Afstammeling Concorde

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Afstammeling Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-03 23:46

Heeft er iemand van jullie ervaring met afstammelingen van Concorde?

Ik ga volgende week kijken bij een merrie van deze hengst. Zijn er bepaalde (min)punten waar ik op moet letten en hoe zijn ze in de omgang?

Jola

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 00:51

Het grappige is dat er nogal wat Concordes in de dressuursport lopen dus ik weet niet waar je het paard voor wilt gaan gebruiken??

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 10:06

Concordes doen het erg goed in de springsport. Staat ook hoog op de index. Verder weet ik niets over karakter of zwakke punten. Kijk gewoon of het paard je aanstaat, of het klikt en laten keuren.

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-03 10:42

Het zal voornamelijk voor recreatief gebruik zijn, ben zelf te "schijterig" om te springen. Met recreatief bedoel ik dan zeker wel dat het er dressuurmatig mogelijkheden moeten zijn, want konstant dezelfde basisoefeningen en rondjes rijden gaat snel vervelen als er geen vooruitgang is...

Dus als er nog mensen zijn met info, ik hoor het graag.
Bijv. zijn ze een beetje koel in het hoofd of zijn het driftkikkers?

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 10:47

Vriendin van mij rijdt een concorde in de dressuur, lekker coor dier, maar een zegt niet veel. Misschien komen er meer reacties.

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 13:24

Lopen er ontzettend veel van in de internationale springsport.

Let op 2 verschillende voeten, dat fokt hij helaas, maakt voor recreatie misschien niet zo heel veel uit.

.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 18:13

Ik ken 2 concordes, allebei geweldige paarden. De een loopt Z-dressuur, is echt een geweldig paard! Zit als een stoel en is geweldig te rijden.
De ander heb ik willen kopen, maar ik heb het toen niet gedaan omdat het een ruin was, en omdat ik in de toekomst graag een veulentje wil fokken, was dat geen optie. Dat paard kan geweldig springen, maar heeft ook hele goede gangen. Is wel een beetje traag, maar niet sloom, hij is gewoon een hele grote vriendelijke reus.
Als ik de miljoen van de postcode loterij win, koop ik hem er zeker bij Lachen Hij was toch wel mijn favoriet Lachen

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 23:29

concorde's zijn vaak geneigd wat vierkant te zijn gebouwd, en hebben vaak n wat korte hals die wat horizontaal is. Schouderlengte is nogal kort.
Vaak wat zwaar beenwerk, dat wel weer hard is, dus meestal geen aanleg voor opgelopen benen. Ik nakomelingen die erg veel op paps lijken vaak niet zo dressuurmatig gebouwd, maar daartegen hebben ze vind ik vaak wel een geweldig karakter en laten ze je niet snel steunen in een (spring)parcours. Met over het algemeen een geweldige springtechniek. Ik hoop dat je dr wat aan hebt, maar onthoud, de vaderskant zegt wat, maar niet alles, moederskant is natuurlijk ook van grote invloed! veel suc-6 met kijken! hopelijk vind je het paard dat bij je past!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 bezoekers