Clinton nakomelingen karakter/exterieur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
dots83

Berichten: 874
Geregistreerd: 30-06-09
Woonplaats: Lelystad

Re: Clinton nakomelingen karakter/exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:46

is voor de fokkerij wel supergoed natuurlijk! :D Moet eerlijk zeggen dat de nakomelingen ook wel goed lijken hoor. maar die merrie zelf lag mij niet zo....oudste is een Quidam de Revel hengst, wordt 4 en gaan we zadelmak maken...we zullen zien! tnx iig!
uit welke lijn komt je merrie???


robertjong
Berichten: 227
Geregistreerd: 02-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-10 23:29


dots83

Berichten: 874
Geregistreerd: 30-06-09
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:38

_/-\o_ knappe merrie!
Heeft Frits haar gereden? Die is hier wel eens geweest voor de koeien :)
Maarre, zeer intressante lijn! zeker de moeite waard om een goede hengst op te zetten. ( al eens aan Plot Blue gedacht trouwens?? )

robertjong
Berichten: 227
Geregistreerd: 02-02-09

Re: Clinton nakomelingen karakter/exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-10 23:46

ja plot blue heb ik inderdaad over nagedacht, maar ook diepvries en nog weinig bekend over zijn nafok. Afgezien daarvan probeer ik een veulen per seizoen te fokken en moet ik dus fokken met het oog op fokkerij en sport

dots83

Berichten: 874
Geregistreerd: 30-06-09
Woonplaats: Lelystad

Re: Clinton nakomelingen karakter/exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:53

1 van onze merrie krijgt rond 1 juni een van de eerste veulens van Plot Blue. Volgens mij heeft hij vorig jaar voor het eerst pas gedekt. ( ong. 40 merries in Europa) Sperma was goed trouwens, in 1 keer dekken klaar. Ik laat wel weten wat het geworden is.... alhowel we dat pas over een jaar of 6 weten natuurlijk :D

Umeo
Berichten: 2218
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:18

robertjong schreef:
ja plot blue heb ik inderdaad over nagedacht, maar ook diepvries en nog weinig bekend over zijn nafok. Afgezien daarvan probeer ik een veulen per seizoen te fokken en moet ik dus fokken met het oog op fokkerij en sport


Plot Blue is ook maar beperkt beschikbaar. Je moet maar eens surfen naar de website van stal Burgers. Enkel de 20 beste merries van Nederland & België komen in aanmerking (wordt dus een selectie gedaan en enkel 20 merries worden gedekt). De kans is dus erg klein dat je hem kan gebruiken. Erg jammer want ik had hem ook wel op mijn knolletje willen zien :9

Umeo
Berichten: 2218
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:19

dots83 schreef:
1 van onze merrie krijgt rond 1 juni een van de eerste veulens van Plot Blue. Volgens mij heeft hij vorig jaar voor het eerst pas gedekt. ( ong. 40 merries in Europa) Sperma was goed trouwens, in 1 keer dekken klaar. Ik laat wel weten wat het geworden is.... alhowel we dat pas over een jaar of 6 weten natuurlijk :D


Hoe ben jij dan aan sperma gekomen als ik dat vragen mag? Dit staat op hun website:

"Only available by frozen semen.
For TheNetherlands and Belgium only available through Burgers Stables.

A total of 20 mares from Belgium and TheNetherlands can be bred to Plot Blue in 2010.
Only the most interesting mares offered will be accepted to breed with Plot Blue."

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:29

Vind Clinton een geweldige en vooral vermogende hengst.

Ik heb een tijdje voor mensen gereden die ook een keer met Clinton gefokt hebben, Clinton x Concorde x Zeoliet.

Was een goddelijk beest! Een plaatje en ook een lief beest! Is in Borculo op de veiling verkocht.

http://www.veulenveilingborculo.nl/2004 ... oto/16.jpg

dots83

Berichten: 874
Geregistreerd: 30-06-09
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:32

Umeo schreef:
Hoe ben jij dan aan sperma gekomen als ik dat vragen mag? Dit staat op hun website:

"Only available by frozen semen.
For TheNetherlands and Belgium only available through Burgers Stables.

A total of 20 mares from Belgium and TheNetherlands can be bred to Plot Blue in 2010.
Only the most interesting mares offered will be accepted to breed with Plot Blue."



We hebben een van de intressantere merries ;)
Maarre, deze merrie zou ook wel in aanmerking komen hoor, lijkt me geen probleem!

robertjong
Berichten: 227
Geregistreerd: 02-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-10 20:54

ik heb ontzettend veel geluk gehad dat we onze molga merrie hebben kunnen kopen. De merrie zelf heeft 1.50 gesproken met Albert Zoer. Volle broer heeft grand prix gesproken met Micheal Whitaker. Volle zus heeft de kwpn hengst Placido(v. Animo) en AES hengst Senator VDl(v. Corland 1.60 m) gegeven.
Deze directe moeders hebben meer dan 30 NSP en ISP paarden gegeven. Bijna vier prestatiemerries op een rij. De molga stam is een van de beste sportstammen van Nederland. Ik denk dat ik nooit meer zou goede merrie zou kunnen kopen.

Qua hengstenkeuze blijf ik bij diepvriessperma van Ramiro en anders vers sperma van de hengst Clinton.
Voorlopig is ik alleen werken met bewezen hengst en proberen goede sportpaarden te fokken.

dots83 schreef:
Umeo schreef:
Hoe ben jij dan aan sperma gekomen als ik dat vragen mag? Dit staat op hun website:

"Only available by frozen semen.
For TheNetherlands and Belgium only available through Burgers Stables.

A total of 20 mares from Belgium and TheNetherlands can be bred to Plot Blue in 2010.
Only the most interesting mares offered will be accepted to breed with Plot Blue."



We hebben een van de intressantere merries ;)
Maarre, deze merrie zou ook wel in aanmerking komen hoor, lijkt me geen probleem!

badtothebone
Berichten: 364
Geregistreerd: 06-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:55

Is er nog veel Ramiro dan?
Clinton is top!

robertjong
Berichten: 227
Geregistreerd: 02-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-10 21:06

wast ik heb begrepen zijn er nog ongeveer 20 rietjes ramiro, een aantal daarvan heb ik kunnen kopen. Ik hoop nog een merrieveulen te kunnen fokken om de fokkerij mee voor te zetten. Lukt dat niet dan gaan we de merrie dekken met clinton


badtothebone schreef:
Is er nog veel Ramiro dan?
Clinton is top!

badtothebone
Berichten: 364
Geregistreerd: 06-05-06

Re: Clinton nakomelingen karakter/exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:44

spannend!

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:00

badtothebone schreef:
Is er nog veel Ramiro dan?
Clinton is top!

;) :D

robertjong
Berichten: 227
Geregistreerd: 02-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-10 22:49

mijn voltaire x nimmerdor merrie is inmiddels dragend gescand van Ramiro.

Super trots en gelukkig op/met de merrie.

davy
Berichten: 158
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 01:46

robertjong schreef:
mijn voltaire x nimmerdor merrie is inmiddels dragend gescand van Ramiro.

Super trots en gelukkig op/met de merrie.


Proficiat. Ik hoop volgende week het bericht te krijgen van Nijhof dat mijn Haertbreaker vol is van Clinton :D

mensen met paarden hebben hemel op aarde maar als ze sterven valt er niets te erven

hap
Berichten: 178
Geregistreerd: 12-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:46

Interresant dit topic mijn merrie is ook geinsemineerd onlangs met Clinton ik wilde eigenlijk fokken met Baloubet du Rouet maar op laatste moment door omstandigheden toch anders besloten.
Mijn merrie heeft de afstamming Raphaelx Gardesternx Gotthard ik wilde een bewezen springhengst op mijn merrie om straks door te kunnen fokken. Ik hoop op een merrieveulen om mee door te fokken maar denk dat als ze dragend is het een hengstveulen word.

Mocht het een hengstveulen worden dan is deze voor de verkoop kan moeilijk alles aanhouden.

Hoop alleen wel op een beetje goed karakter mijn merrie is in omgang superbraaf
alleen om te rijden geen gemakkelijke. Komt inderdaad denk ik omdat ze meer in haar mars heeft dan ik. :o

dots83

Berichten: 874
Geregistreerd: 30-06-09
Woonplaats: Lelystad

Re: Clinton nakomelingen karakter/exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:08

Gefeliciteerd met je drachtigheid!
@ Davy wij hebben ook net een merrie weggebracht naar Nijhof maar dan voro Heartbreaker :D

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 22:26

davy schreef:
Proficiat. Ik hoop volgende week het bericht te krijgen van Nijhof dat mijn Haertbreaker vol is van Clinton :D


Dat is een combi die ik dan van wat ik weet op karakter niet uit had gezocht, hoe kijk jij daartegenaan? :)

(zegt de sukkel die zich een Wallenberg op een Animo heeft laten aansmeren :D )

davy
Berichten: 158
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 23:50

WowAmigo schreef:
davy schreef:
Proficiat. Ik hoop volgende week het bericht te krijgen van Nijhof dat mijn Haertbreaker vol is van Clinton :D


Dat is een combi die ik dan van wat ik weet op karakter niet uit had gezocht, hoe kijk jij daartegenaan? :)

(zegt de sukkel die zich een Wallenberg op een Animo heeft laten aansmeren :D )


Jammer genoeg nog niet vol ;( .

Wat de keuze betreft. In mijn ogen zijn er niet echt moeilijke paarden zolang je ze maar in waarde laat, wat wel betekent dat je deze paarden dikwijls op een andere manier moet behandelen dan het gros van de paarden maar zolang je dat doet zijn er geen problemen. Het probleem stelt zich echter vaak dat de eigenaar of ruiter zijn "systeem" niet wil aanpassen en deze paarden verzetten zich dan nog al eens gemakkelijk waardoor ze dan als onhandelbaar bestempeld worden.

In mijn ogen zijn het juist ook deze "karakterpaardjes" die de top kunnen bereiken en dat is uiteindelijk mijn fokdoel ;)

mensen met paarden hebben hemel op aarde maar als ze sterven valt er niets te erven

dots83

Berichten: 874
Geregistreerd: 30-06-09
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 09:36

WowAmigo schreef:
davy schreef:
Proficiat. Ik hoop volgende week het bericht te krijgen van Nijhof dat mijn Haertbreaker vol is van Clinton :D


Dat is een combi die ik dan van wat ik weet op karakter niet uit had gezocht, hoe kijk jij daartegenaan? :)

(zegt de sukkel die zich een Wallenberg op een Animo heeft laten aansmeren :D )



Wat vind je mis met Wallenberg? Domme kop maar wel echt getallenteerd paard!

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 09:46

Er is helemaal niks mis met Wallenberg ;-), alleen is ie mij in het bijzonder aangeraden omdat ie zo braaf zou zijn en de geluiden die ik op dat front nu van hem hoor zijn dan weer niet zo fraai, haha.

Maar, wat Davy beschrijft dat klopt, ik heb dus zelf een Animo merrie waar hetzelfde voor geldt, die moet je niet beledigen en ook niet proberen met je domme kop het sterkste te zijn. Als je haar vertrouwen hebt kan je er mee lezen en schrijven. (eehhh, behalve als je " buitenrit" probeer te schrijven :D )

Ik heb een tweejarige van Wallenberg en ik krijg nu dus veel reacties van "oei..." dus daar schrik ik dan wel een beetje van, ben maar een amateur en op een hele bewerkelijke zit ik ook niet te wachten :) . Alhoewel, wat ik nu van hem gezien heb klopt het wel met wat davy dus schrijft, met beleid en vertrouwen werken en dan doet ie het wel. Niet overvallen zoeentje.

Heb dus ook een jaarling van Diabeau en die heeft dat "kantje" weer niet.

dots83

Berichten: 874
Geregistreerd: 30-06-09
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 10:00

aha oke ik snap het. Het wil niet altijd alles zeggen natuurlijk, wij hebben 2 contendro2's zie 3kwart famillie zijn. 1 is superbraaf, de ander een draak, maar met beleid is het te doen :D

Maar zo hebben wij onze Namelus merrie die vrij spooky was uiteindelijk toch niet met Calido gedekt want die staan ook bekend om hun spooky karakter. Als 3 jarige leek die merrie echt een schijtbok, bang voor alles enzo, en nu is ze L springen en heeft nog noit ergens voor gestopt dus ja....eigenlijk is ze nu superfijn zelfs :D

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 10:35

Ja ken het, die Animo merrie werd ik ook voor gewaarschuwd, want Animo...

Was het braafste paard dat ik zadelmak heb gemaakt en ondanks dat ze niet zo heul soepel is liep ze toch braaf het Z in. Werklust voldoende!

Heb 1x geprobeerd haar te overbluffen met dat buitenrijden. Heeft ze me wel afgeleerd :D

femmyxs

Berichten: 26
Geregistreerd: 19-05-10
Woonplaats: hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 11:56

leuk dus jou merrie is drachtig van clinton.
ik heb zelf nu bijna 3 jaar geleden een veule gefokt van clinton het is een super mooi beest zit wel een kop op maar heb er wel zin in . volgende maand komt ze terug naar mij . clinton x indoctro AfbeeldingAfbeelding heb er veel zin om er mee aan de gang te gaan


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Axel_Valerie, noor14 en 71 bezoekers