Wolfgang

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Wolfgang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-03 13:12

Hallo allmaal,
Zelf ben ik in het bezit van een nu 16-jarige Wolfgang afstammeling. Voluit Wolgang X Maykel X Uppercut.

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn met een Wolfgang.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 14:06

Ik heb wel een kleine wolfgang gekend, bruin met een brede bles, heel leuk type paard. Hinault heette hij. was een braaf en ook een goed sportpaardje, maar werd eigenlijk te weinig mee gedaan.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 17:51

Ik heb ooit (lang geleden toen ik nog in de paarden werkte Haha! ) een Wolfgang x Ramiro zadelmak gemaakt. Heel gaaf beestje. Hier een foto en wat info, alleen jammer dat de foto geen super kwaliteit is... Scheve mond

http://www.lalan.nl/Rendahl_Lalan.html

Hij had een goed karakter alleen wat klein, dat was wel weer jammer.

JSpringer
Berichten: 63
Geregistreerd: 25-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 18:42

Vorig jaar nog bij Wolfgang zelf geweest, staat op stal de Lange Vos van Leo Langelaar. En ik moet zeggen wat ziet die hengst er nog top uit zeg voor zijn leeftijd. En hij is ook echt superlief.

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 20:17

Wij hebben een Wolfgang op stal staan, langgelijnd paard dat heel netjes kan springen. Mijn vriend gaat hem uitbrengen.
Paard heeft wel een heel erg vrolijk karakter, soms wat TE als je het mij vraagt!!! Hij heeft bovendien 1 maanoog, ziet er heel apart uit...en altijd de oortjes naar voren!!!!

Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 21:50

Hallo,

Ook ik heb een Wolfgang: een vosmerrie van 11 jaar. Goed gebouwd, een heel mooi koppie, fijne springer en kan verder best gaan.
Het is een aparte: dominant in de wei, daar is ze de baas maar op stal schaapmak. Geen allemansvriend overigens.
Ze is echter niet zo groot, 1.57m Huilen !

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 23:20

Het tweede veulen van B'elanna is een Wolfgang. Hij is inmiddels drie. En omdat Tequiro (Wolfgang x Vasco) zijn moeder heeft gedekt, heeft dat veulen (Wizkid) dus Wolfgang als opa Knipoog

Ik moet zeggen: de Wolfgangbouw is bij zowel Tequiro als Wizkid doorgekomen. Maar het coole eigenwijze karakter hebben ze van moederskant (die dat weer van Amor heeft) Knipoog

Shazney

Berichten: 44
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 23:51

Awh... Wolfgang Haha! . Hebben ik vaak een hele fijne aan gehad bij de stallen waar ik heb gereden. Ik heb er zelf 4 gereden. De eerste op de eerste stal: vos met 3 witte beentjes en een grote witte bles, 1.62m, waar ik een ontzettend goede herinnering aan heb en de tweede donker bruin met 4 witte beentjes en een grote bles, 1.66m groot geloof ik. De eerste was klein en sjiek gebouwd, kon ontzettend goed springen en dressuur zat er ook wel goed in. De tweede was wat lomper gebouwd, maar dat komt misschien door de opa, namelijk Voltaire. Maar ook deze kon goed springen en dressuren.
En ik ook 2 Wolfgangs op een andere stal gereden. De eerste heb ik niet lang gereden, maar zoals ik me 'm herinner was ie nogal sckrikkerig en een beetje dom, als ik het zo mag noemen. Hij was donkerbruin met een smalle bles en een half witbeentje rechts achter. Hij was best groot, waarschijnlijk rond de 1.78m. Dit was echt een dressuur paard, maar springen kon ie waarschijnlijk ook wel! De tweede was een hittepetit, mooi bruintje, heel klein 1.59m, maar super springen, iets te heet voor dressuur.
Al bij al vind ik het super fijn bloed en mag er best een Wolfgang bij mij op stal komen zometeen *LOL* .

Groetjes, Shazz

Shazney

Berichten: 44
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 23:57

Oh en trouwens... De opa, Maykel, vind ik ook heel leuk. Ik heb er een gereden, donkerbruin, klein (1.55m) met een ontzettend brede hals, maar verder geen aftekeningen. Ik vond 'm super leuk en heb er toen voor het eerst (voor mij dan) 1.30 mee gesprongen. De vrouw van de baas had 'm voor mij gereden en die vond er niks aan omdat ie zoveel op geluid reageerde. Maar dat vond ik helemaal niet, ik kon er gewoon over al mee naartoe rijden en alles mee doen wat ik maar wou.

Maar genoeg geschreven voor vanavond. Veel plezier met je paardje iig. Ik vind dat je een hele leuke keuze heb gemaakt!

Shazney

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 09:32

Ik heb een nakomeling van Whinny Jackson (v. Wolfgang) x Ixion
Een 3 jarige bruinschimmelruin van 1.66.
Hij ziet er uit als een bloedpaard en kan zeer snel zijn.
(laatst bij de hoefsmid schrok hij, ik knipperde met mijn ogen en hij stond achter me) Voor de rest is hij super lief en nuchter met een groot vertrouwen in de mens. Maar dat kan ook door zijn opvoeding komen.
Voor foto's zie link in profiel.

hillary6
Berichten: 176
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 10:10

heeej ik heb ook een nakommeling van wolfgang
ik heb een wolfgang Xlincoln hij is superfijn om mee te springen
en springt ook overdreven hoog .
verder is ie bruin en is een merrie
ze is ook wel makkelijk

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 17:42

bij kraamstal staan foto's van Wizkid. Kind van B'elanna (Vasco x Ecrasiet) en Tequiro (Wolfgang x Vasco). Ik vind dat hij qua uiterlijk op vader lijkt. Het fijne eigenwijze Amorkaraktertje heeft hij toch echt van moeder (en een beetje van vader).

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 19:14

Er staan van Wolfgang zelf hele mooie foto's op www.arnd.nl

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 23:31

Ik heb een kleinzoon van Wolfgang.
het is een zoon van Whinny Jackson.

Een vos van 1.65m zeer lief karakter en 1 wit hoefje.