Te dikke veulenmerrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 11:57

fokker schreef:
Als je merrie te dik is moet je stoppen met krachtvoer voordat je d'r hoefbevangen voert.(zou echt niet de eerste zijn die op deze manier bevangen raakt).

Ik weet het - maak me ook niet voor niets zorgen!


Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 10:53

Ik denk dat je best doet wat je hart ingeeft, Kendra.
Ik zat ook vol goeie voornemens over het bijvoederen van mijn merrie met veulen. Tot bleek dat de merrie moddervet bleef. Ik heb ze dus gedurende de zomermaanden enkel op de weide laten staan en geen krachtvoer bijgegeven. Omdat ik dus ook bang was dat de merrie bevangen zou geraken.
Het veulen is ondertussen uitgegroeid tot een prachtige tweejarige die al groter is dan de moeder. Mams staat nog steeds op dieet...

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 14:36

Nee, moet maar niet doen wat m'n hart me ingeeft Haha! Haha! , want dan kreeg ze veel te veel voer. 't Is gewoon een lastige merrie, ik heb d'r als veulen gekocht en werkelijk ALLES mee meegemaakt.
En juist daarom maak ik me over deze ook atijd zorgen - een ander zet ik gewoon de halve dag in de zandbak, of op krullen, of.... maar bij deze merrie is het ALTIJD ingewikkeld.
Uiteindelijk is het ook ALTIJD nog weer goedgekomen met d'r maar soms denk ik wel eens Bloos! .

fokker
Berichten: 195
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 14:47

Kun je niet de wei halfdoor doen zodat ze niet het hele stuk kan begrazen?
kun je de andere helft hooien of een ander paard opzetten


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 bezoekers