Hengst Denver (BWP)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
omarc

Berichten: 98
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: in de buurt van Barneveld

Hengst Denver (BWP)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 15:19

Wie kent deze hengst.
het is een Nimmerdor x Ladykiller xx en staat ingeschreven bij het BWP. Verder weet ik niets van deze hengst en kan ook niets vinden. Wie weet er meer?


Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 15:48

1498 DENVER BRUIN
HOL - 85.1295 VB - WPN
geboren op: 03/11/85 | stokmaat: 173
gekeurd op: 19/11/88

Denver is een volle broer van de keur preferente hengst Ahorn.
Kijk eens op http://www.bwp.be/nl/ en dan bij hengsten en dan naar actieve hengsten). Daar vind je ook het adres van de eigenaar.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 16:22

Denver is inderdaad een volle broer van Ahorn (Nimmerdor x Ladykiller xx x Fasching x Loretto).
Hij liep internationaal onder Takashi Tomura.

Hij bracht in elk geval de hengst Ortega van Wijnendaele, bruin, 1991, goedgekeurd SBS in 1994, uit een G. Ramiro Z x Krawall xx moeder.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 17:59

Leverde heel wat goeie springpaarden voor het BWP. Stond ooit samen met A Lucky One, Oula Owl xx en Brownboy op Jewel Courts stud. Was toen bekend als Jewel's Denver. Huisruiter daar was een bekende Nederlandse springruiter, ik denk Piet Raymaeckers maar ben er niet helemaal zeker van. Ik zal mijn oude BWP-nummers eens doorspitten, in het voorjaar adverteren ze regelmatig voor deze hengst, kan ik een fotootje inscannen.
Een afstammeling van hem die in onze vereniging liep, is later voor veel geld verkocht voor de buitenlandse springsport.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 22:37

Teigetje schreef:
Leverde heel wat goeie springpaarden voor het BWP. Stond ooit samen met A Lucky One, Oula Owl xx en Brownboy op Jewel Courts stud. Was toen bekend als Jewel's Denver. Huisruiter daar was een bekende Nederlandse springruiter, ik denk Piet Raymaeckers maar ben er niet helemaal zeker van. Ik zal mijn oude BWP-nummers eens doorspitten, in het voorjaar adverteren ze regelmatig voor deze hengst, kan ik een fotootje inscannen.
Een afstammeling van hem die in onze vereniging liep, is later voor veel geld verkocht voor de buitenlandse springsport.


Albert Voorn reed voor Jewel Court Stud.

Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:39

MissHIS"]
[quote="Teigetje schreef:
Leverde heel wat goeie springpaarden voor het BWP. Stond ooit samen met A Lucky One, Oula Owl xx en Brownboy op Jewel Courts stud. Was toen bekend als Jewel's Denver. Huisruiter daar was een bekende Nederlandse springruiter, ik denk Piet Raymaeckers maar ben er niet helemaal zeker van. Ik zal mijn oude BWP-nummers eens doorspitten, in het voorjaar adverteren ze regelmatig voor deze hengst, kan ik een fotootje inscannen.
Een afstammeling van hem die in onze vereniging liep, is later voor veel geld verkocht voor de buitenlandse springsport.


Albert Voorn reed voor Jewel Court Stud.
[/quote]

En Piet Raymakers!!!. Ik weet alleen niet meer wie als eerste, ik dacht Piet. Zoon Cordia heeft Denver ook nog uitgebracht.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:30

Ik denk ook Piet als eerste, ben toch al blij dat mijn geheugen me niet in de steek gelaten heeft Knipoog

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:02

Teigetje schreef:
Ik denk ook Piet als eerste, ben toch al blij dat mijn geheugen me niet in de steek gelaten heeft Knipoog


Oh ja! Piet ook! Bloos

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:15

Deze hengst komt ook uit stamm 242.
Waar ook o.a de hengst Joost uit voorkomt.
De bekende merrie Diastolchen (Holsteins) heeft veel betekent voor deze stam.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carika, Maayke en 119 bezoekers