wie kent de hengsten Elegant, Koss en calypso

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jolan
Berichten: 374
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Zevenaar

wie kent de hengsten Elegant, Koss en calypso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-03 14:56

wie kan me wat vertellen over de nafok van de KWPNhengsten Elegant, Koss en Calypso.
Ik zou graag iets willen weten over hun karakter, over de hoogte die ze fokken en de kleuren.

ik hou van mij sjappie


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 15:05

Calypso zijn er meerdere van. Eentje heeft internationaal gesprongen en was een goede spring vererver en heeft zijn pensioen versleten in amerika. Hij is onlangs overleden.

Koss is gelders, een heel goed springpaard, ik geloof van de hengst El Corona, moet ik effe nakijken.

De hond is de betere mens

Kabouterdans
Berichten: 5082
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 15:05


Jolan
Berichten: 374
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-03 15:08

IK bedoel de hengst Calypso die ter dekking staat bij stal Bles in Babberich.

ik hou van mij sjappie

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 15:08

Calypso zijn er meerdere van. Eentje heeft internationaal gesprongen en was een goede spring vererver en heeft zijn pensioen versleten in amerika. Hij is onlangs overleden.

Koss is gelders, een heel goed springpaard, ik van de hengst El Corona (ook gelders, ook springer) x goudsmid (ik geloof ook gelders, in ieder geval basis, en super springen). zie; http://www.hvandonkelaar.nl/Hengsten_NL.htm

De hond is de betere mens

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 17:46

Elgant is een gelderse hengst van Theoloog x Heemraad.

Hengst
1986 tot -
vos
1,71 meter

86.7705 Stb
Keur

Hij komt uit dezelfde lijn als onze Macilda.

zodin

Berichten: 56
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 20:52

Wij hebben 2 jaar gelden onze merrie laten dekken door Elegant, helaas is de merrie gust gebleven, maar Elegant is een ontzettend brave hengst. Ik vind het jammer dat het niet gelukt is...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 23:12

Koss is inderdaad El Corona (Amor x Doruto),
x Goudsmid om precies te zijn.
Heeft ggk zoon nl Parcival.
Iig is El Corona dus niet bepaald springbloed, hoewel paarden met een scheut Gelders wel uitblinken in veelzijdigheid. Koss is ook helemaal geen typisch springpaard hij lootp namelijk ook Z2 (geloof ik?)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 09:16

Ik dacht dat El Corona een springer was.

De hond is de betere mens

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 13:52

Is er ook iets bij jullie bekend over het doorgeven van een goed karakter bij Koss (en evt. zoon Parcival)
Ze voeren tenslotte Amor en daar hebben we al zo veel topics over gehad Knipoog
Zijn deze nakomelingen ook "lastig" zoals van veel Amor nakomelingen gezegd wordt? Of zit het al te ver weg?

Albert

Berichten: 5707
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 22:22

Koss heeft geen "Gelders" karakter, is wat dat betreft een echte Amor, is er qua exterieur ook steeds meer op gaan lijken. Is volgens mij veel meer een vaderpaard dan zijn halfbroer Montecristo.
Parcival is veel braver en was de topper van zijn jaargang (dus inclusief zijn rijpaardcollega's) ja, ik weet dat Paddox toen jaarkampioen is geworden.
Maar als je echt goed karakter op je merrie wilt hebben kies dan voor Ahoy. Dan moet Isolde wel op de trailer; Ahoy dekt natuurlijk.
Karakter van nakomelingen:
Ahoy: 10!, Elegant nakomelingen zijn ook erg braaf.

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 22:44

Jolan schreef:
IK bedoel de hengst Calypso die ter dekking staat bij stal Bles in Babberich.


Als je eventjes belt naar Theo of Bart dan mag je vast en zeker een kijkje komen nemen bij Calypso en hen daarbij het hemd van het lijf vragen. Grote kans dat zo ook nog nakomelingen van hem hebben staan, dan kun je die meteen bekijken. Misschien zijn er zelfs wel merries die een veulentje van hem verwachten in april.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-03-03 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 22:54

He, wat grappig, ik wilde net gisteren hetzelfde topic plaatsen maar kon niet op internet dus dat lukte niet
Ik heb een 11 jarige merrie die 70 % volbloed is. Een mooi en sjiek paardje om te zien maar ze heeft het werken niet uitgevonden en bovendien is het een angsthaas . En als verder minpuntje is ze wat aan de kleine kant ( 1.61). Ze is vlot zat, behalve als je haar echt aan het werk wilt zetten, dan probeert ze werkelijk alles om eronder uit te komen. Nu wil ik haar misschien laten dekken maar ik zoek dus een hengst die een nuchter karakter, flinke maat en veel werklust doorvererft. Bovendien wil ik een veelzijdig paard (dus zowel springen, dressuur als evt. mennen).
Daarom zat ik dus ook te denken aan Elegant of aan Koss. Ik heb ooit vroeger een gelderse merrie gehad (mijn eerste eigen paard) en die kon fantastisch springen en ook goed lopen (kwam een beetje uit dezelfde lijn als Elegant). Het karakter van de geldersen past mij wel dus vandaar dat ik daar aan zat te denken. Is er iemand met nakomelingen van deze hengsten die daar wat over wil vertellen??? . Ik ken deze hengsten nl. niet zo goed en was dus helaas te laat voor de hengstenshow. Op de site staat ook niet zo heel veel info, dus vandaar ervaringsdeskundigen gezocht.

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 18:43

Ik zou met zo´n merrie eerder voor Elegant dan voor Koss kiezen.
Koss is een El Corona= DorutoxAmor en dat kan nogal een terugslag kwa karater geven.
Elegant geeft over het algemeen mooie paarden met brave karaters.
Heb je al een gekeken op www.gelderlanderhorse.nl , een ideaal naslagwerk voor het Gelders paard.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anoushka, baudyh, estell__ en 60 bezoekers