KWPN hengst CUPIDO (Daddy Cool x Jazz)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: KWPN hengst CUPIDO (Daddy Cool x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 20:46

Ik vind het dekgeld ook te hoog voor een "gok", dan wil ik eerst nakomelingen gezien hebben...

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:22

BW heeft ook nog geen veulens en die is wel € 1500...

Wat niet wegneemt dat ik €1000 ook te veel vind...
Kijk nu bv Johnson, die is zich wel aan het bewijzen zowel in de sport als met z'n nafok en die is slechts € 900!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: KWPN hengst CUPIDO (Daddy Cool x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:23

BW voor 1.500 euro is belachelijk.
Daar dek je niet mee al is die 500 euro, beest is niet goed op de foto's en heeft een rare stand in het voorbeen. Oftwel, daar druk je alleen je merrie onder als je op zoek bent naar a] een zwarte hengst en b]gevoelig bent voor modehypes :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:25

BW was ook hier sowieso geen optie om de redenen die Dees noemt...

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:26

Dees schreef:
BW voor 1.500 euro is belachelijk.
Daar dek je niet mee al is die 500 euro, beest is niet goed op de foto's en heeft een rare stand in het voorbeen. Oftwel, daar druk je alleen je merrie onder als je op zoek bent naar a] een zwarte hengst en b]gevoelig bent voor modehypes :D



Dat is jouw mening, die deel ik niet.
En ze zo verkondigen duidt ook op een gebrek aan tact...
Het enige wat mij weghoudt van BW is z'n dekgeld, z'n foto's kan ik, met zo'n kwaliteit, los overheen kijken...

Maar da's naast de kwestie, ik haalde hem alleen aan vanwege z'n idioot hoog dekgeld.

Anoniem

Re: KWPN hengst CUPIDO (Daddy Cool x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:28

Ik vind foto's dus wel belangrijk, mijn merrie is dan wel goed op de foto maar ik wil er niet op gokken dat de hengst alsnog iets doorgeeft....

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:30

Nogmaals, niet aan de orde in dit topic aangezien Cupido wel 100% oké is...

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: KWPN hengst CUPIDO (Daddy Cool x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:34

Tjonge...wat een geld voor een jonge hengst...

VDB
Berichten: 4098
Geregistreerd: 26-11-05

Re: KWPN hengst CUPIDO (Daddy Cool x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 22:02

Komen de hengstenhouders/eigenaars vanzelf wel op terug als er weinig vraag naar de hengsten is. Dan zijn ze wel te laat want de volgende lichting "aansprekende" hengsten staat in de opfok...
We zullen het zien in het voorjaar.....

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: KWPN hengst CUPIDO (Daddy Cool x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:11

En niemand weet of hij ook noordelijker op een show te zien is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 18:24


pullaar
Berichten: 359
Geregistreerd: 02-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:55

Wie heeft er reeds een veulen van ? Of wie gaat hem gebruiken dit jaar en waarom ?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:54

Is ie beschikbaar ?

pullaar
Berichten: 359
Geregistreerd: 02-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:27

is hij niet beschikbaar via Kuypers ?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:53


suuszoey
Berichten: 379
Geregistreerd: 14-02-08
Woonplaats: Castenray

Re: KWPN hengst CUPIDO (Daddy Cool x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:15

Ik heb hem onder het zadel gezien met HP Minderhoud... Zag er toppie uit !!!

fokkertje
Berichten: 381
Geregistreerd: 25-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 10:00

Onze merrie is gedekt met Cupido en is begin april uitgeteld.
We zijn er heel erg benieuwd naar!

Hij zal wel te zien zijn op de hengstenshow van Kuypers in Nederwetten op 11 maart. Op meerdere shows denk ik, maar ik heb de programma's nog niet gezien. Het zal binnenkort wel in de Strengen staan.

Overigens een beetje off-topic maar of je nu 800, 900, 1000 of 1500 euro betaald voor dekgeld (dit zijn zo'n beetje de KWPN tarieven), mij maakt die paar honderd euro niet uit. Het gaat erom dat de hengst bij jouw merrie past, en dat je verbeterend fokt! Natuurlijk is het altijd een gok, maar je kunt wel rekening houden met zwakke en sterke eigenschappen van zowel de merrie als hengst.

fokkertje
Berichten: 381
Geregistreerd: 25-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 10:01

En ja hij is beschikbaar via Hengstenhouderij Kuypers in Nederwetten.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:32

fokkertje schreef:
Overigens een beetje off-topic maar of je nu 800, 900, 1000 of 1500 euro betaald voor dekgeld (dit zijn zo'n beetje de KWPN tarieven), mij maakt die paar honderd euro niet uit. Het gaat erom dat de hengst bij jouw merrie past, en dat je verbeterend fokt! Natuurlijk is het altijd een gok, maar je kunt wel rekening houden met zwakke en sterke eigenschappen van zowel de merrie als hengst.


En zolang het een gok is, zou je niet met groot geld moeten spelen ;)
Waarom zouden hoge tarieven als normaal moeten worden ervaren?
Kan het niet meer voor 600 euro dan?

De markt maakt zichzelf gek. Want als jij je veulen straks weer wil verkopen, dan wil je zeker 3x je dekgeld ervoor hebben?
Hoe hoger het dekgeld, hoe lager de kans op rendement.
De fokkers die vorig jaar de toenmaals afgedankte Metall hebben gebruikt (600 euro, gust dan geen dekgeld) waren zo dom nog niet.

Thora

Berichten: 457
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:19

Ik heb de hengst tijdens de hengstenshow in Tolbert gezien en hij sprak mij zeer aan! Hij is zeer fijn te rijden en beweegt met veel afdruk. Hij gebruikt daarbij zijn achterbeen zeer goed. Fijne hengst. Ik ben zeer benieuwd naar de eerste nakomelingen.


cjb
Berichten: 690
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:42

Dees schreef:
fokkertje schreef:
Overigens een beetje off-topic maar of je nu 800, 900, 1000 of 1500 euro betaald voor dekgeld (dit zijn zo'n beetje de KWPN tarieven), mij maakt die paar honderd euro niet uit. Het gaat erom dat de hengst bij jouw merrie past, en dat je verbeterend fokt! Natuurlijk is het altijd een gok, maar je kunt wel rekening houden met zwakke en sterke eigenschappen van zowel de merrie als hengst.


En zolang het een gok is, zou je niet met groot geld moeten spelen ;)
Waarom zouden hoge tarieven als normaal moeten worden ervaren?
Kan het niet meer voor 600 euro dan?

De markt maakt zichzelf gek. Want als jij je veulen straks weer wil verkopen, dan wil je zeker 3x je dekgeld ervoor hebben?
Hoe hoger het dekgeld, hoe lager de kans op rendement.
De fokkers die vorig jaar de toenmaals afgedankte Metall hebben gebruikt (600 euro, gust dan geen dekgeld) waren zo dom nog niet.


nu
http://www.schockemoehle.com/deckstatio ... 2fe7ddc9be

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:31

Thora schreef:
Ik heb de hengst tijdens de hengstenshow in Tolbert gezien en hij sprak mij zeer aan! Hij is zeer fijn te rijden en beweegt met veel afdruk. Hij gebruikt daarbij zijn achterbeen zeer goed. Fijne hengst. Ik ben zeer benieuwd naar de eerste nakomelingen.


Ik heb de hengst ook gezien in Tolbert.
Wat ik zag was een hengst die alleen maar 'groot-gaand' werd voorgesteld. Ik heb vooral alleen maar heel veel middendraf en een groot stuk middengalop gezien en nergens een moment van sluiten. Ik vraag me oprecht af of het dier dat kan en zo ja, waarom werd dat niet getoond? Denkt die hengsthouder dan echt nog dat de merriehouders nog op een te groot gaand paard zitten te wachten?
Ik vond het toch vooral een 'draver' met een minder functionele hals, met toevallig een mooie kleur zwart.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:51

Ik vond hem vorige week in Nederwetten zeker niet tegenvallen als je ziet dat hij echt heel lang niks heeft mogen doen door zijn blessure. Hij oogde in het lopen nog heel jeugdig. Maar de gangen vielen me niet tegen, sluiten was hier ook niet echt getoont, mede door de constante spanning en het loperige. Ik had niet echt het idee dat de amazone hem goed rond kon sturen.
Denk dat als HP hem langer rijd, hij het nog leuk kan gaan doen.
Paard heeft heel veel looplust!

Thora

Berichten: 457
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Haule

Re: KWPN hengst CUPIDO (Daddy Cool x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:27

Het paard was in Tolbert voor het eerst op een show. Om meer mogelijkheden van zo'n paard te zien zul je hem thuis aan het werk moeten zien en niet in een dergelijke omgeving. Ik zag een werkwillige hengst met veel souplesse en een fijn gebruik van het achterbeen.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:05

Thora schreef:
Het paard was in Tolbert voor het eerst op een show. Om meer mogelijkheden van zo'n paard te zien zul je hem thuis aan het werk moeten zien en niet in een dergelijke omgeving. Ik zag een werkwillige hengst met veel souplesse en een fijn gebruik van het achterbeen.


Er liepen meer jonge hengsten op de show die zich wél lieten sluiten.
Dat groot draven is geen kunst, maar pas bij sluiten zie je werkwilligheid (of niet ;) )