Wie weet een super bewegende NRPS hengst?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zodin

Berichten: 56
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Wie weet een super bewegende NRPS hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 18:16

Ik heb dit jaar een prachtig hengstveulen van de hengst Rubiquil. Hij had een eerste premie op de keuring en mocht bovendien naar Ermelo voor de nationale keuring. Het is een plaatje om te zien, maar toch zou ik volgend jaar weer eens een andere hengst willen proberen. Ik zoek een hengst die echt super kan bewegen en een min. stokmaat heeft van 1.66. Mijn merrie is in 1998 zelf nat. kampioen geweest en kan dus ook best uit de voeten. Maar ik zou zo graag dat gouden randje qua beweging uit haar willen fokken. Wie heeft er voor mij een goede tip. Zodin staat in mijn profiel dus kun je haar bekijken en beoordelen of er een leuke combinatie met een NRPS hengst te maken valt.

robbie
Berichten: 293
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 20:17

Ik denk dat Rubels wel een goede hengst is. Ik weet niet precies hoe groot hij is, maar hij kan wel super goed bewegen!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 23:24

BACHELOR!!! Een beetje raar bloed, maar echt een super hengst. Ik ben wezen kijken ivm twijfels Haha!

Cantos is ook echt top. Sandreo is een van mijn persoonlijke favorieten.

Zodin is roch een E-er? Zucht... ik en nrps hengsten... Haha!

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 07:54

Inderdaad Bachelor, geeft veulens met maat, uitstraling en goede beweging zowel in de dressuur als springen. En ook niet onbelangrijk een goed karakter.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 08:01

beppies schreef:
Inderdaad Bachelor, geeft veulens met maat, uitstraling en goede beweging zowel in de dressuur als springen. En ook niet onbelangrijk een goed karakter.


Ik ken 1 nakomeling van hem, dat is te weinig om mee te tellen.
Maar dit paard heeft geen geweldige gangen, oogt vrij lomp en heeft een hele gewone voskleur. Er zit weinig edels aan dit paard, het hoofd is niet sprekend.

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 08:16

beppies schreef:
Inderdaad Bachelor, geeft veulens met maat, uitstraling en goede beweging zowel in de dressuur als springen. En ook niet onbelangrijk een goed karakter.


De merrie heeft al nakomelingen gehad van Bachelor.

NRPS keuring afd. Utrecht 2002:

Veulenkampioen van de rijpaarden en Jeugd-Dagkampioen van de afdeling was Baron van ´t Hoogt (Bachelor x Zodin)
Baron vertegenwoordigd niet alleen en mooi type, maar bewoog bovendien met veel kracht, ruimte en takt aldus het NRPS.

http://www.horses.nl/p&s/fotoreportages ... age45.html

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 08:32

Coctails Whinny misschien of ook Sultano. Kijk eens in mijn profiel naar mijn Sultano. Ze is 1.71m groot en komt uit een Ravel moeder. Sultano geeft ook goede karakters en ook goed bewegen maar zijn laatbloeiers.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 10:05

Misschien is Cocktail Whinny een optie. Is iig 1.66.
Heb zelf een Whinny Jackson uit een vrij kleine moeder 1.62. Hij was vorige jaar november op 2,5 jr al 165-166.
Dezelfde moeder heeft ook veulens van Rubiquil gehad en dat zijn ook mooie veulens geworden.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:53

painted black, introductie overbodig neem ik aan

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 07:54

ze vraagt om een NRPS hengst en niet een uit een ander stamboek.

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 13:46

Disconto, geeft erg mooie veulens met ruime beweging. Is een super mooie hengst om te zien. Hij is denk ik 1,68 m.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 19:44

Helaas eindigde Cocktails Whinny in de onderste regionen bij de halve finale Pavo

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 20:23

daarom is het nog geen slechte hengst. HIj had misschien een slechte dag of maakt hij een moeilijke periode door. Wie zit er niet vaak in een flinke dip met zijn paard waar het voor geen meter gaat en zelfs wat achteruit gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 20:23

Whinny Jackson is zelf ook nog steeds beschikbaar. Heeft op de keuringen bewezen goed bewegende nafok te produceren die ook goed in typ zijn. Al Dabaran komt uit een moeder die half ox is, dus ook echt zo'n model had (net een badkuip als ze sprong, maar ze kon er wel over) en ze heeft echt alles van Whinny meegekregen wat ze mee moest krijgen. Haha! Flair S heeft ook een goede.

zodin

Berichten: 56
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 21:01

Weet je wat het probleem met Zodin is? Die krijg ik dus niet drachtig met verzend K.I. of diepvriessperma. Ik ben dit jaar ook speciaal naar Zeeland gereden om haar met vers sperma geinsimineerd te krijgen, dan is het gelijk raak. En anders ben ik kat en kogel kwijt aan dierartskosten en ook nog niet drachtig...

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:19

Sultano, onder petra van esch.
super hengst!
sultan x roemer

Afbeelding

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:22

FLORENCIO !! (FlorestanxWeltmeyer) helemaal geweldig die hengst. Cool

Hij is 7e geeindigd in de halve finale van de PAVO cup en gaat dus door naar de finale.

Kan heel goed bewegen en ook nog eens goed springen. Wint in Duitsland alles. SamSam heeft ergens nog wel een foto van hem geplaatst.

Dekgeld valt ook reuze mee, omdat hij nog maar 4 jaar is. Stokmaat is 1.69 mtr.

Heb even in jouw profiel gekeken: schitterende merrie heb je, moet je echt zuunig op wezen.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 09:33

petraaken schreef:
daarom is het nog geen slechte hengst. HIj had misschien een slechte dag of maakt hij een moeilijke periode door. Wie zit er niet vaak in een flinke dip met zijn paard waar het voor geen meter gaat en zelfs wat achteruit gaat.


Nee, maar ik had er meer van verwacht.

Zep, ik wist niet dat Whinny Jackson nog steeds beschikbaar was.
Mijn paard komt uit een Anglo Arabische moeder, maar ik vind toch dat hij behoorlijk wat van zijn vader heeft meegekregen, vooral de mooie bovenlijn. De kleur heeft hij wel van zijn moeder Scheve mond schimmel.

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 10:38

Citaat:
Disconto, geeft erg mooie veulens met ruime beweging. Is een super mooie hengst om te zien. Hij is denk ik 1,68 m.


Meer info kun je vinden op de site www.jboeve.com

mayrom
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:12

Hallo,
Mensen kijk eerst naar de merrielijn hoe fokt die lijn en dan heb ik het over de gehele merrielijn. Je kan nog beste hengst er op zetten maar als die wat genen betreft niet bij je merrie past komt er nooit een goed veulen uit . Wat is de bloedlijn van de merrie????
Ik heb 2 hele beste hengsten staan met alleen maar eerste premie nakomelingen en de ene heeft al 2 goedgekeurde zonen waarvan weer een een 9 voor de draf.en de beneluxkampioen. Fokken is generatie's terugkijken. voor fokkerij informatie kijk op de website WWW.EASPSTAMBOEK.NL SUCCES

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 16:05

petraaken schreef:
ze vraagt om een NRPS hengst en niet een uit een ander stamboek.


Afbeelding

Lijkt mij een goede keuze hoor! Knipoog

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 17:48

sorry, wist niet dat hij NRPS erkend was. Maar dan heb je nog steeds maar een register A veulen en geen stamboek veulen. En dat wordt wat moeilijker om later predikaten te behalen.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:56

Ik wist ook niet dat Painted black NRPS erkend was Had ik nog niet meegekregen denk ik.

Dicsonto vind ik zelf een hele goede en in Sultano en Sandreo kan ik me ook wel vinden

Bachelor ben ik niet zo weg van Ik heb er wel een aantal goede nakomelingen van gezien, maar ook een behoorlijk aantal dweilen...Leuke recreatiepaarden, maar geen sportpaarden

Cocktail's Whinny vind ik als vierjarige heel erg tegenvallen, die is het afgelopen jaar niet zo ontwikkeld als ik verwacht had
Misschien heeft deze hengst gewoon wat meer tijd nodig, mooi gefokt is hij zeker wel (al ben ik zelf bij E-pony's niet zo gek van Wolfgang-bloed, dan willen de veulens nog weleens klein blijven...Verdrietig )
En van de nafok van Cocktail's Whinny is natuurlijk nog weinig bekend.


Succes met je keuze

mayrom
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 23:30

Ik weet dat de hengst Bojar alleen maar 1e premie veulens heeft 2 goedgekeurde zonen en ook de benelux kampioen heeft en ook nog 28,4 % arabisch bloed voert dus ik denk als dit past dat je een hele goede hengst hieraan hebt als je meer informatie van de hengst wil kan ik wel viavia daar aan komen

mayrom
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 23:31

Ik weet dat de hengst Bojar alleen maar 1e premie veulens heeft 2 goedgekeurde zonen en ook de benelux kampioen heeft en ook nog 28,4 % arabisch bloed voert dus ik denk als dit past dat je een hele goede hengst hieraan hebt als je meer informatie van de hengst wil kan ik wel viavia daar aan komen