concorde

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-03 11:22

wie o wie heeft er een Concorde???
ik sta op het punt om er 1 te kopen maar ik wil graag weten of het fijne paarden zijn om te rijden en een beetje een karakter schets.
thanx Haha!


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 11:34

Vriendin van mij heeft een Concorde waar ze dressuur mee rijdt een schimmel. Is een heel fijn paard, wat is de verdere afstamming van deze Concorde??? En wat wil je er mee gaan doen??

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-03 11:46

springen en dressuur.
de vader van de moeder is Giorgio, da's weer een Wellington.

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 11:47

Ik kende verschillende Concordes
Die allemaal een fijn karakter hadden.
Ze konden goed springen en hadden ook leuke gangen.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 13:23

de meeste concordes hebben een korte hals en zijn wat overbouwd, als ze wat meer van hun moeder hebben , hebben ze dit niet.de meesten kunnen springen , ik ben altijd al een concordefan geweest.en ik heb ook heel erg veel concordes gezien en gereden.zelf heb ik er uiteraard ook een, zij is vroeger heel erg verwend geweest en is dus niet de makkelijkste maar ze is verder heel werkwillig.de meeste concordes hebben wel een sterke mond, maar als je ze op de juiste manier rijd dan kun je ze heel erg zacht in de mond krijgen en houden.het zijn wel paarden die gauw ergens van schrikken en echt alles zien !!! maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.de paarden die ik ken van concorde hebben al deze kenmerken, maar aangezien ze ook een moeder hebben , zitten er uiteraard verschillen in!
wellington is wat makkelijker (de nakomelingen die ik ken) en meestal ook wat langer gelijnd als concordes, gorgio zegt me zo niets. en dan nog het is maar een papier.maar desalniettemin fokt concorde heel sterk zijn kenmerken door.....grote hoofden komt ook zeer vaak voor, en vooral die korte nek en lekkere dikke kont.

Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-03 11:29

ze heeft idd een echte Concorde kop, ja Haha! maar met een hele vriendelijke oog opslag en ook zo'n mooi kontje, verder heeft ze wat van Wellington meegekregen nl de hals is mooi van lengte en de rug ook, dus dat scheelt weer.

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 13:09

jah idd zo zie je maar!
ik ben iig helemaal wild van concordes, altijd al geweest, de meeste springen ook echt heel ruig, en daar houd ik dus echt wel van , ze zijn vaak spectaculair op de sprong en zo voelen ze ook aan !!

Carri
Berichten: 559
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 16:00

Voor ons is het momenteel heel spannend. Wij verwachten een veulen van Concorde uit onze Zeus merrie. Ik hoop dat dit keer alles goed gaat, want het laatste veulen werd doodgeboren.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 21:01

ik zal duimen .....en een concorde zeus.....dat moet wel een megaspringer worden !!!
heeft de merrie predikaten ?
dan word het een duur veulen nl....maar belangrijker is dat ie gezond is uiteraard!!!!!

Carri
Berichten: 559
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 11:29

de merrie heeft geen predikaten. Wij hebben haar als veulen in Nederland gekocht. Ze komt wel uit een goede stam met meerdere goedgekeurde hengsten en Z springpaarden.
Wij hopen op een merrieveulen!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 11:32

Carri schreef:
de merrie heeft geen predikaten. Wij hebben haar als veulen in Nederland gekocht. Ze komt wel uit een goede stam met meerdere goedgekeurde hengsten en Z springpaarden.
Wij hopen op een merrieveulen!


Waar woon je dan dat je zo'n merrie niet naar een keuring gaat?

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Carri
Berichten: 559
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 15:31

wij wonen in België en zien het niet zitten om met de merrie naar keuringen in NL te reizen. Trouwens voor ons is sportprestatie veel belangrijker.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 16:47

Wij hadden ook een Concorde x Nimmerdor merrie maar die is als 3-jarige verkocht via Nijhof aan mensen in Brabant. Hele mooie merrie die goed in het model stond. Er wordt gezegt dat Concorde mooie of lelijke paarden bracht. Dit was duidelijk een mooie Concorde , als 4-jarige heeft die merrie een veulen van Calvados gehad en deze is op de veulenveiling in weert (limburg) verkocht aan de stal van Passoa . Dit jaar gaat onze Nimmerdor merrie weer bij Concorde Tong uitsteken Haha!


Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Shazney

Berichten: 44
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 09:20

Concorde? Fijn? Scheve mond De Concordes die ik heb gekend waren gemeen en hadden een steekje los in de kop . Konden super springen ja! Dat geef ik meteen toe. Hoewel ik er ook één heb gekend die liever door de hindernis liep... Maar ja, kleinigheidje blijf je houden.
Concordes zijn doorgaans heel slim. Ze lijken je op bepaalde moment zelfs te begrijpen. Maar ik hoef zometeen echt geen Concorde op stal te hebben . Concorde staat bij mij in hetzelfde lijstje als Animo... Das dus de verkeerde lijst. Ze hebben ook vaak 1 platte en 1 smalle hoef, en dit wordt ook vaak doorgegeven. Ik had een afstammeling van Limbo (das dus een Concorde) en zelfs in die generatie zaten nog die twee typische hoefjes. Maar ze kunnen wel heel mooi zijn! Het is maar net wat de moederskant is...

Groetjes, José.

Shazney

Berichten: 44
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 09:24

Zeus vind ik trouwens wel een leuke bijkomstigheid Haha! .
Ik heb er slechts 1 gereden, maar dat was zo'n lieve schat, en zo'n fijn paardje Schijnheilig !
Tja, je veulen zal iig leuk kunnen springen.
Veel succes ermee!

Groetjes, José.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 09:26

Carri schreef:
de merrie heeft geen predikaten. Wij hebben haar als veulen in Nederland gekocht. Ze komt wel uit een goede stam met meerdere goedgekeurde hengsten en Z springpaarden.
Wij hopen op een merrieveulen!


Er zitten hier meerdere Belgische fokkers met Nederlandse paarden, misschien weten die of je jouw merrie niet gewoon in kan schrijven bij het BWP???

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Carri
Berichten: 559
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 11:13

Gisteravond is er een schitterend merrieveulen geboren. Alles is goed gegaan.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 16:25

feli, carri!
enne,Shazney, dat van die hoeven kllopt maar half, ik heb echt suoerveel concordes gezien en gereden en slechts een van hen had voor echt ongelijke voeten , die had echt twee uitersten , een bokvoetje en een platvoet,helaas als jong paard zijnde niet goed gecorrigeerd dus weinig kans op verbetering.
maar al die andere concordes hadden geen nnoemenswaardige ongelijke voeten , wel hebben ze vaak kleine voetjes, vooral voor
ik heb ook een limbo gehad, een superbeestje was dat, alleen bleef ie helaas te klein en moest ik m verkopen, waar ik nu nog steeds spijt van heb Boos!
en slim?mwah nee dat viel in de meeste gevallen ook wel mee,ze zijn wel vaak heel voorzichtig met springen , dus sja dat is wel slim Haha!
ik geef wel toe dat er veel moeilijke concordes zijn en dat veel mensen niet van concordes houden .enb het is een feit dat je ermee om moet kunnen gaan......

Shazney

Berichten: 44
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 16:56

Ik geloof dat ze het bijna allemaal wel als veulen hebben, maar het is idd een kwestie van corrigeren.
Ik hoef er iig geen... Ik heb er ook heel veel gereden en ben echt totaal genezen.
Die Limbo die ik reed was een bonte hengst. (Was best grappig want de hengst Limbo zelf kwam uit de merrie bij ons op de wei.) Toen hij bij ons kwam was er net een paar keer op gezeten. Ik heb 'm toen verder gereden en na 3 maanden werd hij met veel winst verder verkocht naar Engeland. Ik heb aan dit bloed goede herinneringen. Ik vond dat hij het slimme van Concorde wel had geerft, en verder leerde hij heel snel. Hij kon alleen totaal niet springen. Boos!

Wat ik trouwens een nog fijnere nakomeling van Concorde vind is Holland. Wij hebben er heel veel gehad en gereden en dat waren echt super fijne beestjes.

Groetjes, José.

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 18:58

op stage staat een concorde (genaamd: glady's night) dat is dr concoursnaam en ze springt M onder gert-jan van enk. ze staat bij olthof dekstation in ruurlo. ik vindt het ene superpaardje, niet al te groot, maar fijne gangen en een super karakter!!

Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-03 13:53

over haar karakter kan ik nog niet veel zeggen, ik heb ze nog maar net Haha! ze is wel flink voorwaarts en heeft duidelijk zin om te werken en als je dicht bij een sprong in de buurt komt dan wil ze er het liefste meteen overheen jumpen... Vingers aflikken

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 10:17

dat is echt concorde ja, die van mij springt ook supergraag
en crossen doet ze meestal ook wel graag....alleen afsprongen worden nog een beetje erg wild gesprongen :S

Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-03 14:45

het perfecte paard heeft nog niemand gevonden dus die hoeven die neem ik voor lief, bovendien valt dat bij die van mij nog wel mee, moet ik zeggen, maar wat zij dan weer heeft is een lichte toontreder stand, ach ja, daar hebben we een goede smid voor


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: denisesilver en 112 bezoekers