Al een week soms wat hars en dan weer niks en enorm hard uier, ben echt benieuwd hoe lang ze gaat wachten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Knolselder schreef:Oh ja het was die donkere die ik in mijn hoofd had zitten ja! Die vond ik juist erg leuk
Zebrastreep schreef:Oef zulke nachten breken je wel op!
Misschien gek dat ik het zeg , maar ik heb voor mijn paard geen camera of birth alarm. Mijn merrie staat op pension. Staleigenaar checkt regelmatig maar gaat niet elk uur eruit om te kijken. Ik zelf ben net verhuisd en woon wat verder weg. Ik ben er ook niet in 10 min.
Eigenlijk doen ze het daar al jaren zo. Gelukkig wel bepaalde maatregelen getroffen en het blijft natuurlijk een risico.
Ik zou er wel kunnen kamperen, maar mijn werk is helaas ook totaal niet makkelijk met zomaar even vrij en of diensten omplannen. Gelukkig is er genoeg verloop op stal overdag.
Cioccolato schreef:Ja mosterd na de maaltijd. Maar een vreemde stal die waakt is altijd verstandiger dsn iemand die je vertrouwt die je belt als er al n droog veulen naast staat. In het beste geval.
Zebrastreep schreef:Ik ga haar nu niet meer verplaatsen , dat is te stressvol. Dan ben ik bang dat ze op de trailer gaat bevallen of compleet in paniek raakt.
Ik snap de zorgen en dat jullie het niet zien zitten. En ik wist wel dat er antwoord op terug ging komen.
Mijn andere paard is ook niemand bij geweest. Was er net iemand geweest, niks aan de hand en opeens stond er een veulen naast. Hier zat een uur of 2 tussen.
Ik vertrouw mijn stalhoudster, zij heeft veel meer ervaring en kent mijn paard goed. Ik laat haar liever in de handen van iemand die ik 1000% vertrouw , dan naar een vreemde stal.
corinadrenth schreef:Zebrastreep schreef:Ik ga haar nu niet meer verplaatsen , dat is te stressvol. Dan ben ik bang dat ze op de trailer gaat bevallen of compleet in paniek raakt.
Ik snap de zorgen en dat jullie het niet zien zitten. En ik wist wel dat er antwoord op terug ging komen.
Mijn andere paard is ook niemand bij geweest. Was er net iemand geweest, niks aan de hand en opeens stond er een veulen naast. Hier zat een uur of 2 tussen.
Ik vertrouw mijn stalhoudster, zij heeft veel meer ervaring en kent mijn paard goed. Ik laat haar liever in de handen van iemand die ik 1000% vertrouw , dan naar een vreemde stal.
Ze gaat je echt niet op de trailer bevallen hoor! En paniek zie ik zo snel niet gebeuren. Hoe vaak hoor je wel niet dat veulens gestikt zijn in het vlies, pootje terug licht. Klem zit in geboorte kanaal. Stuitligging.
Ik vind echt dat je er te makkelijk over denkt. Een 'vreemde' stal is er speciaal voor dit soort merries. Ze waken er continue op.
Kennis van me heeft afgelopen week veulen gehad. Zonder birth alarm. Zelf waken. Keek ff 10 minuten niet en lag er een veulen naast. Ze is godsbijgestie blij dat het goed gegaan is.