Clinton nakomelingen karakter/exterieur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
robertjong
Berichten: 227
Geregistreerd: 02-02-09

Clinton nakomelingen karakter/exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-10 19:44

Wie heeft er een nakomeling van Clinton(v. Corrado I team Nijhof) of wie weet iets of heeft
een mening over zijn nakomelingen.

Wat voor exterieur en karakter vererft hij?
Flimpjes en foto's zijn van harte welkom.


robertjong
Berichten: 227
Geregistreerd: 02-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-10 21:44

heeft er dan niemand een clinton nakomeling?

merelhof
Berichten: 564
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:27

hey Robert, in belgië lopen er wel wat rond om evidente redenen. Ugano site kan je eens bekijken. Op de site van dirk demeersman vond je er een paar. En natuurlijk cornet oblensky. Het is super kwaliteit. En zoals altijd met super kwaliteit hebben ze karakter. Kwaliteit en karakter gaan nu eenmaal hand in hand :D

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31281
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Clinton nakomelingen karakter/exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 02:59

FB -> F-AM

Drachtig 2024: Overa x Willem Normandi 331 dgn / Nina x Vaderland 274 dgn (17-4)

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:32

de Clinton's die ik hier in de LRV zie lopen zijn meestal toch vrij te doen qua karakter, mss niet dé simpelste, maar pakken makkelijker te rijden dan de pappie zelf!

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

vancky2005

Berichten: 717
Geregistreerd: 26-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:35

Clinton heeft geen te goede reputatie wat karakter betreft. Ook de nakomelingen zijn niet gemakkelijk te rijden of zadelmak te maken en redelijk gevaarlijk in de omgang. Ik heb het niet zelf ondervonden maar weet het van mensen die er ervaring mee hebben.
Ze hebben wel springtalent in overvloed maar je moet er weg mee kunnen.

Paarden zijn mijn kracht om het leven vol te houden, mijn bron van liefde.

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 13:57

Mijn merrie is niet de simpelste en toch hebben we 2 jaar terug ook voor Clinton gekozen ..en ik kreeg verleden jaar een schitterend merrieveulen ..en qua karakter : TOP ..ik kan er niets negatiefs over zeggen ..
ik heb op de landelijke wedstrijden eerlijk gezegd ook al een paar heel normale Clinton's gezien ..die groot en traag waren : slagschepen dus ..omdat hij imo ook vaak genoeg verkeerd wordt aangepaard ..ik denk dat je hem best op rittige , bloedgemaakte merries gebruikt ..( daarom dat het zo goed met Heartbreaker type merries matched )zodat ie enkel vermogen moet toevoegen ...omdat de hengst zelf een beetje een Corrado mond heeft en tussen de hindernissen af en toe bokt wordt hij al gauw als gevaarlijk bestempeld :roll: >;) dat vind ik nu zo'n dummy opmerkingen ..mensen die dagelijks met sportpaarden en springsport bezig zijn maken zulke loze opmerkingen niet
paar uitschieters zijn imo
Cornet olomensky
Vivaldo vh Costersveld
Eldorado vd zeshoek
Utrillo
Upsilon
Ugano site
Adonis
Aibo...

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:53

Citaat:
Cornet olomensky
Vivaldo vh Costersveld


2x hetzelfde paard...

Ik heb Clinton dingen zien doen waarbij ik niet meer durfde kijken... dus een simpele was het niet, maar eens aan de gang... superpaard!

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:01

beetje beter opletten ..is niet hetzelfde paard ..Cornet = Windows van het Costersveld ..VIvaldo loopt onder Jessica Kuerten
de ene is wit de andere bruin :+
Afbeelding
Afbeelding
wel van dezelfde fokker dus !!!

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:50

oeps, mes excuses :)
idd, cornet is 11, dus is idd Windows :)

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

eilander

Berichten: 3219
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Terschelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:52

robertjong schreef:
Wie heeft er een nakomeling van Clinton(v. Corrado I team Nijhof) of wie weet iets of heeft
een mening over zijn nakomelingen.

Wat voor exterieur en karakter vererft hij?
Flimpjes en foto's zijn van harte welkom.

Top hengst!
Ik zit over zijn karakter niet heel erg in.
Misschien zijn het geen amateurspaarden maar de beteren zijn over het algemeen niet de makkelijksten.
Juist dat karakter geeft ze de mogelijkheid om tot het uiterste te gaan.

April 2024 Carrera x Zirocco blue
Juni 2024 Dallas VDL x Quabri de l'sle

hedwig111
Berichten: 113
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: limburg belgie

Re: Clinton nakomelingen karakter/exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:14

Het zijn mooie maar erg vervelende paarden!!!Heel erg moeilijk om te rijden.En daarbij komt nog dat het sperma van Clinton tot nu van een erg slechte kwaliteit was de laatste drie seizoenen.

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:45

hedwig111 schreef:
Het zijn mooie maar erg vervelende paarden!!!Heel erg moeilijk om te rijden.En daarbij komt nog dat het sperma van Clinton tot nu van een erg slechte kwaliteit was de laatste drie seizoenen.

nou wat een kul schrijf jij hier neer zeg !!
het sperma is net super ..de meeste merries zijn gewoon in één keer drachtig met vers sperma zo ook die van ons
Een groot deel van Corrado nakomelingen heeft dat typische mondje waardoor ze iets moeilijker zijn voor een gewone ruiter ..een ruiter met gevoel in de vingers heeft daar weinig problemen mee ..

hedwig111
Berichten: 113
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: limburg belgie

Re: Clinton nakomelingen karakter/exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:01

Sorry,heb in 2007 en 2008 geen enkele merrie drachtig geweten van Clinton.Zo wel diepvries als vers,en dan spreek ik toch over een 15-tal.En wat betreft dat vervelend zijn,kijk maar eens naar de deelnemers en de resultaten van de cyclus jonge paarden in Belgie.Hoeveel Clintons vind je? En je gaat me toch niet vertellen dat er geen jonge Clintons zijn.

eilander

Berichten: 3219
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Terschelling

Re: Clinton nakomelingen karakter/exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:09

Bedoel jij niet Cornet obolensky?

April 2024 Carrera x Zirocco blue
Juni 2024 Dallas VDL x Quabri de l'sle

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:18

Jij hebt zeker via VD Heffinck gedekt :7 :x :x Mijne in één keer drachtig en zo ook bij de meeste fokkers die ik erover heb aangesproken ..waarom zou je trouwens diepvries gebruiken als de hengst uit de sport is en gewoon met vers dekt ?
ze zijn gevraagd en vertrekken snel naar het buitenland ..vind je trouwens de cyclus DE graadmeter ??
hoeveel van die top 10 4-5 en 6- jarige zie je later terug als het echte werk begint ?

eilander

Berichten: 3219
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Terschelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:45

Via of met vd Heffinck! :D

April 2024 Carrera x Zirocco blue
Juni 2024 Dallas VDL x Quabri de l'sle

hedwig111
Berichten: 113
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: limburg belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 01:35

besita schreef:
Jij hebt zeker via VD Heffinck gedekt :7 :x :x Mijne in één keer drachtig en zo ook bij de meeste fokkers die ik erover heb aangesproken ..waarom zou je trouwens diepvries gebruiken als de hengst uit de sport is en gewoon met vers dekt ?
ze zijn gevraagd en vertrekken snel naar het buitenland ..vind je trouwens de cyclus DE graadmeter ??
hoeveel van die top 10 4-5 en 6- jarige zie je later terug als het echte werk begint ?


Ik weet enkel dat de cyclus nog altijd een belangrijke markt van jonge paarden is en dat een leuk springende jonge Clinton zeker een kandidaat-koper zal vinden.
Ik weet ook dat er een hele reeks jonge Clintons in ons land-Belgie nl.- aanwezig zijn.
Waarom zie je ze dan haast niet?

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:31

Hoeveel zie je er ondertussen in de top lopen?
Dat zegt volgens mij voldoende...
Veel jonge Andiamo's zal je ook niet zien, maar in de top lopen ze wel mee...

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 13:44

hedwig111 schreef:
Waarom zie je ze dan haast niet?

misschien moet je een bril aanschaffen ;)
ik noem er 3 willekeurig waar ik een grote toekomst in zie
Eldorado vd zeshoek
Ugano sitte
Ensor vd Heffinck

en handel in de cyclus laat me niet lachen .. 8-) 5-10 jaar terug ja

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:00

besita schreef:
hedwig111 schreef:
Waarom zie je ze dan haast niet?

misschien moet je een bril aanschaffen ;)
ik noem er 3 willekeurig waar ik een grote toekomst in zie
Eldorado vd zeshoek
Ugano sitte
Ensor vd Heffinck

en handel in de cyclus laat me niet lachen .. 8-) 5-10 jaar terug ja


Die Ugano kan me echt niet bekoren:
http://www.youtube.com/watch?v=NepNcm8w73g

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:45


Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:38

s0173957 schreef:
Kijk dan ff hier naar en kom dat nog eens zeggen...

http://www.dirkdemeersman.be/?lang=nl&nav=med

klikken op » 29/12/2009 Ugano Sitte - Mechelen '09. (film)


Even erg als andere video. Paard kan alleen vermogen toevoegen als hengst. Je levert fors in op rittigkeit. Hij galoppeert alleen maar in zijn te lage tempo en de eerste video laat zien dat je hem niet in de mond moet zitten. Een prof als Demeersman zal er wel een trucje op hebben gevonden, maar de amateur heeft niets aan zo'n paard.

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

LecyTinker

Berichten: 6578
Geregistreerd: 05-03-05
Woonplaats: Op een bergje in België

Re: Clinton nakomelingen karakter/exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:49

Ik heb clinton gezien als 2 jarige en als 3 jarige en ik hoorde precies dezelfde verhalen dat het een extreem moeilijk paard was. En toch heb ik het dus altijd 1 van de meeste geweldige paarden gevonden die er rondlopen (Saros is er ook een van).
Ik denk dat Clinton nakomelingen erg goed vallen bij ruiters die van dat type paard houden. Clinton is een erg sterk paard in karakter en denk dat hij bewezen heeft dat hij ontzettend veel in huis heeft en doorgeeft.
Upsilon en utrillo gezien als 2 jarige en 3 jarige en die waren een heel stuk makkelijker. Dus voor een juiste combinatie (merrie) en een juiste rijdcombinatie (paard en ruiter) denk ik dat het een uitzonderlijk paard is.
Ben bij hem in de box geweest en het is echt geen verkeerd paard, alleen pittig onder het zadel.

Ben tot nu toe nog te lui geweest om m'n profiel aan te passen, maar dat komt nog wel!

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:08

deze heeft ook geen kwaliteit zeker :+

http://www.youtube.com/v/QdSU9B4pp4I
http://www.youtube.com/watch?v=1elVw3S803s

Ustina ( Clinton x Parco)

Excuseme ..je haalt een video van een 3 jarig paard te voorschijn ..moeten ze dan al super rittig zijn?..dat hij je niet kan bekoren is andere koek maar het paard heeft in mijn ogen toch wel kwaliteit
hier als 4 jarige met zijn hengstenhouder ..een dikke amateur die zelfs nog niet in de juiste galop kan rondsturen ..ik kom ze niet elke dag tegen hoor ..ga maar eens een hele dag vierjarigen in parcours kijken
http://www.youtube.com/watch?v=ZV5XhNYjBXk

en dan als 5 jarige ..terug met zijn eigenaar ..en je ziet hier toch best al een verschil ..hij kan hem netjes sturen , keertje terugrijden ed
http://www.youtube.com/watch?v=k1SrCn5B1Pw



dit is trouwnes mijn Clinton veulen
http://i277.photobucket.com/albums/kk68 ... 1245963695
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 17-01-10 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: video en foto in link gezet


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pantykous en 123 bezoekers