten lopen.
als iemand hier tips of anderen dingen voor weet laat het dan alsjeblieft weten,

groetjes lianne


Les nemen.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Tinkers zo sterk in hun mond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:23