wie kent een van deze paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

wie kent een van deze paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 16:54

Aangezien ik pas geleden de officiele papieren van mijn paard heb gekregen, deze vraag:

Wie kent er een aantal hiervan:

Ladykiller xx (waarvoor staat xx Verward
Cor de La Bryère
Baccarat ox
halma ox
Amagun
Nucari
Nut ox
Topol ox
Pobeditel ox
Almiro
G. Ramizo Z



Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. maar het gaat dus vooral om de hengsten...

alvast bedankt.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 19:07

xx staat voor engelse volbloed Haha!

Cor de la Bryere

Cor de la Bryere heeft een grote invloed gehad in de holsteinse fokkerij. Na de tweede wereldoorlog kruiste men meer met engelse volbloeden en later Anglo-Normandiërs ter veredeling van het ras.

Cor de la Bryere, in 1971 in Frankrijk aangekocht door het Holsteiner Verband en 't zelfde jaar in Elmshorn gekeurd, mag zeker als de grootste stempelhengst van Holstein beschouwd worden.

De buitengewone eigenschappen van deze hengst, z'n geweldige springvermogen evanals z'n ruime galop, vererfde Cor de la Bryere aan z'n nakomelingen. Zo is 't niet verwonderlijk dat vele van z'n zonen en dochters in de internationale springsport terug te vinden zijn.

Afbeelding

Rantzau xx x Lurioso (A.N.)

Baccarat ox (ox staat voor Arabische Volbloed)

Baccarat is op 22 juni 1967 geboren. Zijn vader is Halma ox en zijn moeder Nakis ox. Hij is voskleurig en heeft een stokmaat
van 1.51m. Hij is goedgekeurd bij het AVS en verder erkend door NRPS, KWPN en Welsh.
Helaas is hij inmiddels gestorven hij is ongeveer 32 jaar geworden. Zijn oude dag heeft hij doorgebracht op de Nieuwe Heuvel
in Lunteren daar is hij een natuurlijke dood gestorven in zijn eigen stal.
Op zijn oude dag kon hij nog aardig gek doen in de bak maar hij had ook wat oude mannen kwaaltjes, hij was stram en had staar
aan 1 oog maar hij heeft nog gedekt tot zijn 31ste jaar.

Afbeelding

halma ox

Vader van Baccarat ox. Heb ik verder niks over kunnen vinden.

Amagun

Bachelor NH is een zoon van de Landgraf I zoon Burggraaf, die zelf goed gepresteerd heeft. De moederlijn is interessant opgebouwd. Allereerst treffen we de stermerrie Flair aan. Deze dochter van de Arabische Volbloed hengst Baccarat komt op haar beurt weer uit de stermerrie Sabine (zelf Z-dressuur) van de Trakhener Amagun.

Nucari

Kon ik niks over vinden

Nut ox

Vader van:

- Farahnaz du Bois
Afbeelding
Farahnaz Du Bois

Afbeelding
Nut ox

Topol ox

v. Priboj ox verder vond ik niks

Pobeditel ox

Afbeelding
Vond ik verder geen info van

Almiro

Grootmoeder Fedoline (Almiro) presteert zelf verdienstelijk in de duitse springsport.

Ik moet nu gaan eten. Doe Ramiro starks wel even. Ik hoop dat je er wat aan hebt! Knipoog Haha!

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 19:43

ohhh, super! Leuk, plaatjes van familie van mijn knol! Echt superbedankt!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 20:23

Info G. Ramiro Z:

G. Ramiro Z 294 Stb (ex 3895 Holst, 1745 PH Westf)
Rijpaardtype
Geboren: 30-04-1965
Kleur: Bruin
Stokmaat: 1.75 m
Pijpomvang: 23 cm

Verrichting 1980
Karakter 9
Stalgedrag 9

Fokker C. Frh. van Nagel-Doornick, Gest. Vornholz, Ostenfelde (Westf), BRD

Raimond Holst x Valine H van Cottage Son xx x Holle H van Logenschlieszer x Ilona van Favorit x Olga van Wahnfried

Stam 776

Verrichting 1968 Westercelle (BRD)
Puntentotaal 27,55; geen strafpunten; plaatsing 1e van 25 deelnemende hengsten.

Stalrapport Ermelo 1980; 21 dagen
Zeer attente, Intelligente, zelfverzekerde hengst. Goed humeur, vriendelijk, gehoorzaam en speels. Heeft beslagen aan onderzoek deelgenomen. Heeft zowel aan de hand als onder het zadel beweging gekregen. Toonde daarbij looplust en grote bereidheid om zich te presenteren. Toonde plezier in het werk, vooral nadt hij ander beslag had gekregen. Stalgedrag zeer rustig. Zeer gemakkelijk te verzorgen. Eet goed. Heeft zich gedurende het gehele onderzoek zeer evenwichtig en waardig gedragen.
Bij aankomst stijf en kreupel. Dat verergert gedurende de eerste dagen van het onderzoek. Op 02-04 daarvoor behandeld, waardoor enige verbetering is opgetreden. Op 09-04 therapeutisch hoefbeslag gekregen, waarna stijfheid en kreupelheid zijn verdwenen.

Afstammelingen 1981 (veulens)
In doorsnee was de ontwikkeling van de veulens goed. In typpe was er enige variatie. Enerzijds waren er beknopte exemplaren die nauwelijks voldoende rijtypisch gebouwd waren. Anderzijds werden ook groepen getoond met voldoende rijpaardpoints. Deze veulens waren veelal geboren uit moeders die zelf voldoende ras, soort en kwaliteit hebben. De hoofden waren goed gevormd en droog, maar soms iets lang. Opmerkelijk was het wakkere oog bij veel veulens. De halzen waren verschillend. Een iets diep uit de borst komende hals was vrij algemeen, terwijl bij de geprikte veulens de arme bespiering van de hals opviel. Bij de uitgezochte veulens was de bovenlijn van de hals veelal correcter. De rug was meermalen lang en gezonken, de lendenpartij was goed. Bij de geprikte veulens was de schouder dikwijls recht, bij de andere groepen was dat beter. De schoft liep doorgaans goed ver door. Bij de geprikte veulens was de croupe ook korter dan bij de uitgezochte exemplaren. De stand van het voorbeen was dikwijls steil, in enkele gevallen was er ook sprake van een holle stand. Ook een insnoering onder de voorknie kwam nogal eens voor. Het achterbeen was zeer dikwijls lang en sterk gehoekt. Hoewel de spronggewrichten vaak voldoende ruim waren gebouwd, viel toch meermalen een minder goed gevormd spronggewricht op. De stap had doorgaans wel voldoende ruimte, maar kon toch overtuigender, waarbij vooral meer kootvering gewenst zou zijn. In draf waren ruimte en balans goed met doorgaans een goed gebruik van het achterbeen. In beweging maakten de veulens zich dikwijls ook mooier. Enkele veulens misten in beweging de regelmaat. Bij het besluit om de hengst voor de fokkerij te handhaven is mede in overweging genomen de eigen prestaties van de hengst in de sport en die van zijn nakomelingen in sport en fokkerij.
Getoond: 38 veulens uit 221 dekkingen.

1983 tevens goedgekeurd door NRPS: Ramiro NRA Stb 81.45

1987 prestatiehengst (NRPS)

Keurverklaring 1989
Hoge index voor zowel springen (138) als dressuur (122), terwijl de stamboekrapportages aantonen dat hij ook in staat is exterieurmatig verbeteringen aan te brengen.

Preferentverklaring 1991
De hengst G. Ramiro Z heeft het preferentschap ontvangen, het hoogste predikaat dat een hengst kan ontvangen en uitsluitend weggelegd voor die vaderdieren die als uitdrukkelijke stempelhengsten kunnen worden aangemerkt. Bij deze hengst is daarvan zeer duidelijk sprake. Zowel wat exterieurvererving betreft als het verhogen van het prestatieniveau in de fokkerij is zijn positieve invloed evident. Met een springindex van 147 punten (bij een extreem hoge betrouwbaarheid van 93%) en een dressuurindex van 119 punten (bij een betrouwbaarheid van 86%) is zijn prestatievererving onomstotelijk vastgesteld.
Daarenboven kan hij bogen op een lange lijst internationaal presterende sportpaarden. Met een lange reeks goedgekeurde zonen, zowel in Nederland als elders. 205 ster- en 51 keurmerries (waarvan 27 met een IBOP A of AA) uit een geregistreerd aantal stamboekmerries van 375 is ook zijn belangrijkste bijdrage in het kader van de exterieurvererving onderbouwd.

Uit: Het complete hengstenboek (RBI)

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 02:17

super allemaal
Ik ben jullie heeeel dankbaar! Ik wist weinig over Baloe's afstamming....
En nu weet ik wat meer!
Super bedankt!

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 16:10

Jullie vergeten helemaal ladykiller xx te bespreken. Haha!
Ladykiller leefde van 1961-1979 en mislukte als renpaard waarna hij dekte in holstein, duitsland. Zijn beroemdste nakomeling is Landgraf I die weer de vader is van o.a. Burggraaf en Libero H.


http://www.dmtc.com/pedigree/tmp/189530.734331112661497.php

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 20:21

tanx Haha!
dus ladykiller heeft als renpaard niks tot weinig gepresteerd? Hoe kan hij dan zo'n goeie dekhengst zijn?

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 22:34

machie schreef:
tanx Haha!
dus ladykiller heeft als renpaard niks tot weinig gepresteerd? Hoe kan hij dan zo'n goeie dekhengst zijn?


Haha! Apart wel ja. maar hij heeft voornamelijk springpaarden gefokt en die hoeven niet zo hard te lopen. denk ik Verward

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 01:22


Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-03 16:03


Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 16:27


Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-03 16:29

bedankt!
Daar stond ook nog meer info van burggraaf op!