reserve->kampioen-> niks meer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

reserve->kampioen-> niks meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-03 19:55

De Mermus R x Joost (andere Joost niet de moddy Haha! ) die op de hengstenkeuring reserve was, en later door doping alsnog tot kampioen werd uitgeroepen is uit Ermelo verwijderd wegens een incorrecte stand van het voorbeen.
Na 3 bezichtigingen 2 veterinaire keuringen, 2 maal bekeken op de harde is er pas tijdens de verrichting uitgekomen dat de bewegingsvorm afwijkend was.

Dit betekent dat:
Of Roelofs kan de hengsten super goed klaarmaken en heeft een mega goede hoefsmid dat al die professionals er intrappen.
Of er is in het hele voortraject niet goed gekeken.
Blijft staan dat Ermelo dus zijn waarde als laatste zeef waar al de trucjes door de mand vallen weer bewezen heeft.
Maar je zal die hengst maar op de veiling gekocht hebben voor 90.000 euro zolas de heer Winninghoff

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:35

Ik vind het hele gebeuren van T.Ulisina allemaal erg vreemd, al die verhalen die je er over hoort...
Maar als de stand van de voorbenen incorrect is kan dat vast nooit helemaal te verbergen zijn...zelfs niet door de beste hoefsmid. Misschien dat er mensen omgekocht waren zodat die hengst maar doorgelaten werd??? Zou het anders echt niet weten.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 21:05

Ik heb het stuk in de paardenkrant gelezen en ik blijf het maar een vreemd verhaal vinden. Bij de eerste bezichtiging was deze troontredende stand al geconstateerd en hij is constant doorgelaten en uiteindelijk reservekampioen geworden met die afwijkende stand. Ik vind het erg krom om hem er dan vervolgens in Ermelo alsnog uit te gooien vanwege dezelfde beenstand. Beetje vreemd Verward . Ik kan me voorstellen wat de heer Winninghoff op dit moment van de hengstenkeuringscommissie vindt Frusty .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 21:33

Ik vind mr. Winninghof ook wel een beetje vreemd... Lachen

Als ik dan al 90000 voor een paard zou neertellen, moest ie toch minstens goed op de benen staan! Voor dat geld dat ik toch wel even dubbel gecheckt hoe de beenstand is...

Albert

Berichten: 5707
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 22:43

Ik vind het maar raar dat:
Ze op alle(!) bezichtigingen hebben staan slapen.
Je met zo'n paard naar een hengstenkeuring gaat.
Iemand een paard voor dat geld koopt zonder er naar te kijken, je hebt het niet over een verborgen gebrek!
Dit dan de reserve kampioen was!! (hoe moet de rest dan zijn?)

Kortom; de eigenaar is een sufferd en de keuringscommissie moet haar ogen laten meten, of wat minder publiciteitsgeil zijn en zich wat serieuzer op haar taak toeleggen.

Dat dit pas in Ermelo aan het licht komt vind ik eigenlijk een schande.
Krijgt de eigenaar nu al zijn aan het KWPN overgemaakte geld terug?
Ik denk het niet!

Alhoewel Renovo ook niet perfect op z'n voorbeentjes stond en die is er oud mee geworden. Tong uitsteken

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 08:25

Ik vond het ook een heel erg vreemd verhaal. Vraag me nu ook af hoe verkeerd die beenstand is. Verward
Als het echt schokkend is en het was tijdelijk doormiddel van een wonderhoefsmid verholpen dan kan meneer Winninghof gewoon zijn geld terugkrijgen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 08:36

Er staat een verklaring van Werners bij dat tijdens de keuringen wel een iets afwijkende stand geconstateerd is, maar dat dit geen invloed had op de correctheid van de beweging en derhalve niet zwaarwegend was.
In Ermelo bleek dat de hengst niet meer correct in beweging was.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 08:57

Ik vind wel dat een hengst met een titel wél correct mag zijn in de benen, ook als dat z'n gang niet beïnvloedt. Als koper op de veiling zou ik toch ook veronderstellen dat zulke op z'n minst al rechte benen hebben.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 10:50

Zannekin schreef:
Ik vind wel dat een hengst met een titel wél correct mag zijn in de benen, ook als dat z'n gang niet beïnvloedt. Als koper op de veiling zou ik toch ook veronderstellen dat zulke op z'n minst al rechte benen hebben.


Als je de verhalen over de belangrijkste hengsten in de internationale fokkerij leest, zijn het vaak hengsten die eerst niet werden aangekeken omdat er een smetje aan zat. Groot voorbeeld is Mahagoni die niet alleen heel klein was tijdens de goedkeuring, maar ook een paar lelijke afwijkingen aan de achterbenen had.
Hij werd de meest invloedrijke hengst in het Trakehner stamboek van na de oorlog en geen hengst heeft zoveel internationaal presterende Trakehner sportpaarden gegeven. Dus beetje synoniem met het Renovo verhaal van Albert.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 10:56

Grootte speelt geen rol. Maar de stand van een premiehengst moet op z'n minst correct zijn. Dat ben je als stamboek aan jezelf verplicht. Ik zou als koper in de veronderstelling zijn dat aan standeisen voldaan is, ik zeg niet bij alle hengsten van het lot maar een premie geef je maar aan de meest perfecte.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 10:57

Mahagoni was met zijn incorrecte achterbenen ook premie hengst

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 10:58

Een schande dus *LOL* .... Vind ik niet kunnen bij het premielot.

Nagekeken: Mahagoni was winnaar van z'n hengstenproef, zie hem nergens als premiehengst vermeld staan.

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 11:21

Heel erg vreemd verhaal. Dat een hengst met afwijkende gang en beenstand kampioen wordt kan natuurlijk niet. Dus op dat moment moet de beweging vast wel correct geweest zijn. Anders snap ik er niets van. 1 keer kun je eroverheen kijken misschien,m aar niet meerdere keren.

Een afwijkende beenstand hoort natuurlijk ook niet, maar het ligt eraan hoe erg het is. Is het maar een beetje, dan vind ik het geen ramp. Als de beweging maar goed is. Maar dan nog vind ikhet raar dat zo'n hengst zo hoog eindigt. Dit omdat de concurrentie groot is op zo'n keuring.
Kortom, ik weet het niet. Misschien dat de media de boel verdraaid.

jarver
Berichten: 81
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 11:45

ik vind het verhaal ook erg vreemd !!! En vind dat de hengstenkeuringscom. zich echt belachelijk maakt !!! Weer een echt min punt voor kwpn !!!!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 14:48

jarver schreef:
ik vind het verhaal ook erg vreemd !!! En vind dat de hengstenkeuringscom. zich echt belachelijk maakt !!! Weer een echt min punt voor kwpn !!!!


Wat zijn al die andere min punten dan???

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 16:22

vanda's schreef:
Ik vind mr. Winninghof ook wel een beetje vreemd... Lachen

Als ik dan al 90000 voor een paard zou neertellen, moest ie toch minstens goed op de benen staan! Voor dat geld dat ik toch wel even dubbel gecheckt hoe de beenstand is...


Hij zal wel genoeg geld hebben.

- Offline -

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 23:12

Vreemd verhaal. Maar ik heb wel eens vaker mijn tweifels.
Sarabande schreef
Citaat:
Er staat een verklaring van Werners bij dat tijdens de keuringen wel een iets afwijkende stand geconstateerd is, maar dat dit geen invloed had op de correctheid van de beweging en derhalve niet zwaarwegend was.
In Ermelo bleek dat de hengst niet meer correct in beweging was.


Hij was dus gewoon kreupel. Neemt niet weg dat ik me dan weer afvraag of die kreupelheid komt door die beenstand?

Een schoolvoorbeeld van incorrecte beenstand is Landgraf I wat mij betreft. Hij werd trouwens ook geen kampioen maar werd ook opgenomen in het hanoveranen stamboek. En ook later (gelukkig) door het KWPN erkent.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 23:24

Hij was dus niet kreupel, hij werd pas kreupel in het werk.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:16

Ze hadden misschien beter kunnen zeggen 'dat ie niet goed sprong' ofzo, dan hadden we zo'n discussie niet gehad........

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:55

'k Weet niet hoor, mijn gevoel zegt dat we er wel nooit zullen achterkomen wat er precies is gebeurd. Ik vind het nog steeds een mega-vreemd verhaal. Ben wel benieuwd trouwens, hier kan nog een hoop gezeik achter vandaan komen..als ik meneer Winninghoff was liet ik het hier nl. niet bij zitten.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:57

Geen schijn van kans en dat weet ie.

Een aanwijzing voor Ermelo houdt (gelukkig) nooit een vrijbrief in voor inschrijving in het stamboek.
In dat geval had ie NOG meer moeten betalen bij de aankoop.

Dat is het risico van het vak.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 16:59

Dat ze meelopen in de kampioenskeuring hoeft niet meteen te betekenen dat ze ook goedgekeurd gaan worden. Dan kunnnen ze dat beter meteen in Den Bosch doen, kan de hengst meteen het hele seizoen meedekken.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

valori
Berichten: 466
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 17:34

Waarom dit voetje schever is dan vele voetjes in de voorgaande jaren is mij een raadsel. Er loopt een goedgekeurde dressuurhengst rond met een onvoldoende voor de stap en maait in de draf en een dressuurhengst met steile koten en nauwe voorvoeten. In de paardenkrant werd nog een hengst genoemd die niet helemaal correct is. Ik ken trouwens weinig paarden die echt recht zijn. Een hoefsmid is geen tovenaar, die kan niet alles wat krom is weer even recht maken en om over omkoperij te praten is stemmingmakerij. Ik weet zeker dat iedereen die met hengst of merrie naar de keuring gaat probeert om de voeten zo recht mogelijk te laten lijken. De hengst is wel kreupel, dus nu niet in staat het onderzoek af te maken dat is wel duidelijk. Sneu voor eigenaar en fokker.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 56 bezoekers