Clinton nakomelingen karakter/exterieur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
eilander

Berichten: 3218
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Terschelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 16:41

Klein showbinkje!!! :D
Die kleine Clinton.
Gaaf dier!

April 2024 Carrera x Zirocco blue
Juni 2024 Dallas VDL x Quabri de l'sle


Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Re: Clinton nakomelingen karakter/exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:50

Ik hoef niet overtuigd te raken van Clinton als vererver en veel van zijn nakomelingen, alleen spreekt me Ugano helemaal niet aan. Juist op 4 jarige leeftijd laten ze van nature aanwezig gedrag zien als rijpaard, alles wat later komt is voor een deel aangeleerd. Misschien wordt het nog een redelijk sportpaard(vermogen heeft ie in overvloed), maar als vererver is hij mij te risky.

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

besita
Berichten: 6775
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:37

oh ja dat wel maar ik had het helemaal niet over vererver ..ik haalde hem aan omdat er gezegd wordt dat er in de cyclus geen betere Clinton rondspringt

pirouetje

Berichten: 1130
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:32

vancky2005 schreef:
Clinton heeft geen te goede reputatie wat karakter betreft. Ook de nakomelingen zijn niet gemakkelijk te rijden of zadelmak te maken en redelijk gevaarlijk in de omgang. Ik heb het niet zelf ondervonden maar weet het van mensen die er ervaring mee hebben.
Ze hebben wel springtalent in overvloed maar je moet er weg mee kunnen.

Bij ons op de manege zijn al meer dan 5 Clintons zadelmak gemaakt en meegegaan naar de nationale cyclus. Ze waren allemaal doodbraaf !!!!
Goede springers en mits een degelijke opleiding heel fijne paarden om te rijden. De ene is al wat frisser dan de andere, maar slecht karakter absoluut niet.
Dus als je het niet zelf hebt ondervonden, moet je niet alles geloven wat er vertelt wordt !

Pintomerrieveulen geboren op 05-06-11 Ceasar ter Linden x Lux Z
Flying Colours roepnaam Fly
Pintomerrieveulen geboren op 12-05-12 Ceasar ter Linden x Lux Z
Chasing Dreams roepnaam CD'tje

robertjong
Berichten: 227
Geregistreerd: 02-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-10 21:38

Bedankt voor je opmerking, het geeft even een duidelijk beeld dat er ook andere mensen met positieve ervaringen met de hengst zijn. op deze manier praten we elkaar niet na

pirouetje schreef:
vancky2005 schreef:
Clinton heeft geen te goede reputatie wat karakter betreft. Ook de nakomelingen zijn niet gemakkelijk te rijden of zadelmak te maken en redelijk gevaarlijk in de omgang. Ik heb het niet zelf ondervonden maar weet het van mensen die er ervaring mee hebben.
Ze hebben wel springtalent in overvloed maar je moet er weg mee kunnen.

Bij ons op de manege zijn al meer dan 5 Clintons zadelmak gemaakt en meegegaan naar de nationale cyclus. Ze waren allemaal doodbraaf !!!!
Goede springers en mits een degelijke opleiding heel fijne paarden om te rijden. De ene is al wat frisser dan de andere, maar slecht karakter absoluut niet.
Dus als je het niet zelf hebt ondervonden, moet je niet alles geloven wat er vertelt wordt !

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Clinton nakomelingen karakter/exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:22

bij vrienden van ons is er clinton nakomeling. een schimmelmerrie. wel klein van gestalte maar super springen. qua karakter is zoals jong paard soms wat lastig maar wel goed berijdbaar. maar heeft wel beetje karakter. verder een topmerrie in omgang!

robertjong
Berichten: 227
Geregistreerd: 02-02-09

Re: Clinton nakomelingen karakter/exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-10 23:47

wie heeft er videobeelden van een clinton nakomeling?

besita
Berichten: 6775
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 09:38

eind vorige pagina heb ik er een paar geplaatst

dit is trouwens een klein fragmentje van de 5 jarige Ensor vd Heffinck
in de finale te Fontainebleau en als je zijn naam ingeeft krijg je een hele pagina video's

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 10:35

hier ook clinton nakomeling Ugano Sitte:



nu is die onder zadel van Clinton ruiter Dirk Demeersman.

robertjong
Berichten: 227
Geregistreerd: 02-02-09

Re: Clinton nakomelingen karakter/exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-10 18:07

ik zal ook eens mijn licht op gaan steken bij team nijhof tijdens de hengstenshow op 10 april. Ik kan dan gelijk even kijken hoe Zacharov en Eldorado vd Zeshoek springen en wat voor karakter ze hebben. Henk jr. kent mijn merrielijn en zegt dat clinton goed zou kunnen passen op mijn merrie.

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:05

robertjong schreef:
ik zal ook eens mijn licht op gaan steken bij team nijhof tijdens de hengstenshow op 10 april. Ik kan dan gelijk even kijken hoe Zacharov en Eldorado vd Zeshoek springen en wat voor karakter ze hebben. Henk jr. kent mijn merrielijn en zegt dat clinton goed zou kunnen passen op mijn merrie.

das een goed idee! die mensen kennen hun hengsten goed en je kan ook de nakomelingen van die hengsten eens goed bekijken. er zal ginder wel een merrie rondlopen met vergelijkbaar papier als uw merrie en kan je het ook beoordelen.

pirouetje

Berichten: 1130
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Clinton nakomelingen karakter/exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:17

Ik ben benieuwd hoe Eldorado meevalt, dat is de enigste Clinton afstammeling die ik gezien heb die wel veel karakter had, als 3-jarige op de hengstenkeuring BWP in Oud-Heverlee. Hij was winnaar van het vrijspringen, maar liet zich onder het zadel niet van zijn beste kant zien.

Pintomerrieveulen geboren op 05-06-11 Ceasar ter Linden x Lux Z
Flying Colours roepnaam Fly
Pintomerrieveulen geboren op 12-05-12 Ceasar ter Linden x Lux Z
Chasing Dreams roepnaam CD'tje

besita
Berichten: 6775
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:38

dat is ineens allemaal verdwenen :?
doet het erg goed onder het zadel ..

WowAmigo
Berichten: 4818
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Clinton nakomelingen karakter/exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:42

Ik heb een Diabeau van afgelopen jaar, dat is Clinton dus. Ik was wel beetje bang voor het karakter, maar het is zo'n braaf veulen, echt een schatje, uit een Animo merrie.

pirouetje

Berichten: 1130
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:26

besita schreef:
dat is ineens allemaal verdwenen :?
doet het erg goed onder het zadel ..

Ah fijn om te horen, die hengst kon wel imponeren :D
En natuurlijk, net 3 jaar, zo'n hengstenkeuring is niet niks hé, ze krijgen daar nogal wat voorgeschoteld...

Pintomerrieveulen geboren op 05-06-11 Ceasar ter Linden x Lux Z
Flying Colours roepnaam Fly
Pintomerrieveulen geboren op 12-05-12 Ceasar ter Linden x Lux Z
Chasing Dreams roepnaam CD'tje

pirouetje

Berichten: 1130
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:27

WowAmigo schreef:
Ik heb een Diabeau van afgelopen jaar, dat is Clinton dus. Ik was wel beetje bang voor het karakter, maar het is zo'n braaf veulen, echt een schatje, uit een Animo merrie.

Hoe valt je Diabeau mee in maat ? en groot was de moeder ?

Pintomerrieveulen geboren op 05-06-11 Ceasar ter Linden x Lux Z
Flying Colours roepnaam Fly
Pintomerrieveulen geboren op 12-05-12 Ceasar ter Linden x Lux Z
Chasing Dreams roepnaam CD'tje

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Clinton nakomelingen karakter/exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:00

Eldorado zie ik als het goed is volgende week zaterdag op de NRPS hengstenshowdag. Moet hem filmen voor een kennis van ons.

robertjong
Berichten: 227
Geregistreerd: 02-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-10 17:28

Zou je aub de film online willen zetten? Als het kan inclusief losrijden en voorzien van je mening. Overweeg je zelf ook te fokken met clinton of een nakomeling van hem?

petraaken schreef:
Eldorado zie ik als het goed is volgende week zaterdag op de NRPS hengstenshowdag. Moet hem filmen voor een kennis van ons.

WowAmigo
Berichten: 4818
Geregistreerd: 22-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:11

pirouetje schreef:
WowAmigo schreef:
Ik heb een Diabeau van afgelopen jaar, dat is Clinton dus. Ik was wel beetje bang voor het karakter, maar het is zo'n braaf veulen, echt een schatje, uit een Animo merrie.

Hoe valt je Diabeau mee in maat ? en groot was de moeder ?


Moeder is ruim 1.70 en een kast van een merrie die groot fokt. Veulen is goed aan de maat, maar niet zo grof als zijn broer, meer hoogbenig. Diabeau heeft het exterieur goed verbeterd vind ik, ik ben er erg blij mee. Hij staat wel op de foto in het Wallenberg-nakomelingen-topic. (het bruintje) http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=114&t=1229793

robertjong
Berichten: 227
Geregistreerd: 02-02-09

Re: Clinton nakomelingen karakter/exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-10 19:46

eldorado en diabeau trokken mij juist aan om clinton te overwegen op mijn merrie. Ik vind dat beiden geen moeilijk karakter hebben. Daarom ga ik ook maar even kijken bij team nijhof. Maar volgens mij vallen de karakters erg mee van clinton nakomelingen

badtothebone
Berichten: 364
Geregistreerd: 06-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:39

hedwig111 schreef:
Het zijn mooie maar erg vervelende paarden!!!Heel erg moeilijk om te rijden.En daarbij komt nog dat het sperma van Clinton tot nu van een erg slechte kwaliteit was de laatste drie seizoenen.


Je zet hier de reinste onzin neer, het sperma kwaliteit van Clinton is prima.
Zeker nu hij uit de sport is.
Wij hebben hem ook nog gebruikt, toevallig hadden we vandaag de hoefsmid en die vroeg nog wie die brave was die we zo in het land konden bekappen, en dan ook nog uit een Heartbreaker.

Tuurlijk zijn het karakter paarden, maar niet altijd verkeerd. Vaak zegt het meer over de mensen die er niet mee om kunnen gaan,(maar dat willlen ze toch niet horen)

robertjong
Berichten: 227
Geregistreerd: 02-02-09

Re: Clinton nakomelingen karakter/exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-10 20:51

Ik denk dat ik er stukje bij beetje uit ben. De keuze bestond uit de hengsten Ramiro, Clinton, Numero Uno en Contendro I. Van Numero uno hebben we al een merrieveulen, Emymolga VDH zie youtube.com, Contendro I wil ik nog even afwachten nu de oudste kinderen nog even op zich laat wachten. Ramiro heeft altijd een streepje voor. Geeft lekker veel vermogen en een goed karakter. Maar Clinton geeft ook veel vermogen en is commercieel interessant. Dus het wordt Ramrio of Clinton

robertjong
Berichten: 227
Geregistreerd: 02-02-09

Re: Clinton nakomelingen karakter/exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-10 20:52

Ramiro of Clinton

dots83

Berichten: 874
Geregistreerd: 30-06-09
Woonplaats: Lelystad

Re: Clinton nakomelingen karakter/exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:03

Ramiro merrie gehad en was niet zo heel makkelijk hoor, beetje een drammert en snel in de stres. Overigens komt dit vaker bij merries dan bij hengsten ruinen van Ramiro voor heb ik me laten vertellen.
Die Ogano Sitte heeft idd wel veel vermogen, maar hij is wel erg traag en land zwaar...zou ik niet zo snel voor kiezen eigenlijk...en als 3/4jarige kunnen ze heus al wel wat beter rijbaar zijn als het karakter goed is. Had een 3 jarige Quattro 3 weken zadelmak en liep al door een lijntje, changeren en al....Contendro 2 hetzelfde trouwens...
succes met de keuze iig!

robertjong
Berichten: 227
Geregistreerd: 02-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-10 21:19

mooie foto's op je profiel.
Ik zou nog graag een merrieveulen van ramiro willen hebben om mee te fokken, uit onze merrie (voltaire x nimmerdor).

dots83 schreef:
Ramiro merrie gehad en was niet zo heel makkelijk hoor, beetje een drammert en snel in de stres. Overigens komt dit vaker bij merries dan bij hengsten ruinen van Ramiro voor heb ik me laten vertellen.
Die Ogano Sitte heeft idd wel veel vermogen, maar hij is wel erg traag en land zwaar...zou ik niet zo snel voor kiezen eigenlijk...en als 3/4jarige kunnen ze heus al wel wat beter rijbaar zijn als het karakter goed is. Had een 3 jarige Quattro 3 weken zadelmak en liep al door een lijntje, changeren en al....Contendro 2 hetzelfde trouwens...
succes met de keuze iig!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, lina1998, ynskek en 105 bezoekers