Ruin of hengst

Moderators: Pistasche, C_arola, Dyonne, Apple, Coby, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Granoek
Blogger

Re: Ruin of hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 13:32

In mijn ervaring;

Mijn hengst (die ondertussen ruin is, maar ik spreek nu over het pre-ball-cutting tijdperk) was veel aanhankelijker, geïnteresseerder, nieuwsgieriger en alerter. Die wilde precies alles leren, zien ontdekken en liet ook gemakkelijk zijn hooi links liggen als ik nog in de wei stond, voor knuffels. Hij reageerde op het minste dat mijn houding veranderde en was constant op mij aan het letten.

Mijn ruin daarentegen... :+ Dat is een luie, tamme goedzak van 900kg die alles wel best vindt. Niet te veel werken, niet te veel gedoe, gewoon lekker op het gemakje. Komen we er vandaag niet dan geraken we er morgen wel.
Veel minder aanhankelijk, laat affectie zien door een zijn snoet in je hand te duwen of zijn hoofd tegen je te leggen en verder doet hij lekker zijn ding en jaagt hij iedereen weg aan de voerbak.

Heb puur aan de hengst geen hengstengedrag kunnen opmerken. Maar ik heb nu ook niet direct het meest actieve, hete ras gekozen dus had ook niet verwacht daar problemen mee te krijgen. Hij is geruind zodat hij in de kudde kan, niet owv zijn gedrag. Liefst had ik hem hengst gehouden en ik hoop ook echt dat zijn karakter niet te veel gaat veranderen door de castratie.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie