Verkeerde hengst erop! oeps

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Verkeerde hengst erop! oeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-03 12:21

Is jullie dit wel eens overkomen??

Hier in de buurt staat een fries hengstveulen. Deze is momenteel een maand of 2 oud en is zeer duur verkocht. (goed fokproduct)
MAAR....er moest een DNA-test gedaan worden. (ik weet niet of dat standaard is bij friezen?)
Maar wat bleek nou....de verkeerde hengst had erop gezeten. Een grove fout van de hengstenhouder.
De merrie was daar heen gegaan om gedekt te worden, dus dan kunnen er fouten gemaakt worden, maar het was wel even schrikken. Want het veulen was dus al erg duur verkocht en met deze hengst als vader zou het veulen een stuk minder waard zijn....het zal je maar gebeuren!


denisje393

Berichten: 178
Geregistreerd: 12-08-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 12:22

Ja, brr. Als je hem al voor veel hebt verkocht! En nu?

Lees dit onderschrift niet!!! Ik zei niet lezen!! Verward Helpt dit??? OW ga maar niet naar mijn profiel!! Haha!

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-03 12:33

tjah geen idee, zal binnenkort weer even via mijn contacten Knipoog informeren...

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 13:14

Als er een verkooppapier is opgemaakt waarin zowel de moeder als de vader met naam genoemd worden dan kan de aankoop ongeldig worden verklaard omdat er niet geleverd is wat is afgesproken en kan ongedaan gemaakt worden, waarna het veulen teruggaat naar de fokker en de eigenaar zijn geld terug moet krijgen. Zwart/wit gezien klinkt het zo simpel, helaas is de praktijk anders Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mevr_Meeuw en 200 bezoekers