Is Gribaldi wel zo geweldig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 16:18

sarabande schreef:
[quote="PipoVan mij hoeft een goede hengst geen goedgekeurde zoon te hebben.
Dus waarom jullie daar nou zo over doorhameren, het enige wat je kunt vinden zeker!!!
[/quote]

Ach er zijn hier ook mensen die paarden fokken en die vinden dat wel belangrijk


Hmm, en mensen die met Gribaldi fokken, fokken dus geen paarden?????? Wat is dat nou weer voor rare beredenering. Zijn de argumenten op?????


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 16:18

Er zijn ook mensen die denken dat het "nut" heeft een bewezen hengst af te kraken.
En even een antwoord op de vraag van anouk. In het buitenland heeft gribaldi al meerdere goedgekeurde hengsten gebracht waarvan de meeste op de kampioenskeuring verschijnen. Dus hij brengt wel degelijk goedgekeurde hengsten. Dus nogmaals dekhengsten levert ie wel degelijk!
Misschien kan het er ook nog eens aan liggen dat het kwpn liever geen gribaldi's ziet. Dat kun je gribaldi zelf niet aan rekenen. En zoals Pipo al aangaf doen ze het erg goed in de sport. En verbeterd de hengst het exterieur aanzienlijk.
Ik heb ooit een fokker horen zeggen dat Gribaldi een van de mooist gebouwde Trakhener was ooit en daarnaast ook nog eens geweldig kon lopen voor een trakehner.
En dat het dan ook niet te verwonderen was dat hij zoveel malen op een rij uitgeroepen is tot oa. trakhener van het jaar.
Iemand die daar verstand van heeft zegt dat niet zomaar!

Ik vind ik ieder geval dat deze hengst al dit comentaar niet heeft verdiend!
Laatst bijgewerkt door HorseMoments op 17-03-03 16:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 16:20

En is die foto van Rohdiamant niet op een slecht moment genomen dan? Hij tilt pas net zijn benen op, hoe kun je dan iets zeggen over een slecht ondertredend achterbeen? Mij een te fors paard, maar verder,...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 16:25

Anoukie schreef:
En is die foto van Rohdiamant niet op een slecht moment genomen dan? Hij tilt pas net zijn benen op, hoe kun je dan iets zeggen over een slecht ondertredend achterbeen? Mij een te fors paard, maar verder,...


Die foto van Rohdiamant is juist neergezet om te laten zien dat een foto op het verkeerde moment genomen kan worden. Rohdiamant heeft een zeer goed achterbeen, maar op de foto lijkt juist van niet. Daarom kunnen fotos zo verneukeratief zijn.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 16:31

Gaan we met modder smijten Gribaldifan? Kinderachtig hoor ,...

Enne, zaten er bij die goedgekeurde hengsten ook keuringsrapporten (én ter inzage)?

Ik wéét dat jij niet onbevooroordeeld bent Gribaldifan,...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 16:33

Anoukie schreef:
Gaan we met modder smijten Gribaldifan? Kinderachtig hoor ,...

Enne, zaten er bij die goedgekeurde hengsten ook keuringsrapporten (én ter inzage)?

Ik wéét dat jij niet onbevooroordeeld bent Gribaldifan,...


En jij niet zeker!!!! Laat me niet lachen!!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 16:34

Pipo"]
[quote="Anoukie schreef:
Gaan we met modder smijten Gribaldifan? Kinderachtig hoor ,...

Enne, zaten er bij die goedgekeurde hengsten ook keuringsrapporten (én ter inzage)?

Ik wéét dat jij niet onbevooroordeeld bent Gribaldifan,...


En jij niet zeker!!!! Laat me niet lachen!!
[/quote]

Naar wie dan Pipo??? Als je dan toch ook graag persoonlijk wordt?

Enne, ik laat graag mensen zoals jij lachen hoor,... Gaaaap

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 16:35

Dat is jou mening Anouk; zoals ik al zei mensen mogen denken wat ze willen Haha! Ik hoef toch alleen voor mijzelf te weten hoe het zit.

Ik smijt overigens niet met modder zeg alleen dat er in het buitenland meerdere goedgekeurde hengsten zijn en als je er moeite voor doet, er ook keuringsrapporten zijn die je kunt inzien. Daarnaast hebben we het hier niet om de meest onbekende hengsten! Hengsten als Hofrat en Distelzar zijn nu al erg populair ondanks hun jonge leeftijd.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 16:50

Nou ja, geen goedgekeurde zonen??? Verdiepen lijkt me op dat punt wel een goed idee...
Verder fokken lijkt me geen zaak van alleen het KWPN maar van meerdere stamboeken. Deze hengst is voor meerdere stamboeken goedgekeurd dus lijkt het me verstandig om daar dus ook naar te kijken en niet alleen naar het KWPN.
Dussss de goedgekeurde zonen zijn er wel degelijk! Zoals hier boven ook wordt gezegd.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 17:15

er bestaat zoiets als smaad (ja ook op een forum mag niet alles gezegd worden!!) dingen roepen van Gribaldi fokt ocd, ze gaan er tijdens ermelo allemaal uit omdat ze niet goed zijn op de foto enz Scheve mond

de "kenners" onder ons moeten toch weten dat er word gerontgend, tussen de eerste en tweede bez. en niet voor ermelo, een hengst met oc(d) komt met nieuwe regels niet meer op de tweede bez.

en nog even over de lijn van dhr.franssen er word geinsuneerd dat gribaldi uit de fantasticsche merries van hem geen noemenswaardige toppers oplevert, moet ik de eptm tests er even bij pakken?

12 REFRADIN 98.09335, STB, Ster, 22 juni 1998, 1.66 m, DONKERBRUIN

V. GRIBALDI v. KOSTOLANY 090303485

M. IFRADIN Keur

v. BALZFLUG m. UNETTE Keur Preferent Prestatie

mv. CADMUS XX -- HURRICANE

Fok./Eig.: R. Franssen KAMPSESTR 25 6657 AA BOVEN LEEUWEN

stap:8 draf:7.5 galop:7

13 RIFRADIN 98.05802, STB, Ster, 23 april 1998, 1.71 m, BRUIN

V. GRIBALDI v. KOSTOLANY 090303485

M. ATRADIN Ster

v. FORMATEUR Keur m. UNETTE Keur Preferent Prestatie

mv. CADMUS XX -- HURRICANE

Fok./Eig.: R. Franssen KAMPSESTR 25 6657 AA BOVEN LEEUWEN

stap:8 draf:8.5 galop:8.5

niet oordelen als je niet in staat bent om alle feiten onder ogen te zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 17:37

Volgens mij valt er niets meer te zeggen na dit verhaal van Wouter. De feiten liggen op tafel, lijkt mij een duidelijk verhaal!!!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 18:52

Jip, als ik hengstenhouder was zou ik het wel weten!

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 23:21

orionneke schreef:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Mooie foto's..... Schijnheilig Haha!

ZOALS HET PAARDJE THUIS SPRINGT, SPRINGT IE NERGENS.....
Liza alweer ruim 7 jaar:-) kleine meisjes worden groot! School is leuk!
http://www.horsefoto.nl nog steeds ff uit de lucht

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-03 23:27

Ja he?? Haha! Heb je toch wel zodanig bewerkt dat ze niet bruikbaar meer zijn????

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 23:30

Anoukie schreef:
Enne, zaten er bij die goedgekeurde hengsten ook keuringsrapporten (én ter inzage)?


Tuurlijk, vrij ter inzage, altijd op de keuringen.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 12:03

Volgens de stats ligt de gemiddelde leeftijd op FA het hoogst, hier is echter verdomd weinig van te merken.

Nog heel even en dit topic gaat op slot. Nog even langer en er worden nog een aantal mensen van Bokt af gezet.

Probeer je een beetje te beheersen aub. Act you age..

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 13:35

Mooie hengst hoor, en het is ook maar een dier en die zijn net als mensen niet perfect. Kijk als je deze hengst niet zit zitten voor je merrie dan neem je een andere gelukkig is er keus genoeg. De hengst die gekozen wordt is ook een dier dus gelukkig ook niet perfect en zo blijf je bezig. Elke hengst heeft iets goed en iets minder goeds en nu maar hopen dat het goede van de merrie en het goede van de hengst zich samen willen voegen tot een veulen dan is de volgende topper opkomst.

Weten jullie het blijkt wel weer wij mensen zijn honderd keer beter in het nagatieve dan het positieve. Iedereen heeft recht op zijn mening maar wel met respect voor elkaar.
Ik heb gezegd (jeetje voel me net een schooljuf maar bedoel het goed hoor).

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 14:41

Wouter24 schreef:
er bestaat zoiets als smaad (ja ook op een forum mag niet alles gezegd worden!!) dingen roepen van Gribaldi fokt ocd, ze gaan er tijdens ermelo allemaal uit omdat ze niet goed zijn op de foto enz


Sorry maar als een hengst OCD heeft accepteren ze hem niet maar wordt hij eraan geopereerd en weer voorgebracht dan accepteren ze de hengst wel. het is dan wel een opmerking op het keuringsrapport.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 22:11

Ik kan je verzekeren gribaldi heeft geen ocd. Hij heeft de gewone keuring ondergaan en is niet 2 x voor gebracht maar de 1e keer meteen goedgekeurd, hiervoor was ie overigens in buitenland al uitvoerig goedgekeurd. Daarnaast is hij niet voor niets voor 5 stamboeken goedgekeurd.

Daarnaast zal ik de feiten nog even op een rijtje zetten:
1995 Siegerhengst Trakehner hengstenkörung in Neumunster.
1996 Topper van de KWPN hengstenkeuring in 's-Hertogenbosch.
1996 Zijn verrichtingstest succesvol afgelegd in Nederland.
1997
Winnaar van de 4 jarige Hengstencompetitie in 's-Hertogenbosch en volgens het jurylid Albert Voorn het paard dat je een droomgevoel geeft als ruiter.
1997 Reservekampioen PAVO-CUP van de 4 jarige dressuurpaarden.
'97/'98 Succesvol in de hengstencompetitie.
1998 Finale hengstencompetitie geëindigd op een tweede plaats.
'98/'99
Gribaldi wordt uitgebracht door Edward Gal onder begeleiding van Anky van Grunsven
1999 Winnaar voorronde Amev/Hippo Cup
1999 Competitie Categorie C, totaal 4 wedstrijden waarvan 2 gewonnen in Hengelo en Veendam.
2000 Doorgetraind voor de Lichte Tour.
2002 Gribaldi in dit jaar zeer succesvol op Lichte Tour niveau

Zie hier de resultaten:

2-3-02 zwolle prix st georges no. 6 65.33%
3-3-02 zwolle kur no. 6 67.83%
13-4-02 bunschoten prix. no 3 68.56%
20-4-02 roosendaal prix. no. 1 69.50%
5-5-02 Kootwijk prix. no. 1 68.38%
18-5-02 Zelhelm prix. no. 1 70.75%
14-7-02 Breda prix. no. 1 69.00%
20-7-02 Ermelo prix. no. 1 71.82%
11-08-02 Kootwijk prix. no. 1 70.63%
18-8-02 Blaricum prix. no. 1 72.25%
31-8-02 rotterdam prix. no. 1 68.30%
1-09-02 rotterdam interm. no. 2 66.80%
20-9-02 Saumur prix. no.1 71.83%
21-9-02 Saumur int. no.1 70.80%
22-9-02 Saumur kur. no. 1 75.05 %
24-11-02 Buschoten prix. no. 1 71.75%
6-12-02 maastricht int. no. 4 70.39%
22-12-02 Ermelo kur. no. 1 74.45%
6-2-03 aarhus int. no. 1 72.50%
7-2-03 aarhus kur. no.2 73.70%
25-2-03 zwolle kur no.2 72.38%

Reserve kampioen promising Stallion dressage 2003

gribaldi heeft vanaf 2002 21 wedstrijden verreden.
Met een gemiddelde score van 70.57 %
14 x 1e
3 x 2e
1 x 3e
1x 4e
2 x 6e

een gemiddelde plaats van 1.86

Laagste score 65.33%
Hoogste score 75.05 %
Verschil tussen hoogste en laagste score = 9.72%

Het hele jaar constant en hoog gepresteerd

Nou dit zijn alle gegevens.
Ik vraag aan jullie een hengst die het beter heeft gedaan. In verhouding tot leeftijd en niveau.

Enne nu antwoord op de vraag: "Is gribaldi wel zo geweldig?"
Tja ik zou zeggen kijk naar de resultaten van het afgelopen jaar.... Need to say more?..!

Zo zie je maar dat je niet altijd zomaar iedereen moet geloven. Dit zijn bewijzen waar niemand iets tegen in kan brengen.
Ook geen deken, want voor de mensen die het nog niet wisten in de proef mag het paard geen deken op Haha! Schijnheilig
En je ziet ook hoe snel en gemakkelijk er een ernstige roddel de kop op duikt. En hoe moeilijk het is vervolgens duidelijk te maken dat het om een roddel gaat....
Laatst bijgewerkt door HorseMoments op 19-03-03 22:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 22:16

blup"]
[quote="Wouter24 schreef:
er bestaat zoiets als smaad (ja ook op een forum mag niet alles gezegd worden!!) dingen roepen van Gribaldi fokt ocd, ze gaan er tijdens ermelo allemaal uit omdat ze niet goed zijn op de foto enz


Sorry maar als een hengst OCD heeft accepteren ze hem niet maar wordt hij eraan geopereerd en weer voorgebracht dan accepteren ze de hengst wel. het is dan wel een opmerking op het keuringsrapport.
[/quote]

Is dat bewust in een slecht daglicht stellen? Gribaldi was inderdaad al gekeurd voor hij in Nederland kwam en OCD vrij, altijd geweest.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 08:20

Als we paarden zo maar van een paar foto's kunnen beoordelen kunnen we de hele hengstenkeuring wel afschaffen. We hebben voor de echte deskundigen onder ons niet eens foto's nodig die op het goede moment genomen zijn; ze kunnen zo toch wel zien dat het niks is. Scheelt een hoop werk en gedoe en is nog een stuk goedkoper ook Haha!

Sorry hoor, mijn advies: ga eerst eens zo'n paard (als in dit topic dus Gribaldi) in het echt bekijken, als hij LOOPT. Want lopen kan je niet zien op een foto.......

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 09:06

Zannekin schreef:
Is dat bewust in een slecht daglicht stellen? Gribaldi was inderdaad al gekeurd voor hij in Nederland kwam en OCD vrij, altijd geweest.


Ja ok, maar dat weerlegt niet een zin als: Gribaldi fokt OCD. IK zeg NIET dat het zo is, even voor de duidelijkheid Knipoog .

Het is een mooie hengst en als je de foto's van Gribaldifan ziet in een ander topic, kun je ook zien dat hij ook leuke nakomelingen kan geven (zo moeilijk om te zeggen met meer dan 500 dekkingen per jaar en dan slechts 10 foto's van mooie nakomelingen, maar ja).

IK zou alleen willen weten hoe het dan echt komt dat het KWPN geen ggk zoon van Gribaldi heeft? Wie kan me dat nu echt vertellen?

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 09:22

Het KWPN misschien????

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 09:29

Anoukie schreef:
Ja ok, maar dat weerlegt niet een zin als: Gribaldi fokt OCD. IK zeg NIET dat het zo is, even voor de duidelijkheid Knipoog .


Dat is natuurlijk helemaal te gek. Van OCD is het zo al heel moeilijk om aan te tonen dat het erfelijk is. Als we dan nog gaan zeggen dat hengsten die nooit OCD hadden dat kunnen doorgeven.... is het dan niet meer voor de hand liggend om naar andere oorzaken te gaan kijken (die wel aangetoond zijn): nutritioneel en op bewegingsvlak. En waar blijft de moeder in heel deze redenering?
Als je nu alle paarden met OCD bij elkaar zou zetten en al hun respectievelijke ouders uit de fokkerij zou gaan halen, met hoeveel hengsten gaan we dan nog verder fokken en zou de rest dan nooit een veulen met OCD produceren?
Misschien wat stof om ZELF over na te denken.... Knipoog

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 09:31

Bijvoorbeeld, daar eens een mailtje naar sturen hoe het nou zit of naar van Uytert en dan een copietje bij voegen van dit topic.

Misschien sluiten de bloedlijnen in NL niet voldoende op Gribaldi aan, worden ze niet goed gecombineerd??? Terwijl ik toch een leuke zoon van hem op de HK heb gezien.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 60 bezoekers